Gå til innhold

Har du noen fobier?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg har også en slags edderkoppfobi. I går "fanget" jeg to digre beist i støvsugeren. I natt har jeg voktet på støvsugeren for å se om de kom krypende ut!! Helt sykt!!!:-) Til slutt utviste jeg støvsugeren til et lukket/tett rom.

Forsøker å tenke rasjonelt på disse monsterne. Hva kan de gjøre meg? Ingenting. Annet enn å komme krypende på meg!!Jææææk... pjuu...det ville jo vært aldeles skrekkelig.

Men helt ærlig, hva i huleste er det med disse edderkoppene som gjør dem så skrekkinngytende??

Forøvrig føler jeg meg aldeles ikke på trygg grunn på T-banen eller tog. Spesielt ikke når de stopper inne i tuneller og jeg ikke aner hvor lenge de blir stående der. Masse folk og full stans. Da får jeg rett og slett kjempeangst eller rett ut sagt panikk!!! Nei, takke meg til min gamle humpete bil. Den har jeg i det minste litt kontroll på.

Ellers har jeg blitt mye mer fobisk etter at jeg fikk barn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rita

Hei igjen.

Plutselig ble jeg anonym også. Det vil jeg jo ikke det heller. Så innlegget over skulle være signert Rita12

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maeve

Hei!

Jeg får hive meg på denne fobibølgen! Jeg lider av høydeskrekk!Ingen som får meg opp i høyden!

Edderkopper og slanger,grøss!!

Flyskrekk

Tannlegeskrekk!Skal til tannlegen i morgen,*gulp*

Klegg og illsinte vepser!*Grøss og gru**ler*

Rushtrafikk- hva om bilen stopper, og jeg ikke får den i gang igjen!*grøss*

Det er ikke noe annet å gjøre enn å godta disse fobiene!!*s*

Klem fra "Maeve"

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest gjest1

Har noen ftyktelig sære redsler jeg. Litt flaut egentlig!

Den første er frykten for å kjøre i venstre kjørefelt i en tunnell. Høres helt sykt ut, men jeg HATER det. Lukker øynene, eller skriker til mamma at hun skal skifte fil. Når jeg tar lappen, skal jeg aldri, ALDRI, kjøre i venstre kjørefelt i en tunell!

Jeg er kjemperedd for høyder. Syns nesten det er skummelt å stå på en stol... icon_frown.gif

Er også redd for trange, små rom. Særlig om det ikke er vinduer, men jeg har aldri opplevd noe anfall - fordi jeg alltid unngår de virkelige små rommene! (Flydoer f.eks.)

Også den som er flauest av alle, da... Vannkokere! De er skumle, altså. Seriøst. Har du hørt den oppkoker lyden noen gang? Den susingen? Første gang jeg hørte den gikk jeg i dekning, for jeg trodde det var et krigsfly over hodet på meg. icon_frown.gif

Så nå setter jeg alltid på høy musikk om jeg må bruke den, for lyden gjør meg hysterisk!

Også mørkredsler.. og kirker, kirkegårder. Grøsser bare jeg tenker på det! *usssj*

12

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guess What!

Jeg liker ikke små trange rom,

vertfall når jeg skal ned en vannsklie med tak. Da tenker jeg alltid at jeg må skynte meg ned før de lukker nederste åpning icon_biggrin.gif

Klarer heller ikke å lukke øynene i dysj. Redd for at det skal stå noen forann meg når jeg åpner de..

Psykotisk...

Høydeskrekk har jeg også

Predeline

erter.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Guess What! den 2002-06-02 13:58 ]

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Janna

Øhm... Klegg og veps. Dessverre er det høysesong nå, men ser jeg en, så skriker jeg opp og løper for livet. Samme hvor jeg er eller hvor mange som ser på icon_biggrin.gif Sambo gjør akkurat det samme, men han hater også HUMLER icon_biggrin.gif Jeg synes de er søte.

En periode i livet hadde jeg skrekk for å ta telefonen. (lurer på om det var etter at jeg så "Skrik" på kino...)

Og èn ting til: Jeg har absolutt fobi for sex med flere enn èn person. (trekant, gruppesex o.l) Snakker sambo om det så begynner jeg å gråte og skjelve og jeg blir helt hysterisk og kvalm. Føles som om jeg skal besvime. Er d normalt eller??????

~Vinga~

hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Vinga den 2002-06-02 19:32 ]

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Cruella

Jeg synes edderkopper er søte, jeg. icon_smile.gif

De store, hårete og. icon_wink.gif

Jeg er derimot livredd fugler! Ikke de store, men små troster og undulater, uæææææ!!! icon_frown.gif Synes ikke de er stygge, men får panikk bare tanken på å være innestengt med en! Er også redd mus. Har opplevd å stå på en stol og rope "Iiiiiikkk!!" en gang det var en mus i kjelleren.

Lisa-Beth

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rampoline

Jeg har også fotskrekk!!! Hater føtter - ekle, stinkende, svette (og noen ganger hårete) er de...icon_razz.gif

Meitemark er jeg livredd. Og gamle, mugne grønnsaker som har ligget i kjøleskapsskuffen altfor lenge er ordentlig guffent. 12

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nelle

Har litt noia for sore lokaler med mange mennesker -desverre gjør dette at jeg ikke liker å gå på konserter. Skal være et sabla bra band før jeg våger meg på en konsert!!

Har i tillegg sceneskrekk. Noe som er dritkjipt fordi jeg danser, og har veldig lyst til å begynne å opptre. Men håper å komme over det etterhvert. Har jo så lyst, men med en gang jeg står der begynner jeg å skjelve og svette -og blir stiv som en pinne. Får ikke gjennomført et eneste dansetrinn!! Merkelig forresten -for jeg kan gjerne være på et utested og danse helt alene på dansegulvet mens jeg VET at folk sitter og ser på (jeg trenger ikke være full en gang). Har også danset på gata (til gatemusikanter) mens det stod en hel haug med folk rundt og så på -og dette gjorde meg ingenting. Men -da var det liksom ikke "planlagt". Kjipt det der...

Nelle icon_smile.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katrine

A, jeg er sa redd for frosker og padder!!! Det er det varste jeg vet.....nar jeg ser en, sa krysser jeg veien, og jeg blir helt klam over hele kroppen.

Jeg liker ikke at de hopper sa hoyt, og tror at de kan hoppe pa meg (som alle sier ikke kan hende....). Men jeg klarer ikke a bli kvitt frykten. Har passa barn noen ganger som liker a fange frosker, og de vil alltid vise dem til meg, og jeg far helt hetta.

Har til og med dromt om det og vakna opp helt svett og livredd......

Lenke til innlegg
Del på andre sider
@lfa

Misliker egentlig de fleste vesener det ikke er naturlig å kose med... icon_lol.gif

Hater å plutselig "gå meg på" edderkopper, slanger, skorpioner og veps. Men kan godt mose de med en sko el.l.

Har i tillegg en ekstrem høydeskrekk, og den kan vel kalles fobi...? icon_rolleyes.gif

12

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Småbarnsmor

Jeg har fobi mot:

- Edderkopper! Løper ut og henter sambo hvis jeg ser en stor ekkel en. De mindre klarer jeg å ta ut selv.

- Høyder. Litt i allefall. Liker ikke å være flere hundre/tusen meter oppe i luften.

- Å være alene om kvelden. Da får jeg nesten angst og det er helt forferdelig. Nå bor jeg i blokk, så jeg er jo aldri alene, hvis man ser det på den måten.

- Å snakke foran en stor samling folk. Blir helt stum.

Det var vel alle tror jeg. Kan hende jeg kommer på noen fler *ler*12

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Småbarnsmor

Jo, glemte sprøyter og blodprøver. Liker ikke det i det hele tatt. Under mine to graviditeter og opphold på sykehus, så ble det tatt så mange blodprøver at jeg til slutt fikk angst. Jeg nesten svettet i hjel og fikk hjertebank når det skulle tas blodprøve...*grøss*12

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anonymous

Jeg var "helten" til mamma når jeg var liten klistret klistremerker over alle slanger i leksikon, blader, slo av Tv-en, sjekket ut foran henne i dyrehagen osv. Og så plutselig hadde hun smittet meg, så det er rett og slett tillært av min kjære mor som hyler, svetter og svimer av bare ved å se et bilde(og alt annet som har med disse fæle dyrene å gjøre)! Heldigvis har jeg det ikke SÅ gale selv!

Ine2 icon_smile.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anonymous

Her er alt som skulle stå i innlegget over, vet ikke hvorfor, men det kom bare ikke med:

Jeg HATER slanger!

Dette har jeg faktisk "arvet" fra min mor... har alltid synes det var pussig helt til jeg leste en artikkel om at(ja akkurat) fobier arver vi fra vår mor!

Jeg var "helten" til mamma når jeg var liten klistret klistremerker over alle slanger i leksikon, blader, slo av Tv-en, sjekket ut foran henne i dyrehagen osv. Og så plutselig hadde hun smittet meg, så det er rett og slett tillært av min kjære mor som hyler, svetter og svimer av bare ved å se et bilde(og alt annet som har med disse fæle dyrene å gjøre)! Heldigvis har jeg det ikke SÅ gale selv!

Ine2 icon_smile.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tusenfryd

Fobi og fobi... jeg sliter seriøst med tannleger. Og så har jeg sånn høydeskrekk som gjør at jeg blir helt kvalm samtidig som jeg liksom blir sugd over kanten...

Vannskrekk har jeg vokst på meg - sikkert fordi jeg holdt på å drukne da jeg var yngre.

Blir også helt gal av vind... lyden...og får panikk når jeg har noe over ørene. Tenk om det skjer noe jeg ikke hører? I tillegg rasler og bråker det så fært, samme som vind.

Jeg er litt mørkredd også - men fobi...?12

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...