Gå til innhold

"Du hakke noe med hvor mange jeg har pult"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det har du ikke. uansett hva du mener for noe.

du mener det er en privat sak, jeg mener det ikke er det.

Endret av Amanda C.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville jeg også svart, og forventer å få det samme svaret om jeg hadde vært den som spurte. Pluss at dette er et spørsmål man eeeegentlig ikke vil ha svar på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt direkte satt ut og skeptisk. Aldri opplevd noen som ikke ønsker å snakke om det emnet.

Anonym poster: 54ef84084304e5270ec0f6e077a16b89

...What? Jeg hadde blitt direkte satt ut hvis jeg hadde fått det spørsmålet. Heldigvis har jeg aldri hatt en partner som har ment at det er noe som angår ham.

Anonym poster: 2e6d7316b4c9b23044ae10f42482ac3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke det samme i det hele tatt. Dette er et spørsmål om nåtid vs. fortid. Kjæresten min har rett til å vite alt om meg nå, men ikke alt jeg har gjort tidligere. Det er nå han er sammen med meg. Den personen jeg var tidligere har han aldri møtt eller hatt noe kontakt med, og har ingen rett til å legge seg opp i.

"Søstra di fortalte at du har sittet inne, er det sant?"

-"Det har ikke du noe med!"

"Har du gjort noe kriminelt?"

-"Det har ikke du noe med!"

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Søstra di fortalte at du har sittet inne, er det sant?"

-"Det har ikke du noe med!"

"Har du gjort noe kriminelt?"

-"Det har ikke du noe med!"

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Skjerp deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du bare regner med at svare alltid er ærlig? Haha.

Anonym poster: 2e6d7316b4c9b23044ae10f42482ac3c

Sexspørmål eller ikke, jeg ganger det meste med et tall fra fem til ti. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg.

Skjerp deg selv du. De skjønner godt poenget men du vil ikke medgi det. Ikke jeg som bommer der.

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg selv du. De skjønner godt poenget men du vil ikke medgi det. Ikke jeg som bommer der.

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Hva gjør du med infoen om antall sex-partnere om du får infoen? Og hva gir det deg?

Det er en viss forskjell på det og kriminelle handlinger.

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med infoen om antall sex-partnere om du får infoen?

Det er en viss forskjell på det og kriminelle handlinger.

Det er også en viss likhet. Begge er fortid. Plutselig ble fortid veldig interessant, selv for deg. Så den regelen om at fortid er fortid stemte ikke likevel? Mener du man har lov til å spørre om ting som er fortid likevel nå?

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en viss likhet. Begge er fortid. Plutselig ble fortid veldig interessant, selv for deg. Så den regelen om at fortid er fortid stemte ikke likevel? Mener du man har lov til å spørre om ting som er fortid likevel nå?

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Fikk inntrykk av at du mente nåtid, kranglekopp. Jeg får hvertfall ingenting ut av å spørre, har aldri spurt og har aldri blitt spurt av kjærester. Ser ikke hvorfor det er vitkig å vite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk av at du mente nåtid, kranglekopp. Jeg får hvertfall ingenting ut av å spørre, har aldri spurt og har aldri blitt spurt av kjærester. Ser ikke hvorfor det er vitkig å vite.

"Jeg har aldri blitt spurt om min kriminelle fortid. Jeg får i hvert fall ikke noe ut av å spørre om andres kriminelle fortid, har aldri spurt og har aldri blitt spurt av kjærester. Ser ikke hvorfor det er vitkig (sic!) å vite."

Samme logikk. Samme utgangspunkt. Samme moral.

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg har aldri blitt spurt om min kriminelle fortid. Jeg får i hvert fall ikke noe ut av å spørre om andres kriminelle fortid, har aldri spurt og har aldri blitt spurt av kjærester. Ser ikke hvorfor det er vitkig (sic!) å vite."

Samme logikk. Samme utgangspunkt. Samme moral.

