Gå til innhold

Blitt lurt

Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Det handler bare om å ta littebittegranne ansvar med hvem du har seksuell omgang med? Du må vel ikke ligge med en mann bare for å gjøre det motsatte av hans ønsker? hvorfor ikke heller ta konsekvesene da? Om far ønsker barn og mor ikke, neivei - da får mor gi barnet til far da, - akkurat som vi dag gjør når far ikke ønsker samvær, da gir han heller samværet til moren.

Man må forsøke å tenke litt utenfor den snevre feminine tenkeboksen tror jeg!

Du snakker om fødsel som det er a little peace of shit......

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Jeg har jo ikke sagt at man kan tvinge en dame til å ta abort mot hennes vilje på legekontoret, alle skjønner jo at det blir helt teit? Det jeg mener, er at en kvinne ikke skal påtvinge en abort mot mannens vilje, det er der vi er uenige, dere ønsker ikke like rettigheter og plikter, noe jeg ønsker at vi har.

- Fordi jeg er en rettferdig mann som tror på likhet, rettferd, og det samme ansvaret for felles handlinger.

men hva skal man gjøre da? Hallo. jeg spør for ørtende gang. om du ønsker at hun skal ta abort men hun klarer ikke tanken på det og du mener begge må søke om det sammen, hvordan skal dette la seg gjennomføre om de aldri kommer til enighet? Eller omvendt da? er det så forbanna vanskelig å komme med et konkret svar på?

Og en kvinne kan da ikke tvinge en mann til en abort. HAN tar jo ingen abort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler bare om å ta littebittegranne ansvar med hvem du har seksuell omgang med? Du må vel ikke ligge med en mann bare for å gjøre det motsatte av hans ønsker? hvorfor ikke heller ta konsekvesene da? Om far ønsker barn og mor ikke, neivei - da får mor gi barnet til far da, - akkurat som vi dag gjør når far ikke ønsker samvær, da gir han heller samværet til moren.

Jeg personlig tar ansvar for hvem jeg ligger med. Men et regelverk tar utgangspunkt i realiteten. Så igjen, HVA GJØR MAN NÅR MOR OG FAR IKKE BLIR ENIG? For det skjer, uansett hva du synser om hvem man burde ligge med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vampen skal ikke utelukke at det finne en eller annen kar blant de femtentusen aborter i fjor som kan ha tatt livet sitt. Dette er ikke det viktigste, - det viktigste er å bli lyttet til. Kan du ha noen som helst forståelse for at menn også ønsker å delta i avgjørelsen om abort siden mennene må ta konsekvenense med forsørgeransvaret? Om du og en mann bor sammen og deler liv, hvorfor er du ikke interessert i at mannen din også bli hørt? Jeg forstår ikke denne motviljen til å dele felles søknad?

Har du noen som helst forståelse for at abort er et forferdelig vanskelig samvittighetsspørsmål for mange kvinner? Det er liksom i en annen kategori enn å trekke en tann.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at menn skal ta ansvaret fra sameleietidspunktet med avgjørelsen, noe kvinner kan utsette i tre måneder etter eget forgodtbefinnende er det sånn å forstå? Og dersom du mener såpass, kan du ha noe forståelse for de mennene som føler at de også ønsker å bli hørt?

Jeg mener at DU får ta ansvar for DIN kropp så tar jeg ansvar for MIN kropp.

Med det mener jeg at hvis du ikke vil, jeg gjentar: IKKE VIL, bli pappa så MÅ DU bruke kondom.

Det er ingen annen måte for dere menn å unngå uønsket farskap på så fremst dere ikke blir sterilisert eller avstår totalt fra sex.

Dere vet at det finnes enkelte kvinner som ikke tar fem flate ører for å lure en mann så hun kan bli gravid.

Dere vet at p-piller ikke er 100% sikker.

Dere vet at kvinner har valget mellom fødsel og abort.

Dere vet alt dette og likevel vil dere ikke beskytte dere?

Kondomet er deres beste venn her. Bruk det!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at de fleste hører på mannens ønsker og tar de til etterretning, men det forandrer ikke det faktum at det er kvinnens kropp det går utover. Til syvende og sist må hun ha avgjørelsesretten, siden det er hennes kropp det skjer noe med. Dersom mannen vil ha barnet, kvinnen ikke, kan det jo hende at man faktisk kan avtale at mannen tar samværet, dersom kvinnen synes det er greit å bære fram barnet.

Når det er sagt så syns jeg det er rart å være sammen med noen som har totalt forskjellig syn på om abort passer seg eller ikke, særlig dersom man ikke evner å komme til enighet/snakke sammen heller.

Skjønner godt at dere gutta blir frustrerte over dette, men det er nå engang slik det er. Det er bare kvinner som kan føde barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen som helst forståelse for at abort er et forferdelig vanskelig samvittighetsspørsmål for mange kvinner? Det er liksom i en annen kategori enn å trekke en tann.

