Gå til innhold

plumpe ut med dumme ting på intervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke sagt noe dumt, men gjorde noe dumt :P Skulle på intervju på et hotell, og klarte selvfølgelig å dra til feil hotell (de hadde nesten samme navn:P) broren min hadde kjørt meg og skulle hente meg senere, så jeg hadde ikke noe skyss til det riktige hotellet. Endte opp med at sjefen som jeg skulle ha intervju med kom ned på det hotellet jeg var på, og vi hadde intervjuet på en benk utenfor :P

Fikk jobben xD

Da var jeg bombesikker på at jeg ikke kom til å få jobben haha.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd å ha sagt noe rart på jobbintervju egentlig, men sliter en del med magen, så prompet rett og slett 2 ganger under jobbintervjuet. Jeg ble så flau at jeg bare fortsatte å prate og late som ingenting, ville holde det profesjonelt. Sjefen fikk et litt rart uttrykk i ansiktet, men fortsatte bare å prate med meg han også. Fikk ingen av jobbene.

Anonym poster: 45ac11174f6a331b68f665d07a6857a7

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å forberede seg godt foran et jobbintervju, da man ofte er svært stresset i denne situasjonen. http://xn--jobbsknader-kgb.no/ har mange råd og tips om forberedelse til jobbintervjuet, og her kan man også få hjelp til å skrive en god jobbsøknad/CV.

Anonym poster: 3bc7fe07c304ed98094267f25400bb09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ung og mitt første ordentlig jobbintervju.

Et stort og internasjonalt headhuntingfirma.

Greit. Jeg kom alt for sent til intervjuet, men jeg ringte og sa i fra. Var totalt feilberegning av rush og kø. Hadde noen mil å kjøre.

Etter å ha bli testet så ble jeg personlig intervjuet og med ulike spørsmål. Husker jeg svarte på et at jeg kanskje ikke var der til høsten. Søkte jobben på våren.

Saken var at samboer og jeg hadde snakket om ulike alternativer og et av de var å dra nordover til hans hjemsted. Derfor mitt svar. Selv om vi da faktisk var enige om å holde oss i Oslo.

Fikk jobben :)

Anonym poster: 19c693cb457315d64c576e4c2a43a823

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervju:

Han: Kjenner du noen av de ansatte?

Jeg: Ja, kjenner en av dem # Vet ikke hvorfor jeg lyver

Han: Hvem da?

Jeg: Erik

Han: Hvem Erik? kjenner alle de ansatte og vet ikke hvem du tenker på

Jeg: Vet ikke etternavnet, det er naboen min # Som om det er en grunn til å ikke vite etternavnet

Han: Skal vi hoppe over til neste spørsmål?

Jeg: Ja, tror det er lurt.

Fikk jobben!

Endret av Summers
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Jobbintervju:

hahaha, jeg har også en tendens til å lyve uten at det er intensjonen. :fnise:

Jeg bare samtykker på autopilot også blir det bare til at jeg må stå for det jeg har samtykket i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbintervju:

Han: Kjenner du noen av de ansatte?

Jeg: Ja, kjenner en av dem # Vet ikke hvorfor jeg lyver

Han: Hvem da?

Jeg: Erik

Han: Hvem Erik? kjenner alle de ansatte og vet ikke hvem du tenker på

Jeg: Vet ikke etternavnet, det er naboen min # Som om det er en grunn til å ikke vite etternavnet

Han: Skal vi hoppe over til neste spørsmål?

Jeg: Ja, tror det er lurt.

Fikk jobben!

Hahahaha! Denne likte jeg :laugh:

"Kjenner alle ansatte og vet ikke hvem du tenker på".

Anonym poster: 45ac11174f6a331b68f665d07a6857a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på et jobbintervju en kamerat fortalte meg om.

Han hadde fått spørsmål om hva han likte å gjøre på fritida.

