Gå til innhold

Gravid til tross for prevansjon? (splittet fra Abort - jeg angrer!)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det der tror jeg rett og slett ikke på.

Anonym poster: b678353f498b829a908dcdc60a9e0226

Det er faktisk fullt mulig å bli gravid på prevensjon.

Jeg har faktisk blitt det fire ganger på ulike prevensjonsmidler i løpet av en periode på elleve år, to ganger på p-pille, en med p-ring og en med (hold deg fast) spiral - som man ikke en gang kan jukse med om man hadde villet!

Jeg ser at det kan virke vanskelig å tro på at er reelt, men vet du, sånn er det faktisk. Jeg er drittlei av å lese folk indirkete si at man jukser med prevensjon når man blir uplanlagt gravid.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også gravid på p piller, og jeg slurver aldri med pillene. Jeg endte opp med abort, da det ikke var ønsket fra min eller hans side med unge.

Så pillen er ikke 100 prosent trygg§

Anonym poster: 95afcb54323cf5f2b702f54596b50c88

• Liker 1
Skrevet

Når det først er på banen kan jeg nevne at jeg ble gravid mens jeg gikk på p-ring, og ei venninne ble gravid når hun gikk på minipillen. Den tok hun til fast tid også.

Anonym poster: ccfc8d3e89641500617ffd431a3c382e

• Liker 1
Skrevet

Det der tror jeg rett og slett ikke på.

Jo det går an å bli gravid selv om du går på prevensjon, det skjedde med meg, og resulterte i en skjønn liten prinsesse som blir 4 on noen dager;)!

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk fullt mulig å bli gravid på prevensjon.

Jeg har faktisk blitt det fire ganger på ulike prevensjonsmidler i løpet av en periode på elleve år, to ganger på p-pille, en med p-ring og en med (hold deg fast) spiral - som man ikke en gang kan jukse med om man hadde villet!

Jeg ser at det kan virke vanskelig å tro på at er reelt, men vet du, sånn er det faktisk. Jeg er drittlei av å lese folk indirkete si at man jukser med prevensjon når man blir uplanlagt gravid.

Jeg ble også gravid på p piller, og jeg slurver aldri med pillene. Jeg endte opp med abort, da det ikke var ønsket fra min eller hans side med unge.

Så pillen er ikke 100 prosent trygg§

Anonym poster: 95afcb54323cf5f2b702f54596b50c88

Når det først er på banen kan jeg nevne at jeg ble gravid mens jeg gikk på p-ring, og ei venninne ble gravid når hun gikk på minipillen. Den tok hun til fast tid også.

Anonym poster: ccfc8d3e89641500617ffd431a3c382e

Jo det går an å bli gravid selv om du går på prevensjon, det skjedde med meg, og resulterte i en skjønn liten prinsesse som blir 4 on noen dager;)!

Ja, men det viser seg at de som blir gravide på p-piller blir det fordi de bruker dem feil, ev. ikke bruker kondom om det er grunn til det (ved løs mage osv.) Det er ytterst sjelden at det er p-pillene det er noe feil med.

Klart det, jeg har selv latt være å bruke kondom i tillegg når jeg har hatt løs mage eller brukt medisiner, men det er det fryktelig mange som gjør. Klart folk blir gravide om de ikke bruker prevensjonen sin korrekt :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det viser seg at de som blir gravide på p-piller blir det fordi de bruker dem feil, ev. ikke bruker kondom om det er grunn til det (ved løs mage osv.) Det er ytterst sjelden at det er p-pillene det er noe feil med.

Klart det, jeg har selv latt være å bruke kondom i tillegg når jeg har hatt løs mage eller brukt medisiner, men det er det fryktelig mange som gjør. Klart folk blir gravide om de ikke bruker prevensjonen sin korrekt :)

Skal du forklare min siste graviditet også da, eller?

Den som oppsto mens jeg hadde spiral? Hvordan har jeg brukt den ukorrekt, mener du? ;)

(P-ring er også, såvidt jeg husker, vanskelig å bruke feil da den sitter inne i skjeden og ikke skal tukles med daglig, men det er 6 år siden jeg brukte den, så jeg skal ikke si mer om den.)

• Liker 2
Skrevet

Skal du forklare min siste graviditet også da, eller?

Den som oppsto mens jeg hadde spiral? Hvordan har jeg brukt den ukorrekt, mener du? ;)

(P-ring er også, såvidt jeg husker, vanskelig å bruke feil da den sitter inne i skjeden og ikke skal tukles med daglig, men det er 6 år siden jeg brukte den, så jeg skal ikke si mer om den.)

Du må ikke blande sammen alle graviditene dine :)

Jeg vet man kan bli gravid på spiral (og jada, den kan det tukles med om man vil, man kan endog dra den ut på egen hånd :) ), men den graviditeten har ingen sammenheng med de du opplevde på hormonbasert prevensjon.

Skrevet (endret)

Du må ikke blande sammen alle graviditene dine :)

Jeg vet man kan bli gravid på spiral (og jada, den kan det tukles med om man vil, man kan endog dra den ut på egen hånd :) ), men den graviditeten har ingen sammenheng med de du opplevde på hormonbasert prevensjon.

