Gå til innhold

plumpe ut med dumme ting på intervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også blir ekstremt nervøs på jobbintervjuer, og har en tedens til å enten juge, ikke følge med, eller komme opp med svar som ikke er relevante lenger.

Intervju #1 - Lagermedarbeider i industri/mat

Arbeidsgiver: Har du noe erfaring fra våre produkter fra før av?

Jeg: Nei, eller.. jeg lager mat hjemme liksom.

Arbeidsgiver: Men har du noen kunnskap i VÅRES produkter?

Jeg: Nei, det vet jeg ikke. Jeg bare lager mat. Sånn hverdagslig. Til meg og samboer. Ikke så mye ellers.

Jeg: eller.. HÆ? hva spurte du om igjen?

Arbeidsgiver: *ler*.. har du noe kunnskap i våres produkter?

Jeg: Nei.

Intervju #2 - Dyrepasser i dyrehage

Arbeidsgiver: Hva er du mest stolt av?

Jeg: Den gangen jeg reddet en hest (vet ikke hvorfor jeg svarte det. jeg har aldri reddet en hest før)

Arbeidsgiver: Åå? Hvordan redda du den da?

Jeg: *tenke tenke tenke* Den skulle slaktes, men jeg skaffet en eier i siste liten.

Arbeidsgiver: Jøss, så flott gjort da. Hvordan klarte du å skaffe en ny eier?

Jeg: eh, jeg ringte litt rundt egentlig bare. Fant litt folk på finn.no

Arbeidsgiver: Okei.. jøss.

Jeg: Jadda.. :murvegg:

Fikk ingen av jobbene.

herregud jeg dææævva akkurat av latter. hahaha.

Anonym poster: 096b4bf9856e4e08d014e0de27322995

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Jeg er nok kjent som "hun uten selvinnsikt" på Rimi... Må nevne at dette var mitt første jobbintervju noensinne, og var ikke forberedt :fnise:

Intervjueren: Kan du nevne noen negative ved deg selv?

Jeg: Neeeeei.. Jeg har egentlig ikke noen negative sider jeg :laugh:

Intervjueren: ....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Denne likte jeg :laugh:

"Kjenner alle ansatte og vet ikke hvem du tenker på".

Anonym poster: 45ac11174f6a331b68f665d07a6857a7

Sikkert en selgerjobbe eller noe sånt, da lønner det seg å kunne lyve i hytt og vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir også ufattelig nervøs på intervjuer, og denne gangen var det spesielt viktig for meg å bli ansatt. Hadde såvidt sovet natten før, gikk i sirkler på venterommet med skjelvende hender og tørrere i munnen har jeg aldri heller vært. Ble endelig vinket inn hvor jeg ble møtt av tre intervjuere og følte meg som en liten gutt som hadde mistet mammaen sin da jeg hilste på dem og satt meg ned på henvist plass.

Det første jeg spurte om var om de hadde noe vann. :klaske:

Vann fikk jeg.

Idet jeg drikker en stor slurk, spør intervjueren om jeg kan nevne noen negative sider ved meg selv, og jeg presterer å søle (på meg selv).

Meg: *kremt* 'Jeg er ikke vant til sånne jobbintervjuer.'

"Det går helt fint!" sier han mens de ler godt.

Fikk jobben. :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg også blir ekstremt nervøs på jobbintervjuer, og har en tedens til å enten juge, ikke følge med, eller komme opp med svar som ikke er relevante lenger.

Intervju #1 - Lagermedarbeider i industri/mat

Arbeidsgiver: Har du noe erfaring fra våre produkter fra før av?

Jeg: Nei, eller.. jeg lager mat hjemme liksom.

Arbeidsgiver: Men har du noen kunnskap i VÅRES produkter?

Jeg: Nei, det vet jeg ikke. Jeg bare lager mat. Sånn hverdagslig. Til meg og samboer. Ikke så mye ellers.

Jeg: eller.. HÆ? hva spurte du om igjen?

Arbeidsgiver: *ler*.. har du noe kunnskap i våres produkter?

Jeg: Nei.

Intervju #2 - Dyrepasser i dyrehage

Arbeidsgiver: Hva er du mest stolt av?

Jeg: Den gangen jeg reddet en hest (vet ikke hvorfor jeg svarte det. jeg har aldri reddet en hest før)

Arbeidsgiver: Åå? Hvordan redda du den da?

Jeg: *tenke tenke tenke* Den skulle slaktes, men jeg skaffet en eier i siste liten.

Arbeidsgiver: Jøss, så flott gjort da. Hvordan klarte du å skaffe en ny eier?

Jeg: eh, jeg ringte litt rundt egentlig bare. Fant litt folk på finn.no

Arbeidsgiver: Okei.. jøss.

Jeg: Jadda.. :murvegg:

Fikk ingen av jobbene.

:grinele:

Anonym poster: 6d053c9a6c5e916785408e1518a21cca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag klarte jeg å si noe så genialt som at jeg ofte ler av dumme kunder. Tror ikke jeg får den jobben nei. Pluss at jeg rapte.

Endret av MalloryK
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Uff... var veldig usikker på om jeg skulle dele dette, men i og med at jeg er anonym så går det bra :blomst:

Var på intervju til en jobb i en ganske stor bedrift.

