Gå til innhold

Mensen pga antibiotikakur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og mannen min har nå prøvd å bli gravide siden juli. Vi giftet oss i august, men vi har lenge hatt lyst på barn. Fikk mensen som normalt i begynnelsen av juli. Men fikk da ikke mensen igjen før i midten av oktober. I slutten av august var vi på 2 ukers ferie til Brasil. Jeg tok jo med meg en haug av bind i frykt for at mensen plutselig skulle komme. Den kom aldri og venninen min der nede foreslo at jeg skulle ta en test. Den viste negativt, men fikk fortsatt ikke mensen. Så måtte jeg på antibiotika kur for en infeksjon etter myggestikk. Tok den første pilla på kvelden og når jeg våknet hadde jeg fått det jeg trodde var mensen. Hadde kraftige smerter, men det gav seg etter et par timer. Men var ikke typisk mensen blødninger. Er det noen som har opplevd det samme? Kan jeg ha være tidlig gravid og det har blitt støtet ut?

Anonym poster: b9182ca164ee7682c1a9a12607a48321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du var gravid så ville en test ha vært positiv. Det er den en stund etter en evnt SA, avhengig av hvor langt man var på vei.

Mest sannsynlig så var det en tilfeldighet at du fikk mensen samtidig som du tok antibiotika.

Når man har en uregelmessig syklus så har man mest sannsynlig ikke eggløsning og da kan mensen være litt rar, men behøver ikke.

Har du nylig sluttet på prevansjon?

Anonym poster: 37a918a40384bb459d631d81b755c5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var gravid så ville en test ha vært positiv. Det er den en stund etter en evnt SA, avhengig av hvor langt man var på vei.

Mest sannsynlig så var det en tilfeldighet at du fikk mensen samtidig som du tok antibiotika.

Når man har en uregelmessig syklus så har man mest sannsynlig ikke eggløsning og da kan mensen være litt rar, men behøver ikke.

Har du nylig sluttet på prevansjon?

Anonym poster: 37a918a40384bb459d631d81b755c5f0

Nei, jeg har ikke hatt prevansjon siden jeg blei sammen med mannen min og det er snart 3 år siden. Har hatt regelmessing mens de åra også.

Kan ha vært mye stress (og nerver) med planlegging av bryllup, flytting og planlegging av ferie, som har gjort at mensen forsvant.

Nå skal jeg ha den i morgen, håper egentlig at den kommer (selv om vi prøver å få barn), så jeg kan se om jeg får regelmessig syklus igjen.

Anonym poster: b9182ca164ee7682c1a9a12607a48321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...