AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #41 Skrevet 13. november 2012 Alder er ikke relevant. TS velger selv om hun ønsker å svare på det. Det er ikke opp til deg å bestemme det. Anonym poster: 83b02d764f5587e2b2391d5d48f7be4d Det er jo nettopp alder som er relevant i denne tråden. TS mener hun har blitt tvunget til å ta en abort hun valgte selv, hun mener hun er moden nok for et barn (når hun ville ha barn etter kun et par uker inn i forholdet) og hun mener at barnet ikke var planlagt når hun selv sluttet på p-piller etter spontanaborten. Voksne mennesker innser at alt det TS mener er feil, det gjør ikke TS - og alder er derfor relevant for å kunne gi henne råd som er tilpasset hennes livssituasjon. Anonym poster: b050eaed5657a15a2c20b090026dc370 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #42 Skrevet 13. november 2012 Det er jo nettopp alder som er relevant i denne tråden. TS mener hun har blitt tvunget til å ta en abort hun valgte selv, hun mener hun er moden nok for et barn (når hun ville ha barn etter kun et par uker inn i forholdet) og hun mener at barnet ikke var planlagt når hun selv sluttet på p-piller etter spontanaborten. Voksne mennesker innser at alt det TS mener er feil, det gjør ikke TS - og alder er derfor relevant for å kunne gi henne råd som er tilpasset hennes livssituasjon. Anonym poster: b050eaed5657a15a2c20b090026dc370 Du mener at alder er relevant. Jeg mener at det ikke er relevant. TS har tydelig gått gjennom noe som er smertefullt for henne. Basert på det så trenger man ikke vie alderen på ett menneske. Anonym poster: 83b02d764f5587e2b2391d5d48f7be4d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #43 Skrevet 13. november 2012 Det er jo nettopp alder som er relevant i denne tråden. TS mener hun har blitt tvunget til å ta en abort hun valgte selv, hun mener hun er moden nok for et barn (når hun ville ha barn etter kun et par uker inn i forholdet) og hun mener at barnet ikke var planlagt når hun selv sluttet på p-piller etter spontanaborten. Voksne mennesker innser at alt det TS mener er feil, det gjør ikke TS - og alder er derfor relevant for å kunne gi henne råd som er tilpasset hennes livssituasjon. Anonym poster: b050eaed5657a15a2c20b090026dc370 Som sagt, så har TS gått gjennom en tung påkjenning med en abort. Det spiller ingen rolle om hva du mener er relevant eller ikke. Du spytter ikke på mennesker som har det vondt! Anonym poster: 83b02d764f5587e2b2391d5d48f7be4d
Sweetfrombergen Skrevet 13. november 2012 #44 Skrevet 13. november 2012 Uansett om hun hadde gjørt det bevisst eller ikke så synes jeg det er utrolig trist at TS hadde ikke indre styrke til å si til jævelen rik og dra rett og slett. Blitt tvunget er vel litt feil å formulere det på...Psykisk påvirket er mest korrekt svar tror jeg.
lillemeg2 Skrevet 13. november 2012 Forfatter #45 Skrevet 13. november 2012 Det er jo nettopp alder som er relevant i denne tråden. TS mener hun har blitt tvunget til å ta en abort hun valgte selv, hun mener hun er moden nok for et barn (når hun ville ha barn etter kun et par uker inn i forholdet) og hun mener at barnet ikke var planlagt når hun selv sluttet på p-piller etter spontanaborten. Voksne mennesker innser at alt det TS mener er feil, det gjør ikke TS - og alder er derfor relevant for å kunne gi henne råd som er tilpasset hennes livssituasjon. Anonym poster: b050eaed5657a15a2c20b090026dc370 Hvor i denne lange samtalen osm foregår her står det at jeg har luttet på p-pillen? Og ville ha barn etter spontanabort, det står at jeg byttet p-pillere og at jeg valgte å ikke prøve på nytt !
