Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen

Dyregod

Anbefalte innlegg

Det er fint å høre :) Vi skal nok ta oss en tur dit en gang. Men da vil vi være litt lenger siden det er dyr flybillett.

Ikveld skulle vi egentlig spise ute, men der vi ville dra var helt fullt! Så nå har mannen min satt igang med matlaging som han sa seg frivillig til å lage :) Det blir fylt kyllingfilet med urtesaus og røstipoteter! Også skal jeg lage dessert som er sjokolademousse. Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skal jeg prøve den en dag ;) Jeg har alltid juksa med sånn ferdigpakke.. men skjønner at jeg må lage selv nå ;) Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, ingenting er som hjemmelaget! Her hjemme lager vi nesten bare hjemmelaget mat, da vet man hva man får i seg :) Også er det mye bedre i smak og næringsinnhold (kanskje ikke akkurat sjokolademoussen da;-))

Ha en god helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg TRØTT! Jeg har sovet veldig lite i natt pga urolige bein (og armer faktisk!). Det ble bare verre og måtte opp og gå hele tiden så sovnet ikke før 0330.

Jeg har vært hos jordmor idag og pratet litt med henne ang. kynnere blant annet. Hun sa at jeg burde ta det med ro når jeg får de og at det er bra jeg ikke jobber nå siden de kommer såpass ofte. Men så lenge de går over etter kort tid og ikke blir veldig kraftige så skulle jeg ikke bekymre meg.

Ellers har babyen det bare bra, hørte hjertelyd og magen vokser som den skal :) Er på 23 cm nå og det er på den grønne streken :)

Jeg spurte henne også litt om muligheten for å føde i badekar, hun sa at så lenge man er frisk når man kommer inn dit og at barnet ikke må følges med på hjerterytmen er det ikke noe i veien for å bruke badekar.

Jeg har meldt oss på fødselsforberedende kurs på Ahus idag. Det koster 600 kr og er når jeg er i uke 35. Var litt usikker på om jeg ville betale så mye for det,men jordmor sa at det er å anbefale. Jeg tenker at det er greit å få med seg, særlig for mannen.

Nei, jeg sovner nesten her jeg sitter, er vel noe jeg må venne meg til da, men nå kan jeg legge meg litt om jeg vik da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest airam90

Idag er jeg TRØTT! Jeg har sovet veldig lite i natt pga urolige bein (og armer faktisk!). Det ble bare verre og måtte opp og gå hele tiden så sovnet ikke før 0330.

Jeg har vært hos jordmor idag og pratet litt med henne ang. kynnere blant annet. Hun sa at jeg burde ta det med ro når jeg får de og at det er bra jeg ikke jobber nå siden de kommer såpass ofte. Men så lenge de går over etter kort tid og ikke blir veldig kraftige så skulle jeg ikke bekymre meg.

Ellers har babyen det bare bra, hørte hjertelyd og magen vokser som den skal :) Er på 23 cm nå og det er på den grønne streken :)

Jeg spurte henne også litt om muligheten for å føde i badekar, hun sa at så lenge man er frisk når man kommer inn dit og at barnet ikke må følges med på hjerterytmen er det ikke noe i veien for å bruke badekar.

Jeg har meldt oss på fødselsforberedende kurs på Ahus idag. Det koster 600 kr og er når jeg er i uke 35. Var litt usikker på om jeg ville betale så mye for det,men jordmor sa at det er å anbefale. Jeg tenker at det er greit å få med seg, særlig for mannen.

Nei, jeg sovner nesten her jeg sitter, er vel noe jeg må venne meg til da, men nå kan jeg legge meg litt om jeg vik da :)

Huff, hørtes veldig lik ut min natt faktisk! Har også urolige bein, klør jo skikkelig!!!

Mine kynnere har blitt kraftigere syns jeg, må liksom puste meg litt igjennom for at det skal bli bedre.

Skikkelig vondt :(

Jeg skal også høre med jordmor imorgen om å føde i vann :)

Er litt spendt på hva hun sier til kynnerene egentlig.

Lurer veldig på om vi også skal hive oss å et kurs, for mannens del hvertfall.

Håper du får en fin dag selv om nattesøvnen ble dårlig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hørtes veldig lik ut min natt faktisk! Har også urolige bein, klør jo skikkelig!!!

Mine kynnere har blitt kraftigere syns jeg, må liksom puste meg litt igjennom for at det skal bli bedre.

Skikkelig vondt :(

Jeg skal også høre med jordmor imorgen om å føde i vann :)

Er litt spendt på hva hun sier til kynnerene egentlig.

Lurer veldig på om vi også skal hive oss å et kurs, for mannens del hvertfall.

Håper du får en fin dag selv om nattesøvnen ble dårlig :klem:

Uff, det er slitsomt med sånne netter :( Blir helt sprø av de beina altså! Føler at det er masse maur som går rundt inni der.

Jeg prøvde å legge meg litt nå imens min flinke mann lagde mat, men jeg er så overtrøtt at jeg ikke klarer å sovne. Sånn er jeg til vanlig også, noe jeg håper vil endre seg når vesla er født, ellers får jeg jo aldri sovet.

Du har nok enda verre kynnere enn meg, det må være slitsomt. Jeg har ikke kjent de på noen uker, men de har nå tatt seg opp. Så da blir det bare å ta det med ro :)

Lykke til hos jordmor og ha en fin kveld du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Uff, det er slitsomt med sånne netter :( Blir helt sprø av de beina altså! Føler at det er masse maur som går rundt inni der.

Jeg prøvde å legge meg litt nå imens min flinke mann lagde mat, men jeg er så overtrøtt at jeg ikke klarer å sovne. Sånn er jeg til vanlig også, noe jeg håper vil endre seg når vesla er født, ellers får jeg jo aldri sovet.

Du har nok enda verre kynnere enn meg, det må være slitsomt. Jeg har ikke kjent de på noen uker, men de har nå tatt seg opp. Så da blir det bare å ta det med ro :)

Lykke til hos jordmor og ha en fin kveld du også :)

Jeg syns det hjelper å strekke dem ut før jeg ligger meg. Da hjelper mannen meg å holde dem strak mens jeg ligger på ryggen. Hjelper ikke så lenge, men det hjelper litt.

Kjennes ut som noe renner fra tærene og ned når jeg løfter dem opp, haha.

Hjelper også å sove med bena litt høyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hjelper å strekke dem ut før jeg ligger meg. Da hjelper mannen meg å holde dem strak mens jeg ligger på ryggen. Hjelper ikke så lenge, men det hjelper litt.

Kjennes ut som noe renner fra tærene og ned når jeg løfter dem opp, haha.

Hjelper også å sove med bena litt høyt :)

Takk for tips! Jeg strekker ut litt, men har mest gjort det når det allerede er oppstått kribling. Ikveld skal det strekkes før jeg legger meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ekkelt ut med rastløse kroppsdeler!! :haar:

Men kan man få fødselsforberedende kurs (er det det samme som svangerskapskurs?) på sykehus som er en del av Ahus også? Eller må man inn til selve Ahus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man få fødselsforberedende kurs (er det det samme som svangerskapskurs?) på sykehus som er en del av Ahus også? Eller må man inn til selve Ahus?

Jeg tror at svangerskapskurs er noe annet, uten å vite noe sikkert. Fødselkurs går mest på fødselen og litt om tiden etterpå og man får omvisning på sykehuset og gjennomgang av smertelindring og fødselens faser.

Jeg vil tro at kurs man drar til på sykehuset er litt mer spesifikt siden man er der det faktisk skal skje. Men nå har ikke helsestasjonen noe slike kurs der jeg bor så vet ikke helt hva som blir gjort andre steder.

Jeg tror man klarer fint å føde uten dette kurset altså, men jeg liker å få info og tenker at mannen også kan ha litt nytte av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg kanskje misforstod spørsmålet ditt litt. Jeg vet ikke om de har det på andre sykehus- hvor tenker du da? De har det jo på Ullevål og de sykehus man kan søke seg til, men jeg tenker det beste er å komme dit man skal føde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at jeg kanskje misforstod spørsmålet ditt litt. Jeg vet ikke om de har det på andre sykehus- hvor tenker du da? De har det jo på Ullevål og de sykehus man kan søke seg til, men jeg tenker det beste er å komme dit man skal føde :)

Jeg var f. eks på ultralyd på et sykehus som tilhører Ahus, men som ligger et stykke unna. Men jeg kan jo bare ringe inn dit og høre om de har noen kurs der :) !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite søvn i natt også, blir litt sliten kjenner jeg. Jeg har vært hos legen og nå må jeg vente på et senter for jeg skal skal til fysioterapeut kl 1330 og det er i nærheten av legen. Jeg shoppet litt babytøy og litt til meg selv, godt å få handlet litt :) Men etter bare 20 min med handling er jeg helt utslitt med veldig vondt i ryggen, så lengter bare hjem til sofaen jeg nå. Håper inderlig jeg får bedre dager igjen. Men jeg må tenke positivt :) Det blir mindre som skal skje neste uke så da kan jeg bare slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde av magen som ble tatt ikveld. Jeg tok mange fine bilder med kamera vårt, men får ikke lagt over nå, så da tok jeg med mobilen som har et veldig dårlig kamera.

Da er jeg altså 24+6 idag, 25 uker imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får dessverre ikke snudd bildet riktig vei. Gjør dette med mobilen og da blir alt vanskeligere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig babymage!! :gravid:

Tusen takk, Airam :hjerte:

Jeg føler at den har vokst endel siste uka. Og mer skal det bli ;-)

På bassengtrening ser jeg hvor forskjellige mager man har, ingen fasit på hva som er riktig :)

En av de som går der skal føde snart og hun har ikke mye større mage enn meg. Men nå er jeg ganske lav og slank, har vel litt å si :) Hvis jeg blir som mamma og søsteren min ble så kan jeg vente meg å bli diger som en ballong ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...