Det er akkurat her jeg ønsker å være til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er de aller fleste par enig i avgjørelsen rundt abort/ikke abort. Jeg synes oppriktig synd på de menn som blir fedre uten deres vilje, men jeg klarer ikke å se hvordan det skal gjøres på en annen måte. I en ideell verden kunne man la menn og kvinner bestemme like mye ang dette, men som flere har påpekt blir det et problem når partene ikke blir enige. Jeg mener da, av biologiske grunner, at kvinnen er nødt til å ha det siste og avgjørende ordet. Ingen kvinne bør kunne tvinges til abort, og ingen kvinne bør tvinges til å gjennomføre et svangerskap.

Ideelt sett burde kanskje menn også kunne få rett til å si fra seg farskap, men jeg klarer ikke å se at dette vil være en god løsning i praksis, hverken for barnet eller for samfunnet. Og hvordan skulle reglene rundt dette sett ut? Hvor lang tid har de på å bestemme seg?10 uker? 12 uker? Antagelig vil en del kvinner da unnlate å fortelle mannen at hun er gravid før denne fristen har gått ut, så problemet med uønskede farskap forsvinner neppe. I de tilfeller der kvinnen oppdager graviditeten sent, vil mannen antagelig beskylde henne for å ha holdt det skjult. Menn som har vært enig i avgjørelsen før graviditeten, vil plutselig kunne ombestemme seg og nekte farskap. Dette vil bli en evig røre med ord mot ord og antagelig vil ikke situasjonen bedre seg for noen av kjønnene. Den største taperen blir selvsagt barnet.

Anonym poster: c136dcd1b68752c4ececd03d847dcd13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her forteller oss bare hvor sterkt feministiske organisasjoner har klørnee sine festet inn i forskning og media. 4 ganger så stor sjanse som en knøttliten liten brøkdel av befolkningen som faktisk driver med dette. Tallene er så vage at de er ubetydelige å snakke om. Du finner garantert lignene statistikker på menn som blir far mot sin vilje også, men det er så ubetydelig å forske på, fordi de er menn. Ditt nek.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Du er en av dem som virkelig burde benytte deg av gratiskondomene. :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig tar ansvar for hvem jeg ligger med. Men et regelverk tar utgangspunkt i realiteten. Så igjen, HVA GJØR MAN NÅR MOR OG FAR IKKE BLIR ENIG? For det skjer, uansett hva du synser om hvem man burde ligge med.

Det samme som skjer idag vel! Du overlater ansvaret til far så kan du heller betale barnebidrag i atten år. Jeg forstår ikke helt hva du ikke skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen..

1. Hvor har du det fra at det er en omstendig søknad med i bildet?

2. Om man er enig, så er hvem som signerer på skjemaet du omtaler som søknad irrelevant.

3. Hva skjer når man ikke er enig?

Det er stort sett alltid du som har forkvaklede tolkninger av ting og argumenterer som en trassig unge og står på ditt uansett, uansett tema egentlig.

Men for å komme til sak. At kvinner kan få vannet til å gå uten at de i heletatt vet at de er gravide viser at de følelsene mor knytter til fosteret er knyttet til forventningene og vissheten om å bli mor. De er ikke hormonelle eller forankret i hennes biologi. Det betyr også at de følelsene menn har rundt dette fostere er potensielt like sterke selv om de ikke er gravide. Kvinner har rett og slett ikke mer følelser i sving fordi de bærer barnet og at barnet er i deres kropp. dette handler i høyeste grad om ønsker, bevisthet og forventninger til det å bli forelder. Og den som føler sterkest er ikke kjønnsbasert.

Vi velger da å overse disse følelsene til menn i bildet og lar kinner ha råderett over fosterets sjebne. Jeg gjentar, følelsene til menn er helt irrelevante. Det sier loven, det sier vi alle. Selv om disse følelsene etter alt og dømme er potensielt like sterke.

Dette forandre ganske mye på de følelsesargumentene som legges til grunn for råderetten over fosteret, skjønner du det? Det viser hvor dårlig argument det er at abort for eksempel er så tøft. Det er tøft, fordi vi har forventninger om at det er tøft. Men mye annet i livet er tøft. Som å få et barn mot sin vilje osv. Som å miste et barn. Ting som gjør at menn er 8 ganger sø høyt representert på selvmorsdstatistikken.

Vær så god. Ignorer arrogant det jeg sier til deg en gang til og kom med humbugget ditt og dikteringene dine engang til, og nekt å innse det at følelser til menn her er like viktige, eller uviktige som kvinners. velg å se på ting på din sexiste måte, vær så god. Men jeg har hvertfall data som støtter mine argumenter. Hvor er dine?