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #46 Skrevet 13. november 2012 Jeg vil si at dere begge to har et ansvar her. Han presset det, men du tillot det. Uansett. Du sliter med tanker omkring dette. Hva med å ta en prat med fastlegen sånn at han kan henvise deg til en psykolog? Det har skjedd. Ingenting kan forandre på det. Du trenger å komme deg videre og her kan det å få prate om det du har opplevd være en vei. Anonym poster: 470942fdf854094506b76ee57078c03d 1
Sulosi Skrevet 14. november 2012 #48 Skrevet 14. november 2012 Tråden er ryddet for hets og avsporinger. Diskusjonen er også splittet slik at all debatt omkring prevansjon kan tas i Gravid til tross for prevansjon. Mvh Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #49 Skrevet 14. november 2012 Sannsynligheten for å bli gravid ved riktig bruk av p-piller er minimal, så å greie det to ganger på 3 måneder er på mange måter utrolig, ja. Og mange av dere som drar frem venninner som ble gravide på bruk av pillen - sannsynligheten er STOR for at de brukte den feil (tok den noen timer for sent, hadde diare, begynte på nytt brett for sent), selv om de ikke innrømmer det. Men - det finnes dessverre noen veldig få som p-piller fungerer veldig dårlig på, uansett hvor riktig de gjør det. Kanskje TS er en av disse. Og da har jeg et viktig poeng til TS: finn annen prevensjon!!! Hvis du byttet pillemerke på rett måte skal pilla ha vært like sikker, så hvis du likevel greide å bli gravid 2 ganger på 3 mnd er det et ganske tydelig tegn på at du må bruke en annen type prevensjon ved neste forhold - og dette må du være ærlig om til fremtidige partnere også, fra dag 1! Du bør ikke forsette å stole på pillen. Trøst deg med at du TS tydeligvis er ganske fruktbar. En vakker dag kan du få barn med en mann som blir hos deg, som støtter deg og som elsker deg og barnet. Bare en kommentar til det du skriver. P-pillen er normalt et veldig sikkert prevensjonsmiddel, men .... Jeg har vært noen år på KG og jeg husker en bruker som klarte å bli gravid 3 ganger med p-piller. Det ble så spesielt at legen til slutt stusset. Det var nemlig ingen brukerfeil. Det viste seg at denne brukeren faktisk var allergisk mot p-piller. Absolutt ikke vanlig, men det kan altså forekomme. Anonym poster: 470942fdf854094506b76ee57078c03d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #50 Skrevet 14. november 2012 Jeg er i nesten samme båt som deg, TS. Ble gravid etter å ha vært med kjæresten i kort tid. og var så utrolig usikker, men hellet mot å beholde barnet. Men bf prøvde å overbevise meg om å ta abort, for alles beste. jeg var ung og han ønsket ikke barn enda. Jeg ble også veldig dårlig ganske tidlig, og følte at jeg ikke orket å måtte gå gjennom det "alene". Han lovet meg at alt skulle bli som før etterpå. Han fikk viljen sin og lovet å støtte meg i den vanskelige tiden etterpå. men i tiden etter ble han helt livredd for at jeg skulle bli gravid igjen og forlot meg fordi han hadde det best alene, fant han ut. Jeg mistet alt. Sånn sett hadde det ikek vært noe særlig å bli alenemor heller, men summert opp ble dette for mye for meg, og jeg klarer ikke å komme over det.Det er over et halvt år siden nå, men jeg er fortsatt knust. Har også blitt livredd for å aldri bli gravid igjen, selv om det sikkert ikke er tilfelle. Men jeg kan jo ikek bare "teste" om jeg kan det heller... Anonym poster: cd852e442d9cceeb4ca6867d84b52712
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #51 Skrevet 14. november 2012 Har ikke lest tråden, vil bare si at jeg hadde en abort da jeg var 17år. Jeg strevde med det i lang tid. Det er der verste som noensinne har hendt meg. Likevel er jeg glad for at jeg ikke ble mamma den gangen. Og jeg kom over det. Det blir bedre. Det tar tid, det er lov å angre, men nå er det gjort og du må komme deg videre. Og gjør det du kan for å ikke bli uplanlagt gravid igjen. Lykke til, og prøv å forstå at du fortjener bedre enn denne fyren. Det er bedre å være alene enn i et dårlig forhold! Anonym poster: 7c3efa5d119059191eff5c4c97f98382
Japp Skrevet 14. november 2012 #52 Skrevet 14. november 2012 Det er jo nettopp alder som er relevant i denne tråden. TS mener hun har blitt tvunget til å ta en abort hun valgte selv, hun mener hun er moden nok for et barn (når hun ville ha barn etter kun et par uker inn i forholdet) og hun mener at barnet ikke var planlagt når hun selv sluttet på p-piller etter spontanaborten. Voksne mennesker innser at alt det TS mener er feil, det gjør ikke TS - og alder er derfor relevant for å kunne gi henne råd som er tilpasset hennes livssituasjon. Anonym poster: b050eaed5657a15a2c20b090026dc370 Hun sluttet ikke. Hun byttet slag for å hindre å bli gravid, likevel skjedde det igjen. Lurer på hva som gjør at i noen abort-tråder for TS koser og klemmer, mens i andre tråder blir TS hetset. Har det med alder å gjøre eller? til deg TS. Håper du får hjelp av fastlegen din!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå