Gå til innhold

Hvordan unngå lys stripe på bukser etter vask?


Mynona

Anbefalte innlegg

Jeg har lest i en bisetning i en eller annen tråd her inne for lenge siden hva man skal gjøre for å unngå å få en lys stripe nedover beina på bukser når de kommer ut av vaskemaskinen. Men jeg husker ikke hva :sukk:

Noen som vet?

Det er så stygt med sånne striper på buksene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klo:

Jeg har aldri fått noen lys stripe på buksene mine, så jeg skjønner det ikke helt. Det er jo bare å vaske buksene vanlig?

Anonym poster: 06e422d4c511ce1566124a41616e623f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker de jo vanlig. Det er de mørke buksene som får det. Jeg vrenger de så de har innsiden ut og vasker de sammen med lignende farger - rister de før jeg henger opp men det kommer sånn lys stripe på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du mye vaskepulver? Jeg kan få hvite striper på svarte jeans om jeg er litt vel ivrig på mengden vaskepulver, men de går vekk i neste vask.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får som regel slike striper om jeg har for mye vaskepulver. Så pass på mengden. Kan også være at maskinen din skyller for dårlig om du bruker riktig dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at det kommer en brett på langs på buksen som blir bleket? For det skjer hos meg og. Det er gjerne de av tykkere (ordentlig?) dogeristoff det skjer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det kommer en brett på langs på buksen som blir bleket? For det skjer hos meg og. Det er gjerne de av tykkere (ordentlig?) dogeristoff det skjer med.

Ja, det er sånn.

Det er ikke vaskepulvet, for det blir ikke borte i neste vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...