Han klarte da å plumpe ut med at ettersom han akkurat hadde skaffa seg dame for første gang, så likte han å holde på i høyet om kveldene :fnise: Må nevnes at han den gangen bare var 18 år, og ville ha jobb på en bensinstasjon ved siden av skolen. Men han fikk ikke jobben av uvisse grunner.

Anonym poster: 45ac11174f6a331b68f665d07a6857a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var litt at han trodde han var "kul" som sa det, og at han kom til å få en god latter av sjefen.

I klassen hans prata de jo om sex titt og ofte, særlig i forbindelse med at russetida nærmet seg, og at det liksom skulle være så kult å ta de knutene som handlet om sex.

Men sjefen, som selv var i 40-årene hadde visst hatt en ganske tam reaksjon, så tror det ble mest kleint :plystre:

Anonym poster: 45ac11174f6a331b68f665d07a6857a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på intervju for å bli vasker på ett hotell. Leder av housekeeping spurte hva jeg synes om vasking av skitne toalett, spy og slike ting.

Sa jeg syns ærlig talt ikke noe om det, men om du betaler meg nok så bruker jeg omså tunga til å vaske.

Jeg fikk jobben på flekken og etter kort stund så ble jeg housekeeping manager.

Anonym poster: 2cec0d6a6228868f7b8532b1d9b9d3c9

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Mrs. Random Nick

Etter første dagen på jobb, ble jeg kjørt hjem av sjefen. Han spør hvordan det gikk, hvorpå jeg svarer: "Jo, det gikk fort for meg idag". Ble litt pinlig stillhet da, ja.

Har ikke vært på jobbintervju siden.

:fnise: (Ja, jeg vet tråden er gammel. Humoren er likevel der fortsatt :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jobbintervju:

Han: Kjenner du noen av de ansatte?

Jeg: Ja, kjenner en av dem # Vet ikke hvorfor jeg lyver

Han: Hvem da?

Jeg: Erik

Han: Hvem Erik? kjenner alle de ansatte og vet ikke hvem du tenker på

Jeg: Vet ikke etternavnet, det er naboen min # Som om det er en grunn til å ikke vite etternavnet

Han: Skal vi hoppe over til neste spørsmål?

Jeg: Ja, tror det er lurt.

Fikk jobben!

:fnise::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var på jobbintervju på en skole i nærheten her, og ble spurt om jeg kunne tenke meg til å undervise tiendeklassingene i engelsk, hvorpå jeg svarer; "hehe, husker jeg sjøl var en skikkelig dritt i tiendeklasse, så jeg vet ikke om jeg tør". intervjueren bare så på meg, og lo nervøst før hun fortalte meg at siden jeg ikke hadde erfaring med undervisning så skulle jeg begynne å undervise de lavere klassetrinnene først :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

var på jobbintervju på en skole i nærheten her, og ble spurt om jeg kunne tenke meg til å undervise tiendeklassingene i engelsk, hvorpå jeg svarer; "hehe, husker jeg sjøl var en skikkelig dritt i tiendeklasse, så jeg vet ikke om jeg tør". intervjueren bare så på meg, og lo nervøst før hun fortalte meg at siden jeg ikke hadde erfaring med undervisning så skulle jeg begynne å undervise de lavere klassetrinnene først :fnise:

:skratte:

Jeg er forferdelig dårlig på intervjuer og syns hele greia ofte bare er tull. Så mange klisje-spørsmål og ting arbeidsgiver egentlig ikke har noenting med.

Uansett, jeg var på intervju hos et vikarbyrå for en stilling som assistent i skolen. Dette var ikke en stilling som var SÅ viktig for meg og få, så jeg tenkte at jeg til en forandring kunne være litt avslappet og prøve å bare svare ærlig på spørsmålene. Når hun spurte hva jeg trodde vennene mine ville sagt om meg sa jeg bare at nei det måtte hun virkelig spørre dem om, og det trooor jeg faktisk gikk bra. MEN så spurte hun hva drømmeyrket mitt var. Jeg sa som sant er at jeg skulle forhåpentligvis begynne på medisinstudiet om et år og at jeg vil bli patolog. Hun så noe sjokkert ut og spurte hvorfor det, og da var jeg faktisk blitt litt engasjert så jeg fortalte villig at min drømmesituasjon er å jobbe alene, at jeg er interessert i anatomi, syns det groteske kan være litt spennende og at det jo må være flott med pasienter som er stille og fornøyde.

