Gå til innhold

Mensen etter pilleslutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har gått på p-piller i to og et halvt år nå. Vi har bestemt oss for å bli prøvere, og jeg sluttet med p-piller da jeg ble ferdig med brettet jeg var på. Da hadde jeg p-pille-mensen fra 18.-21. oktober.

Har pleid å gå akkurat fire uker mellom hver mensen mens jeg gikk på p-piller. Så for meg at mensen skulle komme nå 15. november, selv om jeg vet at mensen kan være ustabil nå etter pilleslutt.

Mitt spm til dere er: når kan jeg forvente mensen? Kan det gå mange mnd før den er tilbake? Hva med graviditet, når vil jeg ha eggløsning da? Og her kommer et veldig dumt spm som jeg tror jeg vet svaret på; har jeg bare en eggløsning før neste mensen dersom den ikke kommer før om lenge? Da er det jo ikke lett å vite når jeg kan være gravid... Blæ.

Anonym poster: 554cfe3b7427822e2957a0adcb350202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du går på p-pille er det kusntige hormoner som bestemmer når du vil får mens. Derfor er så stabil "syklus".

Når du kommer i nomal syklus igjen er umulig å si, det må du nesten bare se an. Lite oppløfftende svar, men det er nå en gang sånn.

Uansett, eggløsning vil du få før mens(og bare en ja,) så sjansen for graviditet er tilstede selv om du ikke har fått mensen igjen. (Mens er et ubefruktet egg som blør ut). Jevnlig sex(hver 2.-3 dag) gir alltid en god sjanse for graviditet, selv om du ikke vet når du har eggløsning.

www.pernille.info er en god side med en del info om eggløsning og syklus, du kan jo lese litt der.

Anonym poster: f2ba1f10f3de6d52730899834d8fbb1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Godt å få litt hjelp!

Anonym poster: 554cfe3b7427822e2957a0adcb350202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne din normale syklus må du prøve å se på hva gjennomsnitt du hadde på syklusen din FØR du begynte med p-piller.

På p-piller får du en bortfallsblødning som selvfølgelig kommer når du har en pillefri uke, og siden du har denne pillefrie uken til samme tid hver måned, så ja... da blir "mensen" også til samme tid.

Anonym poster: 8429ca183ea639a8746800b3d1c00768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sluttet på pillene for en tid siden. Jeg skulle hatt mensen 27 oktober, men ingenting har skjedd ennå... Jeg tok en test for å se om jeg var gravid, men den var negativ. Så nå bare venter jeg på at noe skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...