Gå til innhold

Mange EL-tester som viser feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde en sa i forrige måned og 18 dager testet jeg positiv el test. Jeg tok en test i ny og ne og syntes det var for tilfeldig at jeg fikk el akkurat da..

Har dere oppleve at tester viser EL hvis du ikke hadde det? -vanskelig å vite kanskje? Tester er fra ebay og ble gravid på de første gang. Er bare litt bekymret for at vi har bommet denne mnd siden jeg ikke vet hvordan syklusen min har blitt. Begynte å teste 14 dager etter sa og fikk noen negative først. Vi hadde sex rundt dagene test viste positiv..

-lurer bare på hvor sikker den egentlig var. Hehe..

Anonym poster: 30a5d2021d946d7891853cafa33bbf7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis den var negativ først i noen dager for så å bli positiv tror jeg nok du kan stole på at den var riktig ja.

Enkelte(strimmel) tester kan være vanskelige å tolke. Men det er gjerne fordi de alltid viser en svak strek og forskjellen mellom negativ og positiv strek er liten. Derfor kan det være lurt å ha en digital test i bakhånd som man bruker om man er i tvil.

Anonym poster: 1075b145cbcff640090c1f3c148bc570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En EL test viser positivt når kroppen prøver å få til en EL, da stiger LH (et hormon) men behøver nødvendigvis ikke å klare å få laget en EL. Derfor kan man få flere positive tester på en syklus med dager i mellom og man kan få positive tester uten å faktisk få EL.

Så LH kan faktisk stige selv om kroppen ikke klarte å lage eggløsning og da får man positive tester.

Anonym poster: 477991707c9e4fc3064a81178911447b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...