Gå til innhold

Har du noen fobier?


maiaa

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel for en stund siden om fobier, og ble ganske fascinert av den. Jeg visste for eksempel ikke at det var mulig å ha frykt mot rettferdighet eller hvitt... Og de som har sky-fobi tror jeg har det ganske tøft i hverdagen!

Selv misliker jeg sterkt føtter, og kan nok ty til vold hvis jeg må nærme meg andre sine. Verre er nok frykten for FROSKER! Det tror jeg nesten grenser mot en fobi. Ser jeg en, kan jeg lett begynne å gråte og skjelve. (Det gjelder riktignok bare i virkeligheten. Bilder o.l. takler jeg helt fint!) Fobien var ikke særlig praktisk da jeg bodde hos mine foreldre som bor ved en elv, og like ved to vann...

Er det noen andre der ute som har noen fobier (eller misliker noe sterkt) de har lyst til å dele med oss?

Maiaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

urk....... klarer nesten ikke skrive det en gang......

*tar sats og hopper i det*

Jeg har fobi mot..... ulp.... EDDERKOPPER!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke høyder.. icon_smile.gif

Men lider av den samme fobien som 10na... nemlig edderkopper (blir kvalm bare av tanken!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fobier:

- edderkopper

- veps

- store samlinger uten mulighet til å komme seg vekk. (les eks.; kino, teater, fly,til en viss grad tog og buss)

dessuten så er jeg ikke så innmari glad i humler og klegg heller...

hm.... pysa! icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt fobi for edderkopper jeg også. Men jeg har også fobi for slanger. Jeg visste ikke at jeg hadde det før jeg var på en Snake Farm i Thailand. Måtte ta på skinnet til slanger og det var ekkelt! Hadde også en kvelerslange rundt halsen, men det er siste gang altså! Æsj! Uff! Ekkelt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er en fobi, men jeg hater små, trange (lange) rom. Snøhuler har jeg aldri tålt for eksempel. Er redd det skal lukke seg rundt meg... Skummelt det.

Ellers hadde jeg høydeskrekk før, men det glemte jeg og meldte meg på klatrekurs, så det er kurert.

Nesten - er litt redd meg selv når jeg står på kanten av fjell o.l., for da får jeg et voldsomt "sug" utover. Trygg. icon_rolleyes.gif

Slanger har jeg skikkelig angst for i virkeligheten, det er det ekleste jeg vet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Insekter, spesielt edderkopper, blæh! De holder jeg meg unna, så godt jeg kan. Er nesten livredd dem *skjelve, skelve*

Det er ikke bare barn som ikke liker mørket, jeg også. Om det er mørkt og sent på kveld, og det knirker i en dør, huff, da blir jeg skremt.

Klem fra den litt pysete

_________________

Shelly 1212[ Dette Innlegg er endret av: Shelly den 2002-05-31 16:11 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forbi mot tette, trange rom (slik som Amanda nevner), Klaustrofobi! icon_mad.gif

.. og ikke minst ekle, ufyselige insekter. Vrææ!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fobi har desverre kommet krypende fram nå, på alle sine åtte ekle føtter og sin store hårete bakkropp. Den henger over alt på altanen min, i sine ekle vev, med døde dyr på. *Grøss*

Kan ikke si jeg er spesielt glad i noen dyr som har mer enn fire føtter egentlig, men hvis de har åtte... Ja da har jeg STORE problemer med å være på samme plass som dem.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jeg har egentlig ikke fobier jeg.

Ser jeg en edderkopp eller noe bare tråkker jeg på`n og vekk men, men jeg liker`n egentli ikke. Hvis jeg skal nevne noe så må det bli mark, ekle kryp.

Fisker med flue eller spinner jeg icon_smile.gif og har fått masse fisk opp igjennom åra icon_smile.gif

Mvh Stein icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

icon_lol.gif ...jeg bare kom på en sær greie jeg har, som faktisk nesten er akkurat som edderkopp-fobi.

Jeg er dødsredd fisk (kom på det da Stein fortalte om fisketurene sine icon_wink.gif ).

Fisk er virkelig det ekleste jeg vet, og de har seriøst onde øyne!

Og jo, de er glatte og ekle, spisse og slu.

Jeg spiser aldri fisk, hater lukten, klarer ikke se fisk i virkeligheten, ikke engang på TV.

_________________

~Amanda~1212[ Dette Innlegg er endret av: Amanda den 2002-05-31 22:06 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er livredd for å bli alene i et hus,du får meg heller ikke inn i en tunel som går unner et sund.Sjøen vil jeg ha unner meg når jeg er trygg i en båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg har ingen direkte fobier, tror jeg, men da jeg var liten knytte noen en hyssing stramt rundt halsen min.

Det gav en voldsom redsel.

Hvis noen vil ha meg til å reagere voldsomt og instinktivt, så er den beste måten å ta kvelertak på meg bakfra!

Se ikke bort i fra at det kommer et slag.

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddier! Grenser til det sinnsyke om jeg ser en.

Har gjort mye rart i slike anfall.

Det blir bare sterkere og sterkere for hvert år.

Tror hjertet hopper ut av kassen når jeg ser en.

Alle vet at jeg ikke er beregnelig i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så SØTE icon_smile.gif

Edderkopper er noe sann faenskap. I går turde jeg ikke åpne bilvinduet engang, på vei til jobb, fordi en sånn jækel hang på sidevinduet og stirret ONDT på meg.

Amanda : FISK!!! Fiskefobi var nytt icon_smile.gif Og litt gøy å lese om (ikke bli sur dah)...

Hadde flyskrekk inntil helt nylig. Og har overvunnet dette. Skikkelig sterk følelse. Dødsangst og greier, hjalp pilotene med å speide etter andre fly med kurs for oss i samme høyde, trykte inn "hjelp" knappen for å tilkalle cabinpersonell som kunne overbevise meg om at "joda, landingshjulene vil bli stt ut om ca tre minutter". Forlangte til og med SKRIFTLIG dokumentasjon fra cabinsjef på at de-icing var gjennomført! En sann plage. Det eneste som hjalp var tre glass vin, men hvor ofte har man muligheten til å drikke VIN på vei til møte? Men jeg må innrømme at det var et usannsynlig kick å kjenne på at jeg geide å psyke ut denne frykten.

Og tilbake sitter denne idiotiske edderkoppgreia.

Klem Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle jeg inn i redskapsskjulet og finne noe, og DER midt i synet sitter den største Edderkoppen jeg noen gang har sett!! Jeg hyyyyylte og skremte opp min samboer og mine gjester. Jeg har seriøs edderkopp fobi.

Jeg har også dentofobi, tannlege skrekk.

Og så er jeg redd hvis jeg må være alene når det er mørkt.

og så er jeg redd vepser og andre krypdyr og flygende insekter.

Når det nærmer seg vinter er jeg alltid sååååå glad. Da har jeg glemt ut at jeg elsker våren og sommeren... *ss*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...