Gå til innhold

plumpe ut med dumme ting på intervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har du sagt noe dumt? har du fått jobben likevel?

Anonym poster: e0ae17b043172704f776b611eff2a84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var på intervju til jobben jeg har nå sa jeg noe teit og jeg var så flau etterpå. Husker ikke hva det var nå da... Men jeg fikk jobben, og spurte i etterkant om de ikke lurte veldig år jeg sa det, og da sa de bare at alle er jo nervøse på jobbintervju:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på noe spesielt jeg har sagt, men tar en fra ei venninne:

Arbeidsgiver: Drikker du?

Henne: Ja, men ikke på jobb.

:fnise:

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på noe spesielt jeg har sagt, men tar en fra ei venninne:

Arbeidsgiver: Drikker du?

Henne: Ja, men ikke på jobb.

:fnise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffffffffffffffff, denne har jeg fått hørt en del ganger fra sjefen...

På intervju:

Arbeidsgiver: Hva gjør du på helg og fritid feks?

Jeg: Jeg driver en del med stoff, det finner jeg beroligende og veldig engasjerende.

Arbeidsgiver: Heh altså.........

Jeg: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JEG SYR, JEG SYR OG BRODERER, NO NO NO NO NO, IKKE DOP!!

Jeg fikk jobben da, men lærte å ordlegge meg mer omfattende :ler:

Anonym poster: 7cfd1011c22b0274afa3f2a03f3f89e7

:flire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Arbeidsgiver: "Er du en spesielt følsom person?"

Meg: "Ja... men om du viser deg å være slem kan jeg fint vente til jeg er hjemme før jeg begynner å grine."

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver: Er det noe spesielt du sliter med i forhold til helsen din som kan være greit å vite om?

Jeg: Sliter mye med diare, men har ikke noe diagnose lissom.

*flauuut* skylder på at jeg bare var 21 år !!

Anonym poster: 45ac11174f6a331b68f665d07a6857a7

Det er det faktisk ikke lov å spørre om på intervju! Skikkelig uproff arbeidsgiver, som tydeligvis ikke har lest AML. håper du ikke jobber der idag...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Arbeidsgiver: Er det noe spesielt du sliter med i forhold til helsen din som kan være greit å vite om?

Jeg: Sliter mye med diare, men har ikke noe diagnose lissom.

*flauuut* skylder på at jeg bare var 21 år !!

Anonym poster: 45ac11174f6a331b68f665d07a6857a7

Syns det var et bra svar, for han har ikke lov å spørre om det. Eventuelt kunne du sagt at du er allergisk for ulovlig spørsmål under intervjuer, for å så liksom nyse han rett i annsiktet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Det er det faktisk ikke lov å spørre om på intervju! Skikkelig uproff arbeidsgiver, som tydeligvis ikke har lest AML. håper du ikke jobber der idag...

I staten får man spørsmål om det, men det er i forhold til tilrettelegging ikke om du skal få jobben eller ikke.fikk nettopp spørsmål om det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Uffffffffffffffff, denne har jeg fått hørt en del ganger fra sjefen...

På intervju:

Arbeidsgiver: Hva gjør du på helg og fritid feks?

Jeg: Jeg driver en del med stoff, det finner jeg beroligende og veldig engasjerende.

Arbeidsgiver: Heh altså.........

Jeg: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JEG SYR, JEG SYR OG BRODERER, NO NO NO NO NO, IKKE DOP!!

Jeg fikk jobben da, men lærte å ordlegge meg mer omfattende :ler:

Anonym poster: 7cfd1011c22b0274afa3f2a03f3f89e7

:hoho: Tusen takk for dagens gode latter! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver: "Er du en spesielt følsom person?"

Meg: "Ja... men om du viser deg å være slem kan jeg fint vente til jeg er hjemme før jeg begynner å grine."

:bond:

? Dersom man er spesielt følsom begynner man jo å grine uansett om man er på arbeidsgiverens kontor eller ei, da..

Anonym poster: 1ce517da4056eaac1816d17853c0f0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldsomt hva staten skal blande seg opp i, kan ofte være greit for arbeidsgiver å vite om arbeidstaker har helseproblemer osv. Jaja, dette er Norge, hva har man å forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt hva staten skal blande seg opp i, kan ofte være greit for arbeidsgiver å vite om arbeidstaker har helseproblemer osv. Jaja, dette er Norge, hva har man å forvente?

Poenge er at bedrifter kan tenke relativt kortsiktig, men samfunnet må tenke relativt langsiktig. Hadde ingen med (forhåpentligvis) forbigående helseproblemer blitt ansatt fordi arbeidsgiver kunne spørre og grave om alskens disposisjoner og vonde knær, hadde det ført til en negativ spiral hvor vi hadde fått en stor gruppe småsyke, men arbeidsdyktige mennesker som ingen ville ansette, og som igjen ikke hadde blitt ansatt på et senere tidspunkt på grunn av hull i cvn. Du skal være glad samfunnet er lagt opp sånn at det ikke bare er bedriftenes kortsiktige interesser som ivaretas!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Hvordan vil dine venner beskrive deg?"

"De ville noke sagt jeg var litt rar"

"Ok...."

Fikk jobben da

Anonym poster: 7c8e5c43de9ebc869d0613a867b4164c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på intervju i en barne butikk med følgende prøvejobbing samme dag. Etter prøvejobbingen skulle jeg mest sannsynlig få svar på om jeg fikk jobben eller ikke og var veldig nervøs. Jeg har et problem med å være litt for ærlig og bable litt for mye når jeg er nervøs, så når arbeidsgiver spør meg om hvordan jeg syntes det var å jobbe her så svarte jeg: Det var egentlig ganske kjedelig og noen av de andre ansatte virket veldig rare og lite hyggelige.

Fikk jobben da, gudene må vite hvorfor.

Anonym poster: 3c4a634971dba216cbfc12e9ea296736

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ekstremt nervøs i et intervju en gang og bablet ivei om katten min. Da de spurte om noe nytt klarte jeg jammen å styre det tilbake på katten min igjen! Det var et langt intervju og jeg fikk heldigvis svart på det de spurte om også. I tillegg hadde jeg flaks siden de tre som intervjuet meg hadde katter selv.

Crazy catlady fikk jobben :)

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobbintervju har jeg hatt denne samtalen:

- Hva synes du om at Pegasus tar stikkprøver, og at du kan risikere å bli sjekket når du går gjennom personalinngangen?

- Det er helt greit. Jeg skal ikke stjele noe, jeg får jo lønn.

-Hva kan du gjøre for at barna her skal få en god opplevelse?

- Hm... Jeg vet ikke. Jo, jeg kan hjelpe dem med å finne mammaen sin, om de går seg bort!

Var mitt første jobbintervju som 17åring og jeg fikk ikke jobben. Men jeg fikk heldigvis et jobbintervju i en annen avdeling, og da var jeg mer forberedt.

Etter første dagen på jobb, ble jeg kjørt hjem av sjefen. Han spør hvordan det gikk, hvorpå jeg svarer: "Jo, det gikk fort for meg idag". Ble litt pinlig stillhet da, ja.

Har ikke vært på jobbintervju siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...