Gå til innhold

Når bostedsforelder flytter langt vekk med barnet, bør annen forelder flytte etter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i den situasjon at min ekskone og hennes samboer har flyttet om lag 60 mil unna med datteren vår. De flyttet før sommeren, slik at datteren vår skulle ha mulighet til å bli kjent med det nye stedet og barn i området før skolestart. Jeg gjorde det klart at jeg ikke ønsket dette, men jeg kunne jo ikke motsette meg det uten å ta saken videre, og jeg ønsker ikke å utsette datteren min for den belastningen en eventuell rettsak mellom oss vil være. Som situasjonen er nå har jeg kun samvær med datteren min hver tredje helg og i ferier, noe som er ganske uutholdelig. Har jo i bakhodet at jeg kan flytte etter, men samtidig har jeg en flott samboer som ikke ønsker å flytte dit, og hennes tanker rundt det må jeg jo respektere. Dessuten har jeg jobben min her, øvrig familie, venner, nettverk og livet mitt. Bortsett fra datteren min. Jeg har absolutt ikke noe ønske om å bo der eksen min nå bor, blant annet fordi det er et veldig lite sted, hun kommer derfra og menneskene på vår alder er jo folk hun kjenner (da hjelper det heller ikke at eksen og jeg har et anstrengt forhold). I tillegg er det begrenset med jobbmuligheter på dette stedet, og jeg kan ikke se for meg at jeg skal kunne trives der.

Men så er det samvittigheten ovenfor datteren min. Kommer hun til å klandre meg for at jeg ikke flytter dit de bor? Bør jeg ofre de andre tingene i livet mitt for å være nærmere henne? Kommer jeg til å klare å være en god far hvis jeg vantrives utover den tiden jeg er med min datter? Kommer jeg til å takle det hvis det innebærer å også miste samboeren min?

Jeg er rådvill.

Anonym poster: 1333ebdb4e33cda429c63125ff85cf27

Anonym poster: 1333ebdb4e33cda429c63125ff85cf27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noen skal klandres er det forelderen som tok med seg ungen og flyttet. Jeg synes absolutt ikke den andre forelderen er forpliktet til å flytte etter. Om du har alt av ditt nettverk der du bor, med samboer og jobb, familie og venner, så er det temmelig drøyt å mene at det er DU som er en dritt som ikke flytter.

Anonym poster: d085c5cec18db6770d8288672bcaa501

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...