Dyregod Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #1061 Del Skrevet 20. juli 2015 Vi har definitivt ikke fått en sovebaby. Idag har hun vært våken fra kl 9,med 45 min søvn tilsammen. Hun har grått mye så hun er nok plaget med noe. Hun har ikke villet ta puppen selv om hun viser tegn til å ville. Hun har spist litt da,men blir sinna når melka kommer. Lurer på om jeg har for kraftig utdrivningsrefleks for henne for hun setter fast melk i halsen med én gang... Nå ligger hun faktisk rolig på brystet mitt og slumrer litt. Tror hun er fryktelig trøtt stakkars. Men nå kommer storesøster hjem hvert øyeblikk. Tror nok vi må dele oss litt så lillesøster får ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 20. juli 2015 #1062 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg husker jeg leste at om man har sterk utdrivningsrefleks så kan det være lurt å håndmelke/pumpe seg før man ammer. Har du prøvd det? Nå har jeg ingen erfaring med å ha to, så har ingen gode råd, annet enn at det høres lurt ut å gi lillesøster litt ro når hun er så sliten. Det er jo bare for en periode dette og det vil helt klart bli bedre på sikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 20. juli 2015 #1063 Del Skrevet 20. juli 2015 Min setter også melka i halsen med en gang. Han hoster og kaver, men etterpå tar han stort sett puppen fint igjen og det går bra. Men det er et styr for meg også, hvis jeg ikke sitter parat med et innlegg blir både jeg og babyen søkkvåte av melk... Like greit at jeg ikke ammer i offentlighet enda! Håper det går bedre for dere snart. Det er ikke noe gøy når lille sliter med noe og man ikke får til å hjelpe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #1064 Del Skrevet 20. juli 2015 Ja, det er nok lurt å håndmelke litt først. Jeg blir også klissvåt hvis jeg ikke har noe å fange det med. Jeg hadde det sånn sist også, det gikk over. Men lillesøster blir så sint når dette skjer at hun ikke klarer å ta puppen igjen. Hun har skikkelig temperament denne jenta Jeg skjønner at vi hadde en enkel baby sist Storesøster er litt som en tikkende bombe når det gjelder sjalusi. Hun kan i det ene øyeblikket ville kose med lillesøster og være så blid og god, så plutselig kan hun begynne å hyle og bli sint. Veldig vanskelig syns jeg. Vi bruker veldig mye energi på å holde humøret oppe og holde henne igang. De er jo veldig tett i alder og det er tøft akkurat nå, men dette vil jo bli bedre og etterhvert vil de få glede av hverandre Så, Pyntestøv, blir det noe prøving på nr 2 snart da? Hvis du skal hadde det vært moro å følge deg, hvis du skal ha dagbok da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 20. juli 2015 #1065 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg har dagbok jeg. Finner i linken min (men, du sitter kanskje mest på mobil og ser den ikke?) Vi har akkurat startet prøvingen på nummer to. Runde en resulterte dessverre ikke i noe hell, så håper den sitter på runde to slik som sist. Hvor mange pp ble det på deg med nummer to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #1066 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg har dagbok jeg. Finner i linken min (men, du sitter kanskje mest på mobil og ser den ikke?) Vi har akkurat startet prøvingen på nummer to. Runde en resulterte dessverre ikke i noe hell, så håper den sitter på runde to slik som sist. Hvor mange pp ble det på deg med nummer to? Åja, da må jeg følge med Spennende da! Jeg er bare på mobil ja, da ser jeg ikke sånt Her klaffa det i første pp med begge faktisk. Jeg brukte ikke hormonprevensjon 6 mnd før noen av gangene da. Håper det snart klaffer for dere! Og gratulerer så masse med giftemål! Dere så fantastiske ut (jeg så bildet på insta). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 20. juli 2015 #1067 Del Skrevet 20. juli 2015 Så heldig som klaffet med en gang. Så fertil er visst ikke jeg og det plager meg egentlig en del. Har jo bestemt meg for at nå skal jeg bli gravid igjen og aaaalt for utålmodig til å vente Tusen takk skal du ha:) Det ble en helt fantastisk dag. Minnet meg veldig på hvilken utrolig bra mann jeg har. Følte meg rett og slett nyforelsket den dagen og vedlig godt å kjenne på de følelsene igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #1068 Del Skrevet 20. juli 2015 Så heldig som klaffet med en gang. Så fertil er visst ikke jeg og det plager meg egentlig en del. Har jo bestemt meg for at nå skal jeg bli gravid igjen og aaaalt for utålmodig til å vente Tusen takk skal du ha:) Det ble en helt fantastisk dag. Minnet meg veldig på hvilken