Gå til innhold

før 1 sept


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stresser unødig mye med barn før 1 sept. fikk mensen nå og er så skuffa:-( prøvd bare et par mnd men uansett så blir man skuffa. har brukt egløs. test og gjort alt ettr boka. har nå en sjanse igjen på å slippe å få barn etter 1 sept. kan noen fortelle meg muligheter og hva som skjer med barn født etter 1 sept.? ønsker meg barn så inderlig og er redd jeg ikke får barnehageplass. bor i oslo.

Anonym poster: e5db852f50b7f0a8beb6278410bbc7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som kan skje er vel at du ikke får barnehageplass ved hovedopptaket. Men alle barnehager tar inn barn så lenge de har plass, og da gjerne før 15. desember for det er da det regnes ut støtte til barnehagen i forhold til antall barn.

Så fortvil ikke, det kan hende du ikke får plass i august 2014....men kan godt være mulig for å få plass noen mnd senere f.eks.

Skulle du ikke få plass når du ønsker er det mulig å ringe rundt til barnehager å høre om de har noen ledige plasser (kanskje noen flytter snart) og om de har mulighet til å ta imot ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har absolutt ingen planer om å stoppe å prøve pga. barnehagefrist. Me finner alltids ei løysing. Har prøvd i snart 3 år å få barn...så å utsette det er ikkje aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Jeg ville heller aldri satt prøvingen på vent pga barnehageplass. Det finnes alltids en dagmamma eller en mulighet for å være hjemme/ta med ungen på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde venta. Har vært der, prøvd dagmamma, og det funket dårlig. Stoler ikke på dagmammaer. Du KAN få plass ganske raskt, eller du kan være uheldig å måtte vente til ungen er nesten 2 år. Har dere råd til det? Eller VIL du bruke dagmamma?

Anonym poster: 40e31ed40d61753e3515d848006b6140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har barn født november og jobber i bhg i bydel grunerløkka. Det var ikke noe problem å få plass til mitt barn han fikk plass fra 1. November da han fyllte 1 år. Det er også masse ledige pplasser i bydel grunerløkka nå, deriblant 6 plassr der jeg selv jobber. Hvis man er litt fleksibel på hvilken bhg man vil ha er ikke dette noe problem.

Anonym poster: c71c63934b66ac6203746389f92703fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at man kan søke bhg i andre bydeler enn den man bor i. Kan jo være greit om man for eks jobber i en annen bydel.

Anonym poster: c71c63934b66ac6203746389f92703fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...