Gå til innhold

Sluttet med p-piller


le_ofte

Anbefalte innlegg

Hei!

Er relativ ny her inne, men tenker jeg må spørre dere litt mer erfarne ;)

Sluttet på P-pillen rett før EL. Dette er nå 1 uke siden, og i går fikk jeg mensen. Mye menssmerter, først var det bare brunt, men nå vanlig mens.

Er dette vanlig mens? Slik at jeg nå kan begynne å få kontroll på denne syklusen? ;)

Vet det er vanskelig å svare på, men lurer egentlig bare på om mensen kan komme så fort etter p-pille slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er du i gang med din første pillefrie syklus, men det kan ta litt tid før de stabiliserer seg.

Anonym poster: 7c2c22f1539bad7206871c4cf2c72d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med slutte på p-pillen rett før EL? Hvilken p-pille har du gått på?

Den mensen du nå har fått er nok den vanlige bortfallsblødningen. Om du kan går ut i fra regelmessig syklus fra nå er umulig å si. Noen går rett i vanlig syklus, for andre tar det lenger tid. Det må du nesten bare se an.

Anonym poster: 56cfd4f6b25d88d306d63ce9e90ee130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at vi bestemte oss for å slutte å ta prevensjon, var bare tilfeldig at det var rett før EL :)

Aha, bortfallsblødning.. takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går på pillen har du ikke eggløsning eller ventet eggløsning, det er hele formålet med pillen. Når man får eggløsning igjen etter pilleslutt er veldig individuelt, og det kan ta bortimot ett år hos enkelte. Det du opplever nå er nok bare en kunstig bortfallsblødning, eller 'pillemens' med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...