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Kriminalitet og antall sexpartnere kan ikke sammenliknes i det hele tatt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminalitet og antall sexpartnere kan ikke sammenliknes i det hele tatt.

Takk, kaptein Innlysende!

Det er også en viss likhet. Begge er fortid. Plutselig ble fortid veldig interessant, selv for deg. Så den regelen om at fortid er fortid stemte ikke likevel? Mener du man har lov til å spørre om ting som er fortid likevel nå?

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kaptein Innlysende!

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Ting fra fortiden som kan spille direkte eller inndirekte inn på livet mitt, som en kriminell bakgrunn fort kan gjøre, har jeg absolutt noe med.

Hvis jeg mener at antall sexpartnere skal ha noe å si for mitt forhold til min potensielle kjæreste, så må jeg gå i meg selv for å løse noen knuter.

Når dette er sagt; jeg har ofte spurt om og fått spørsmål om antallet selv. Jeg bare bryr meg ikke om svaret, eller om å si det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da ikke kriminelt å pule med noen! Det er tvert imot både sunt og hyggelig, og det er tydelig at flere av de mest snerpete moralistene her inne kunne hatt godt av et tilfeldig knull eller to. Hvor mange eller hvem ens partner har pult med før en ble sammen, det er en privatsak. Et svar på det spørsmålet fører heller aldri noe godt med seg. Enten blir man mistenkt for å lyve, eller så er tallet "for høyt". når det ene spørsmålet er besvart begynner spørsmålsstilleren videre å lure på hvordan sexen med de tidligere var, om de var bedre og penere, osv... Er helt enig med vedkommende som sier det lukter sykelig sjalusi lang vei når noen stiller det spørsmålet.

Det man heller kan sjekke er om partner har kjønnssykdommer. Det er nemlig ingen privatsak, og kjønnssykdommer kan man få allerede av første partner, selv om denne også bare har hatt en partner før. Selv har jeg hatt sex med ca 50 stk, men har alltid brukt kondom utenom langvarige forhold. Har ennå ikke fått noen kjønnssykdommer, så det er ikke nødvendigvis noen korrelasjon mellom antall partnere og sykdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting fra fortiden som kan spille direkte eller inndirekte inn på livet mitt, som en kriminell bakgrunn fort kan gjøre, har jeg absolutt noe med.

Hvis jeg mener at antall sexpartnere skal ha noe å si for mitt forhold til min potensielle kjæreste, så må jeg gå i meg selv for å løse noen knuter.

Når dette er sagt; jeg har ofte spurt om og fått spørsmål om antallet selv. Jeg bare bryr meg ikke om svaret, eller om å si det.

Problemet ditt og det samme problemet stadig flere har, er at du ikke klarer å se utenfor dine egne vyer, utenfor det du selv har opplevd og utenfor dine egne følelser, tanker. Du skjønner ikke at en kriminell fortid er en fortid for folk flest. Du ønsker å dømme, samme hva.

Men så snart noen ønsker å dømme deg for din fortid så blir du sur. Har ikke andre rett til å tenke like nedverdigende om deg som du gjør om andre?

Nei, du har ikke rett på eller krav på å få vite om noen sin kriminelle fortid. Du har like mye rett til å dumpe noen som ikke vil fortelle om sin fortid som noen annen har rett til å dumpe deg fordi du ikke ønsker å fortelle om din fortid.

Den største grunnen til at jeg ville dumpet noen som ikke vil fortelle noe om sin fortid har ikke noe med kriminalitet, seksualitet eller lignende å gjøre. Det har å gjøre med at fortid former en. Åpenhet er noe man er to om. Er man så sår, så redd for å ikke bli elsket av en man går inn i et forhold med så er man ikke selv moden til å elske samme hva.

Fortid er fortid, men da har du heller ikke noe å frykte heller, har du? Hva er du egentlig redd for?

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt og det samme problemet stadig flere har, er at du ikke klarer å se utenfor dine egne vyer, utenfor det du selv har opplevd og utenfor dine egne følelser, tanker. Du skjønner ikke at en kriminell fortid er en fortid for folk flest. Du ønsker å dømme, samme hva.