Hun svarte "OJ!! - det har jeg faktisk aldri hørt før og jeg har spurt MANGE om deres drømmeyrke. Hmmm, ja, men du tror du passer til å jobbe på en skole ja?! HMMMMM". Deretter sa hun at hun hadde nok det hun trengte og at jeg ville høre fra dem om noe ble aktuelt. Intervjuet ble altså avsluttet. Hørte aldri noe :fnise:

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Arbeidsgiver: "Er du en spesielt følsom person?"

Meg: "Ja... men om du viser deg å være slem kan jeg fint vente til jeg er hjemme før jeg begynner å grine."

:bond:

Jeg fikk jobben :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbintervju:

Han: Kjenner du noen av de ansatte?

Jeg: Ja, kjenner en av dem # Vet ikke hvorfor jeg lyver

Han: Hvem da?

Jeg: Erik

Han: Hvem Erik? kjenner alle de ansatte og vet ikke hvem du tenker på

Jeg: Vet ikke etternavnet, det er naboen min # Som om det er en grunn til å ikke vite etternavnet

Han: Skal vi hoppe over til neste spørsmål?

Jeg: Ja, tror det er lurt.

Fikk jobben!

Hahaha! Jeg ler og sa nettopp høyt for meg selv "Hva faen?" Hahah :laugh:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Jeg også blir ekstremt nervøs på jobbintervjuer, og har en tedens til å enten juge, ikke følge med, eller komme opp med svar som ikke er relevante lenger.

Intervju #1 - Lagermedarbeider i industri/mat

Arbeidsgiver: Har du noe erfaring fra våre produkter fra før av?

Jeg: Nei, eller.. jeg lager mat hjemme liksom.

Arbeidsgiver: Men har du noen kunnskap i VÅRES produkter?

Jeg: Nei, det vet jeg ikke. Jeg bare lager mat. Sånn hverdagslig. Til meg og samboer. Ikke så mye ellers.

Jeg: eller.. HÆ? hva spurte du om igjen?

Arbeidsgiver: *ler*.. har du noe kunnskap i våres produkter?

Jeg: Nei.

Intervju #2 - Dyrepasser i dyrehage

Arbeidsgiver: Hva er du mest stolt av?

Jeg: Den gangen jeg reddet en hest (vet ikke hvorfor jeg svarte det. jeg har aldri reddet en hest før)

Arbeidsgiver: Åå? Hvordan redda du den da?

Jeg: *tenke tenke tenke* Den skulle slaktes, men jeg skaffet en eier i siste liten.

Arbeidsgiver: Jøss, så flott gjort da. Hvordan klarte du å skaffe en ny eier?

Jeg: eh, jeg ringte litt rundt egentlig bare. Fant litt folk på finn.no

Arbeidsgiver: Okei.. jøss.

Jeg: Jadda.. :murvegg:

Fikk ingen av jobbene.

Hereguuuud jeg dææææævver! Reddet en hest! GENIALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Intervju #2 - Dyrepasser i dyrehage

Arbeidsgiver: Hva er du mest stolt av?

Jeg: Den gangen jeg reddet en hest (vet ikke hvorfor jeg svarte det. jeg har aldri reddet en hest før)

Arbeidsgiver: Åå? Hvordan redda du den da?

Jeg: *tenke tenke tenke* Den skulle slaktes, men jeg skaffet en eier i siste liten.

Arbeidsgiver: Jøss, så flott gjort da. Hvordan klarte du å skaffe en ny eier?

Jeg: eh, jeg ringte litt rundt egentlig bare. Fant litt folk på finn.no

Arbeidsgiver: Okei.. jøss.

Jeg: Jadda.. :murvegg:

Fikk ingen av jobbene.

Noe av det sykeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...