Gå til innhold

En forferdelig vanskelig situasjon, med barnefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i veldig tvil.

Her er mange vanskelige og komplekse situasjoner, og jeg starter fra begynnelsen av.

Vi ble sammen for 7 år siden, og fikk to små jenter sammen.

De er nå 3 og 5 år gamle.

For to år siden fikk vi en fosterdatter i tillegg.

Det begynte med at han var utro.

Jeg fikk bange anelser, konfronterte han med det, og han tilstod.

Vi fortsatte sammen.

Han mistet 2 jobber, eller.. Han fikk ikke videre vikariat når vikariatet var endt, stillingene ble i stedet utlyst på nytt og han ble ikke forespurt om å søke igjen.

På den ene jobben gikk det så langt at lege og arbeids-ettellerannet var med i bildet.

I fjor sommer fikk jeg en melding på facebook, fra en mann, som var gift med "Tone". Tone og min mann jobbet sammen.

Mannen hennes la ved utskrift av facebooksamtaler mellom min mann og hans kone. Hvor det var utbrodert opp og i mente om hvilke seksuelle ting de skulle gjøre med hverandre på jobb.

Han innrømte etterhvert at det faktisk hadde vært et forhold som hadde pågått litt der.

Jeg tok ut seperasjon, og flyttet til mitt hjemsted.

Han flyttet etter.

Han har bodd i huset her frem til for to mnd siden.

Før jeg traff han hadde han drevet på med en del hasjrøyking og amfetamin.

Amfetaminen sluttet han med, men hasjen fortsatte han med i ny og ne.

Jeg syns det var helt ok, så lenge han beholdt jobben sin, at han tok seg en blås med oppegående kompiser en lørdagskveld, i stedet for "grøftfyll" og byen som så mange andre familiefedre bedrev med.

Vel.

For to mnd siden, logget jeg meg inn på min fosterdatter sin facebook, mens jeg selv var på reise i en annen by. Hun vet at jeg sjekker den, og godtar det.

Da jeg kom inn dit, fikk jeg sjokk. Hun er 15 år gammel, og min x drev å sendte særdeles ufine og seksuelt ladete meldinger til henne. (Jeg har kopiert samtalen og tatt vare på den.)

Dette kom som sagt som et sjokk, og jeg fortalte dette sporenteks til min lillesøster som da kunne fortelle at to stk andre jenter på 15 år også hadde mottatt over gjennomsnittlig flørtete sms`er fra han. Han er 30.

Jeg konfronterte han med dette, og joda, han måtte jo legge kortene på bordet.

Men han kom med en tilleggsopplysning.

Han var full av amfetamin når han gjorde det.

Han hadde også ruset seg på amfetamin hver gang han hadde vært utro tidligere, fordi jeg merket det dårligere enn om han skulle røyke hasj. (Jeg har aldri syns hasjrøykingen var ok, men valgt å se litt igjennom fingrene av og til med det.)

Han mistet jobben sin her, etter at vi flyttet hit. Han selv sier at det er pga nedskjæringer, men sjefen sier at det er fordi han forsov seg så ofte, og var ineffektiv på jobb.

Han måtte flytte ut.

Jeg ble fysisk dårlig bare av å ha han i nærheten, etter de meldingene jeg leste.

Han har råflørtet med tre jenter her, og begynt å gå til sengs med ei av de.

Jeg fortalte han at jeg hadde truffet en politimann som jeg likte godt, og som likte meg. Det har ikke vært noe roting eller sex, kun flørting og "blikjent"fasen.

Han ble svært sur over dette.

Noe jeg undrer meg over, all den tid at han har vært den som søker andre partnere.

Jeg har bedt han gå å ta urinprøver hos legen en gang i uken.

Jeg ønsker ikke at mine barn skal ha en far som misbruker amfetamin. Han sier at det var en engangshendelse når det skjedde, men jeg vet at han etterlyste noe som gav han energi for to helger siden. Dette påstår han var til noen andre.

Jeg er usikker.

Han sier at han aldri kommer til å slutte å røyke hasj, og jeg tenker at om han klarer å få seg en jobb, beholde den, stå opp om morgenen og fungere som et vanlig menneske, så skal ikke jeg lage kvalm pga en blås eller to pr mnd.

(Nei jeg selv hverken røyker eller drikker, om noen lurte.)

Jeg var borte i helgen som var, og han skulle være med ungene.

Det endte med at han forsove seg på mandag, og måtte kjøre eldste på skolen.

Han lot da 5 åringen sitte barnevakt på 3 åringen. Greit, turen tar 12 minutter tur/retur, men alikevel.

Jeg er så sinnsykt i tvil på hva jeg skal gjøre her.

Ungene stortrives sammen med han, han stortrives med ungene, og han er en flink pappa som både leker med dem og gir dem mye kjærlighet og omsorg.