Så lenge menns føleser blir komplett oversett i disse sakene, samtidig som vi kan mer eller mindre bevise at kvinenr ikke er følelsesmessige overlegne på noen måte, så er det helt håpløst å bruke følelser og morens følelser som argument for at menn ikke skal ha samme angrerett som kvinnene.

Og når da logikk og fakta er i menns favør her framstår du, kanskje ikke i dine medsøstres øyne, men i hvilket som helst frihetskjempende, rettferdighetskjempende, rasjonelt, vitenskaplig og naturlig sinn som arrogant, trangsynt og regelrett urettferdig og selvisk. Men det spiller vel ingen rolle om du har flertallet i ryggen. Placebo sitter dessverre sterkt i oss, og følelsen av å ha flertallet i ryggen er ofte det samme som å føle at en har rett, men det har du faktisk ikke. Jeg vet det, det vet også du om du gidder å åpne sinnet ditt litt.

Men vær så god. Kom i ren vampenstil med en hånlig kommentar igjen å samle noen plusser, så det hvertfall ser ut som du har rett. Takk for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva skal man gjøre da? Hallo. jeg spør for ørtende gang. om du ønsker at hun skal ta abort men hun klarer ikke tanken på det og du mener begge må søke om det sammen, hvordan skal dette la seg gjennomføre om de aldri kommer til enighet? Eller omvendt da? er det så forbanna vanskelig å komme med et konkret svar på?

Og en kvinne kan da ikke tvinge en mann til en abort. HAN tar jo ingen abort.

Si meg, misforstår du med vilje? Jeg har sagt at ingen kan påtvinge abort mot noens vilje! Abort er noe man er enig om. Bare si ifra dersom det er noe mer du ikke skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme som skjer idag vel! Du overlater ansvaret til far så kan du heller betale barnebidrag i atten år. Jeg forstår ikke helt hva du ikke skjønner?

Er du dum eller bare later du som?! Aner du hva som kan skje med en kvinnes kropp under en graviditet og fødsel?! Har du i det hele tatt peiling på hva du snakker om?!?!?!?!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen, hva synes du man skal gjøre når de ikke blir enig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Men vær så god. Kom i ren vampenstil med en hånlig kommentar igjen å samle noen plusser, så det hvertfall ser ut som du har rett. Takk for meg.

Vampen får plusser fordi at hun er en fornuftig kvinne med mange gode argumenter i motsetning til visse andre..... *hint hint*

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jo ikke sagt at man kan tvinge en dame til å ta abort mot hennes vilje på legekontoret, alle skjønner jo at det blir helt teit? Det jeg mener, er at en kvinne ikke skal påtvinge en abort mot mannens vilje, det er der vi er uenige, dere ønsker ikke like rettigheter og plikter, noe jeg ønsker at vi har.

- Fordi jeg er en rettferdig mann som tror på likhet, rettferd, og det samme ansvaret for felles handlinger.

Vi blir ALDRI like biologisk sett, og derfor er det også vanskelig å ha like rettigheter på det området fordi biologien er såpass ulik!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, misforstår du med vilje? Jeg har sagt at ingen kan påtvinge abort mot noens vilje! Abort er noe man er enig om. Bare si ifra dersom det er noe mer du ikke skjønner?

Valget mellom å ta abort og å gjenomføre svangerskapet, er opp til den som fysisk skal gjennom det. Menn har ikke medbestemmelsesrett i forhold til hva slags medisinsk behandling kvinner skal eller ikke skal ha. Hun som skal gjennomføre ett av disse, har ca. 12 uker på seg til å bestemme seg for hva hun ønsker å utsette kroppen sin for (i praksis ca. 7-8 uker, da man som regel er rundt 4-5 uker på vei i det graviditeten blir oppdaget).

Han som ikke har ansvar for å gjennomføre hverken det ene eller det andre, har ingen medbestemmelsesrett. Dog skulle det vært muligheter for uttalelsesrett for menn. De bør selvsagt få lov å uttrykke sine ønsker. Med medbestemmelse? Niks.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vil ta abort og mannen ikke. Hva da?

Hvis jeg vil beholde og mannen ikke. Hva da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge menn har muligheten til å tvinge en graviditet på damen mot hennes vilje, så er det nødt til å være slik at damen har rett til å ta abort mot mannens vilje.

Så lenge menn har muligheten til å påtvinge damen Morsfølelser mot hennes vilje (det er nemlig slik at de ofte oppstår ganske så automatisk ved en graviditet, uavhengig av forhistorien), så må det også være slik at damen har rett til å beholde barnet mot mannens vilje.

Alt annet setter oss tilbake til steinalderen, der Sædgiveren sitter med all makt, og Mottaker ikke har noe annet valg enn å akseptere det som blir påført hennes kropp.

Helt rettferdig blir det riktignok aldri - men noe bedre kompromiss greier jeg ikke se.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...