utrolig bra mann jeg har. Følte meg rett og slett nyforelsket den dagen og vedlig godt å kjenne på de følelsene igjen Jeg skjønner godt at du er utålmodig. Nå har ikke jeg opplevd å måtte vente, men vet at jeg hadde gått på veggen av å måtte gå flere pp uten klaff. Vi bestemte oss for å prøve to mnd før vi hadde planlagt tidligere, den samme kvelden som vi bestemte oss ble jeg gravid... Så er vel litt overfertil jeg da Men er utrolig takknemlig for det! Min svoger og kona hans har prøvd i 3 år uten hell... De fikk beskjed om at han hadde dårlige svømmere og hun hadde et dårlig miljø i livmoren som gjorde at egg ikke festet seg så lett. Så vi er utrolig heldige altså. Ja, den følelsen av nyforelskelse når man gifter seg er helt fantastisk! Jeg henter fram minnene fra vårt bryllup for 3 år siden og tenker på hvor herlig det var og det var starten på familien vår (ble gravid på bryllupsreisen;) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #1069 Del Skrevet 20. juli 2015 Lillemor sov plutselig 2,5 timer i strekk istad! Hun spiste bra og virket fornøyd når hun hadde spist for første gang idag. Jeg har pumpet meg litt for å ikke ha så mye spreng så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #1070 Del Skrevet 21. juli 2015 Du veit du har en lang baby når nesten størrelse 62 er blitt for lite i en alder av 2,5 uke Hun er god da. Bolla mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. juli 2015 #1071 Del Skrevet 22. juli 2015 Hun er kjempelang Vi får kommentarer på at vår er lang, og vi har såvidt begynt på 62 nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 22. juli 2015 #1072 Del Skrevet 22. juli 2015 Lange babyer her altså! Vi brukte vel 50 og 56 i 2-3 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #1073 Del Skrevet 22. juli 2015 Hun er kjempelang Vi får kommentarer på at vår er lang, og vi har såvidt begynt på 62 nå... Hvor lang var din ved fødsel? Og vekt? Det er rart hvor forskjellige de kan bli, storesøster var jo 49 cm og 3490 g. Lillesøster bruker samme klær nå som storesøster brukte ved 2-3 mnd alder. Håper ullklærne passer til riktig tid og ikke for tidlig Vi som hadde timet det så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. juli 2015 #1074 Del Skrevet 22. juli 2015 Storebror var 3460 g og 47 cm, han brukte str 50 i en mnd... Lillebror var 3565 g og 52 cm, så jeg fikk knapt tatt noen bilder i storebrors gamle sparkebukser i str 50 før jeg måtte legge de bort. Bruker 62 i bodyer nå. De er forskjellige ja! Greit nok, jeg har forskjellige fedre på mine to jeg da, så det er jo naturlig med noe forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #1075 Del Skrevet 22. juli 2015 Storebror var 3460 g og 47 cm, han brukte str 50 i en mnd... Lillebror var 3565 g og 52 cm, så jeg fikk knapt tatt noen bilder i storebrors gamle sparkebukser i str 50 før jeg måtte legge de bort. Bruker 62 i bodyer nå. De er forskjellige ja! Greit nok, jeg har forskjellige fedre på mine to jeg da, så det er jo naturlig med noe forskjell Ja, det er klart, men allikevel er det moro. Jeg syns det er moro siden jeg er såpass liten og trodde ikke jeg klarte å få så lang baby Takk og lov for at hun ikke ble der inne lenger, da hadde hun blitt sittende fast med skulderen, hun gjorde jo det litt under fødsel men det gikk heldigvis bra. Det minte meg på at jeg må få skrevet ned fødselshistorien! Hvis noen vil lese da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 22. juli 2015 #1076 Del Skrevet 22. juli 2015 Historie ja takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #1077 Del Skrevet 22. juli 2015 Vi har en storesøster som er veldig sjalu for tiden. Det er så leit for en mamma å se Hun prøver å slå henne og er veldig voldsom når hun skal kose henne. Man ser helt tydelig at hun ønsker at lille skal få vondt. Mammahjertet blør... Men jeg prøver å tenke at det går over. Også må hun få lov å reagere, det er jo ikke rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. juli 2015 #1078 Del Skrevet 22. juli 2015 Uff, det er ikke lett med sjalusi. Det er så vondt å se, og så blir det feil uansett hva man gjør. Håper det ordner seg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #1079 Del Skrevet 22. juli 2015 Historie ja takk Da skal jeg prøve å få skrevet den ned snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 22. juli 2015 #1080 Del Skrevet 22. juli 2015 Fødselshistorie - jatakk. Angående søskensjalusi har jeg hørt det går over, etter hvert. Men, det finnes kanskje noen gode bøker om emne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå