Gå til innhold

Som å ha mensen for første gang, hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takka være en ppille som lot meg utsette mensen i det uendelige, og jeg bare hadde en lekende lett blødning 1-2 ganger i året, så har jeg glemt hvordan det er å ha ekte mensen. Måtte kutte ut pilla pga blodproppfare, og nå sitter jeg her med verdens JÆVLIGSTE mensen.

Alt vannet jeg har drukket den siste uka har lagt seg under huden min og jeg får ikke på meg mine jeans en gang, har blåst meg opp 6-7 KILO, regner med at det er vann, likevel, urk.

Har veldig, veeeeldig vondt i magen og har hatt diare :(

Er kvalm, har vondt i hodet, vondt i ryggen, magen, og er lei meg.

Skal jeg ha det slik hele uka, 1 gang i måneden?

Anonym poster: c12be49a236b719c30cdceafa2ec2930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan hadde du det før du begynte på p-pillen da? Vil tro at den første gangen etter du slutter kan for noen være litt verre, selv om jeg ikke har opplevd det slik selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at jeg husker ikke mensen før jeg startet på p-pilla, men håper ikke at dette er det jeg har å se frem til 12 ganger i året, herregud.

Håper det er som du sier, verst bare første gangen.

Anonym poster: c12be49a236b719c30cdceafa2ec2930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sluttet på min forige p-pille og hadde en liten pause før jeg startet igjen så hadde jeg utrolig vondt de første gangene. Men så normaliserte det seg. Men legen min anbefalte Cerazette, fordi den ikke har like fare for blodpropp. Og sa også at at dte stort sett er de 3 første månedene som er farlige med hensyn til dette. Etter mange år på p-piller har du nesten like stor risiko som en som ikke går på det.

Anonym poster: 2fee555d06bb80ffb417e25175cd3201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å hoppe over mensen før bortsett fra hva 3. el 4. mnd, når jeg da fikk mensen så var den mye verre enn før, mye vondere, om kroppen lagret mer vann la jeg ikke merke til. Men pga de smertene så valgte jeg etter ca 1 år å gå tilbake til å få mensen hver mnd, det er mye bedre enn de smertene jeg fikk av å hoppe over. Kan se for meg at det blir enda verre hvis man hopper over mensen over enda lenger tid.

Men jeg tviler for at mensen blir slik hver mnd, hvis den ikke var slik før du begynte på p-piller? Mensen er vanlig å ha, og ja den er plagsom! Men sånn er livet som kvinne ;)

Anonym poster: 4477d9e62ab848e4055560d9fb28756b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, skjønner åssen du har det :( Jeg begynte på p-pille hovedsakelig fordi jeg hadde en helt jævlig mensen. Måtte slutte på pilla i et års tid, og det er noe av det verste jeg har vært med på.

Anonym poster: c158709a68ad83fe4962a0182f9da5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 ganger i året... har du over 30 dagers syklus? Jeg har mensen ca 15 ganger i året, jeg, og den varer en uke. Litt irriterende, men jeg har ingen smerter, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 ganger i året... har du over 30 dagers syklus? Jeg har mensen ca 15 ganger i året, jeg, og den varer en uke. Litt irriterende, men jeg har ingen smerter, heldigvis.

Jeg har nøyaktig 28 dagers syklus, lurer på hvordan det er mulig med så mange år på pilla, men let go. Men du har sikkert rett, det er mer enn 12 ganger i året, jeg bare tenkte "1 gang i mnd, 12 månder.. ".. Deprimerende, hehe.

Anonym poster: c12be49a236b719c30cdceafa2ec2930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...