Men så snart noen ønsker å dømme deg for din fortid så blir du sur. Har ikke andre rett til å tenke like nedverdigende om deg som du gjør om andre?

Nei, du har ikke rett på eller krav på å få vite om noen sin kriminelle fortid. Du har like mye rett til å dumpe noen som ikke vil fortelle om sin fortid som noen annen har rett til å dumpe deg fordi du ikke ønsker å fortelle om din fortid.

Den største grunnen til at jeg ville dumpet noen som ikke vil fortelle noe om sin fortid har ikke noe med kriminalitet, seksualitet eller lignende å gjøre. Det har å gjøre med at fortid former en. Åpenhet er noe man er to om. Er man så sår, så redd for å ikke bli elsket av en man går inn i et forhold med så er man ikke selv moden til å elske samme hva.

Fortid er fortid, men da har du heller ikke noe å frykte heller, har du? Hva er du egentlig redd for?

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

Skrev du virkelig alt det der, selv etter å ha lest den siste setningen jeg skrev? Jeg bryr meg ikke om å svare :)

Men det jeg sa står fortsatt like sterkt. Men skal omforme det til noe enda simplere:

Påvirker antall sexpartnere meg? Nei. Bør det påvirke meg? Nei.

Påvirker det meg om dama har vært kriminell? Ja. Bør det påvirke meg? Kanskje, avhengig av hva slags kriminalitet det er snakk om. Får vi reist til diverse land i utlandet sammen? Påvirker det mulighetene våre til å få lån? Er det noe/noen fra den kriminelle fortiden som forfølger henne?

Ser du fortsatt ikke forskjellen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev du virkelig alt det der, selv etter å ha lest den siste setningen jeg skrev? Jeg bryr meg ikke om å svare :)

Men det jeg sa står fortsatt like sterkt. Men skal omforme det til noe enda simplere:

Påvirker antall sexpartnere meg? Nei. Bør det påvirke meg? Nei.

Påvirker det meg om dama har vært kriminell? Ja. Bør det påvirke meg? Kanskje, avhengig av hva slags kriminalitet det er snakk om. Får vi reist til diverse land i utlandet sammen? Påvirker det mulighetene våre til å få lån? Er det noe/noen fra den kriminelle fortiden som forfølger henne?

Ser du fortsatt ikke forskjellen?

Skrev du virkelig alt det der når du ikke gidder å svare? Da håper jeg jeg får se ett innlegg av deg der du gidder å svare. :)

Du misforstår så totalt. Mitt poeng har ingenting med sexen å gjøre. Det har å gjøre med svaret, "det har ikke du noe med". Slik svarer man ikke i et forhold. Man er to i et forhold. Man kan svare, "det vil jeg helst ikke si". Men i det svaret ligger det også en undertone om angst, frykt, bekymring for hvordan man blir mottatt, sett på, om man blir dømt. Med det ligger det også en undertone med skam.

Skammer man seg ikke, samme hva saken gjelder, så sier man ting rett ut, "hmmm... Jeg vet ikke, men det er vel litt over 100 et sted". Det er ikke verre enn å fortelle hvor mange ganger man har kjørt bil eller hvor mange ganger man har gått til butikken. At man ikke vil si, derimot, hinter om skam.

Skam kommer av at man er redd for å bli dømt, sett ned på, ikke elsket. Er man redd for at partneren i forholdet ikke vil elske en så har man virkelig noe å prate om.

Sex, fengsel, ringing til spåkoner eller samme hva det er som er grunnen til skammen. Skammer man seg over noe så er det bedre å prate om det enn å prøve å holde det skjult.

Men i et forhold er man to. Når en person sier at, "det har du ikke noe med", så har den personen tatt en avgjørelse for begge parter. Det er ikke riktig. Sånn skal det ikke være.

Mener du det er riktig så er du ikke moden for et forhold.

Anonym poster: 249208fdd8f90fc4106e9898fa05eebc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...