Gå til innhold

Trenger hjelp med en juridisk definisjon ¤HASTER¤


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som kan gi meg en juridisk definisjon på psykiske problemer og sosiale problemer? Og forskjellen på de to?

Trenger også paragrafen (gjerne link i www.lovdata.no el også) det står i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Det finnes ingen slik juridisk definisjon.

Ordene defineres ulikt i hver enkelt lov de brukes. Så først må du finne ut hvilken lov du skal bruke, så må du slå opp i en bok som omhandler denne loven eller arnov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Ser ikke at det står noe om psykiske problemer? Skal se om jeg får slått opp sosiale problemer. Men en definisjon kan nok ikke gis i en setning. Juss er bygd opp på rettspraksis, og hver sak er unik.

Anbefaler deg å låne en bok om folketrygd og lese det kapittelet som omhandler denne regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for hjelpen! Noen andre som har erfaringer/tips/linker?

Litt mer info: saken er her at psykiske problemer (med medisinering og hele pakka) blir ansett av trygdekontoret som sosiale problemer, TK gir da ikke sykepenger på tross av leges sykemelding på psykisk grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Takk for hjelpen! Noen andre som har erfaringer/tips/linker?

Litt mer info: saken er her at psykiske problemer (med medisinering og hele pakka) blir ansett av trygdekontoret som sosiale problemer, TK gir da ikke sykepenger på tross av leges sykemelding på psykisk grunnlag.

Hvis du har fått en diagnose som er internasjonalt godkjent (ICD-10 tror jeg det heter) skal dette gi sykepenger. Dette forutsetter at diagnosen er reell og ikke et skalkeskjul for noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk!

(og ja, dette er reelt, det er betraktelig lettere ting å lyve på seg om det skulle være aktuelt ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...