Hormonspiral er vel også hormonbasert prevensjon? :)

Endret av loren
Skrevet

Hormonspiral er vel også hormonbasert prevensjon? :)

Hormonene virker lokalt, men om du vil kverulere på det er den også det. Trodde du mente kobber.

Poenget er, alle disse historiene om folk som blir gravide på p-piller skyldes nesten utelukkende en ting - de ble brukt feil. At TS skulle ha opplevd to graviditeter med så kort mellomrom og begge gangene ha benyttet p-pillene korrekt - er ganske så umulig.

Du ser jo også på måten hun skriver på at graviditet nok var målet. Ingen vits i å late som om hun brukte prevensjon når alt hun var ute etter var å bli gravid.

• Liker 1
Skrevet

Hormonene i en homronspiral virker lokalt og tas ikke opp i kroppen gjennom piller, plaster eller sprøyte, noe som gjør at man ikke kan påvirke opptaket.

Det er heller ikke slik at hormonene virker i hele kroppen når man bruker hormonspiral. Dette vet du sikkert på bakgrunn av info fra din lege da du fikk den.

Skrevet

Slutt å uttal dere om ting dere ikke vet, jeg VET at prevensjon kan feile selv om man tar den til nøyaktig tidspunkt , og diaree, grapefrukt kan ødelegge effekt av p-piller.

Så slutt å anklag lillemeg 2 , dere vet ingenting...og hun brude få støttet isteden for pes!

• Liker 4
Skrevet

Sorry, men det er så usannsynlig at det neppe er sannsynlig, om da ikke hun har "glemt" noen piller :)

Jeg vet ikke hva du fikk av karakterer i matematikk og norsk men det er tydelig at du mangler noe.

At noe er svært lite sannsynlig betyr ikke at det er usannsynlig. Det er svært stor forskjell på at noe er usannsynlig og at det er ekstremt liten sannsynlighet. Det første vil aldri kunne inntreffe uansett mens det andre inntreffer bare man venter lenge nok/gjør mange nok forsøk.

At noe er "så usannsynlig at det neppe er sannsynlig" er nærmest selvmotsigende og i beste fall elendig språk. Noe kan ikke være mer eller mindre usannsynlig. Enten så er det usannsynlig eller så er det ikke usannsynlig. Det er ikke noen gradsforskjell for usannsynlighet. Men noe kan godt være mer eller mindre sannsynlig. At noe er "neppe sannsynlig" må oppfattes som at du mener at det har svært liten sannsynlighet. Noe usannsynlig kan ikke ha en svært liten sannsylighet. Hvis du i steden hadde skrevet at "Det er så lite sannsynlig at det nærmest er usannsynlig" så hadde det vært matematisk og språkelig korrekt.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du fikk av karakterer i matematikk og norsk men det er tydelig at du mangler noe.

At noe er svært lite sannsynlig betyr ikke at det er usannsynlig. Det er svært stor forskjell på at noe er usannsynlig og at det er ekstremt liten sannsynlighet. Det første vil aldri kunne inntreffe uansett mens det andre inntreffer bare man venter lenge nok/gjør mange nok forsøk.

At noe er "så usannsynlig at det neppe er sannsynlig" er nærmest selvmotsigende og i beste fall elendig språk. Noe kan ikke være mer eller mindre usannsynlig. Enten så er det usannsynlig eller så er det ikke usannsynlig. Det er ikke noen gradsforskjell for usannsynlighet. Men noe kan godt være mer eller mindre sannsynlig. At noe er "neppe sannsynlig" må oppfattes som at du mener at det har svært liten sannsynlighet. Noe usannsynlig kan ikke ha en svært liten sannsylighet. Hvis du i steden hadde skrevet at "Det er så lite sannsynlig at det nærmest er usannsynlig" så hadde det vært matematisk og språkelig korrekt.

Poenget mitt er at at selv om det er en forsvinnende liten mulighet for at dette har skjedd lukter det av historien hennes.

Man blir bare ikke gravid så mange ganger i løpet av så kort tid. Du har antageligvis kunnskap om hvordan sannsynligheten for graviditet regnes ut når det er snakk om p-piller og da ser du selv hvorfor jeg ikke tror på denne tullehistorien hennes.

Jenta ville bli gravid og hun ble det.

Det kverulerende pjattet ditt kan du spare deg. Du skjønte hva jeg mente, sjansen er så forsvinnende liten at det virker helt utrolig at hun kan ha opplevd dette. Det er som å vinne i Lotto.

Skrevet

Det er som å vinne i Lotto.

Og, det er faktisk folk som vinner i Lotto! Tro det eller ei!

Anonym poster: 83b02d764f5587e2b2391d5d48f7be4d

• Liker 3
Skrevet

Innleggene hittil er splittet fra Abort- jeg angrer!

En del innlegg ble på veien hit ryddet bort grunnet avsporinger og hets.

Mvh Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...