Den biten er det ingenting galt i.

Problemet kommer ved rus, ved tydelig mangel på ansvarsfølelse på enkelte områder, og ved egoisme.

Jeg vet hverken inn eller ut.

Jeg kunne aldri tenkt meg til å frata han samvær med barna, til det er det for verdifult for alle parter. Men jeg kan heller ikke tenke meg til å la han være alene med dem over lengre perioder. Jeg blir gal av engstelse, til tross for at det går greit som oftest.

Planen var å flytte tilbake til storbyen om to år, men jeg vet ikke om jeg tør, her vi bor nå får jeg vite det meste han foretar seg, den muligheten har jeg ikke i en stor by.

Ser alle fremtidsplanene mine rase sammen, samtidig som at jeg vrir hodet mtp hva jeg gjør i forhold til han og ungene.

Fosterbarnet er forøvrig kun mitt nå, barnevernet ønsker ikke at han skal ha samvær med henne en gang, etter alt dette. Så det gjelder kun de små.

Har dere noen tanker til meg?

Jeg ber om konstruktive tilbakemeldinger da dette er veldig vanskelig for meg. Er det noen som er ute etter å slenge dritt, så gjør det i en annen tråd, vær så snill.

Mvh TS

Anonym poster: e0b413f585661eea604443d9300c96f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sånne som deg som ødelegger synet på fosterforeldre her til lands.

HVORFOR HAR DU IKKE ANMELDT MANNEN DIN??? Du har jo til og med skriftlige bevis på hvordan han har skrevet til henne, og hun er under 16.

Og det at du ikke griper inn ovenfor noen av barna dine, viser at du ikke bør ha omsorgsrett for noen av dem. Håper barnevernet griper inn, mannen din er tydelig ikke skikket - og det er ikke du heller når du ikke gjør noe.

Anonym poster: 09a9ebb1edfaebfed9d42e8ef0710054

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, han sendte seksuelle meldinger til ei jente han da fortsatt var fosterfar for?? Herregud..

Jeg hadde ikke latt mine barn vært med en som ruser seg, uansett (selv om de er hans barn også).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig at dere er godkjent som fosterforeldre, med den narkomisbruken til din mann. Her har barnevernet gjort en elendig undersøkelse, og dere har løyet dem rett i fjeset når de har spurt om deres forhold til rusmidler.

Skam dere, er alt jeg har å si.

Ellers ingen råd. Du får ligge som du reder.

Hasj og amfetamin er forbudte stoffer, og som fosterforeldre skal dere være særlig skikket til å ta vare på barn som kommer fra turbulente hjem. En 15 åring som får seksuelt ladede meldinger fra fosterfar. Fy faen, sier jeg bare.

Anonym poster: d2ba469e276341a0a3c6edf2cb7804c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: fosterbarn!!!??

For det andre: DU LAR HAN VÆRE ALENE MED BARNA!!??

Hva faen, kvinne... Skam deg!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i allverden har dere blitt godkjent som fosterforeldre??? Dere skulle ikke meldt deres interesse engang!!! Så ikke bare blir deres barn ødelagte, men dere tar et allerede sårbart barn og ødelegger det enda mer!!!!

Anonym poster: f8b22f0496472b48ad721254efc99305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var trist å høre. Tror du vil bli mye lykkeligere om du forlater han, for de tingene han gjør er uakseptable på veldig mange områder.

Og ang anmeldelse, hvorfor har du ikke gjort det? I slike situasjoner må du sette følelsene til side og være objektiv.

Lurer også på hvorfor du finner deg i så mye? Ja, du og barna er kanskje glad i han, men det veier desverre ikke opp for tingene han gjør. Han har vært utro mot deg flere ganger, da burde det blinke noen varsellamper. Fint at du har gitt han en sjanse til å ta seg sammen, men han beviser jo gang på gang at han ikke kommer til å gjøre det. Det burde du se også.

Høres ut som han kommer til å bringe barna og ikke minst deg ikke annet enn bekymringer, han fortjener ikke oppmerksomheten din. Jeg er bombesikker på at du vil få det så utrolig mye bedre om du forlater han og går videre med livet, til tross for at det kan bli en vanskelig start.

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Vet du ikke hva du skal gjøre?

Du holder deg unna han og du holder ungene unna og du anmelder han for upassende seksuell oppførsel.

Så,nå vet du hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde anmeldt mannen. synes det er merkelig om barnevernet vet om meldingene og heller ikke de har anmeld, bare avbrutt samværet. Ved en anmeldelse vil han måtte stå til veggs om hva han har gjort. Med å anmelde til politiet kan også barnevernstjenesten bli koblet inn så du kan få hjelp til å ordne samvær under tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...