Har litt problemer med irritabel tarm til vanlig, noe som fører til noe mer luftavgang enn andre. Magen var veldig urolig denne dagen, forståelig nok, i og med at å skulle på intervju er en nervøs greie.

Intervjuet i seg selv gikk forsåvidt greit, men underveis ble det sagt noe humoristisk av den ene intervjueren, og så lo vi alle tre. DA fjertet jeg høyt og skingrende!

FY FLATE så flaut! Satt jeg der med to andre voksne mennesker, ikledd dress.

Følte meg som en liten unge som ikke hadde kontroll på noe :/

Så at de ble litt uklare i blikket og at de tenkte over om de skulle si noe, eller ikke. Det ble i stedet en liten pinlig pause, før en av dem gikk over til "neste punkt".

Jeg merket at det stinket mens jeg svarte på neste spørsmål, og håpet som bare det at stanken gikk min vei, og ikke mot dem.

Fikk ikke jobben heller.. Kanskje like greit, for hadde vært så flaut å begynt sammen med dem etter noe sånt.

Anonym poster: 45ac11174f6a331b68f665d07a6857a7

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å skremme vannet av min vordende arbeidsgiver da jeg skulle på intervju. Stor, fancy bedrift med mange ansatte til stede, sjefen gikk i dress og greier. Det var en skranke der hvor jeg registrerte meg, og så gikk jeg litt rundt fordi jeg var så nervøs. Klarte å miste vesken like foran skranken og bøyde meg for å plukke den opp. Akkurat da kom intervjueren ut og spurte etter meg, og siden jeg var så stressa, spratt jeg opp fra skranken og vrælte "HER!" Han stod like bak skranken på sin side og vi var vel ikke en meter fra hverandre igjen... Han hylte som en liten jente og hoppet bakover mens kollegaen hans holdt på å forgå av latter bak ham. Det var et... artig intervju, kan du si :sjenert:

Og en gang, i et tilsvarende firma, klarte jeg å si at jeg ikke liker autoriteter så godt. Fyren så ut som en skikkelig høytrangerende militær puttet inn i en kjempedyr dress... Han ble ikke så veldig glad, nei.

Men jeg fikk begge jobbene, så det funket!!!!!

Anonym poster: 4966c2a306085bcc612f71ccfd7d947c

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei.

Jeg sa at jeg var "så lei" av den gamle jobben - kanskje ikke så lurt, ettersom sjefen visste veldig godt hvor jeg jobbet, og hvem som var ansatt der. Men jeg fikk jobben uansett :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:laugh:

Jeg var 20 og søkte jobb i en matvarebutikk på beste vestkant. Intervjuet kom litt brått på og jeg bodde hos kjæresten og hadde rett og slett ikke særlig mye klær med meg. Og slett ikke noe som passet til et intervju. Det var dagen før vaskedag (fellsevaskeri) og jeg endte opp med å stille i en rølpete dongerishorts (type pappas gamle bukse) og kjærestens meget utvaskede Iron Maiden t-skjorte. Skjønte at det var noe feil da jeg gikk forbi ørten strigla vestkantfruer på vei inn. Husker ingenting fra intervjuet fordi jeg var mest opptatt av å skjule hva jeg hadde på meg.

Det rareste intervjuet jeg har vært på var i et større firma som et vikarbyrå hadde satt meg i kontakt med. Jeg møtte opp og fikk de rareste spørsmålene jeg noen gang har fått. "Kan du tegne en hest?" for eksempel. Det var altså ikke MIN skyld at det var rart den gangen. Jeg var stort sett i sjokk hele tiden.

Hadde regnet med at intervjuet skulle ta en halvtime, men jeg var der i 3 timer og det meste av tiden brukte jeg til å rydde i noen regneark. Briljerte stort med å justere kolonner og fargelegge rader i et par timer... dessuten tegnet jeg en hest..

Fikk jobben og regner med at det var fordi jeg holdt ut hele intervjuet. Jeg lurte faktisk på om det var skjult kamera eller en eller annen dårlig spøk etter en stund.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenge er at bedrifter kan tenke relativt kortsiktig, men samfunnet må tenke relativt langsiktig. Hadde ingen med (forhåpentligvis) forbigående helseproblemer blitt ansatt fordi arbeidsgiver kunne spørre og grave om alskens disposisjoner og vonde knær, hadde det ført til en negativ spiral hvor vi hadde fått en stor gruppe småsyke, men arbeidsdyktige mennesker som ingen ville ansette, og som igjen ikke hadde blitt ansatt på et senere tidspunkt på grunn av hull i cvn. Du skal være glad samfunnet er lagt opp sånn at det ikke bare er bedriftenes kortsiktige interesser som ivaretas!

Veldig godt sagt og støttes 100% av undertegnede (som for øvrig er en stor fan av Genesis i Peter Gabriel-perioden - men det var kanskje ikke derfor du valgte det nicket?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt sagt og støttes 100% av undertegnede (som for øvrig er en stor fan av Genesis i Peter Gabriel-perioden - men det var kanskje ikke derfor du valgte det nicket?).

Det var akkurat derfor jeg valgte nicket ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...