Gå til innhold

Er spørsmålene på teoriprøven de samme som de på prove.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar tester på prove.no, og lurer på om man får de samme spørsmålene på teoriprøven? Det er klasse B, bil. Jeg vet jo ikke hvilke spørsmål jeg får på prøven selvfølgelig, men bruker de samme spørsmål og tegninger på teoriprøven som prove.no? Noen her som faktisk vet? Jeg orker ikke lese mer i trafikkboken, og flere jeg kjenner har sagt at de kun har tatt tester, og lært fra de. De bestod teoriprøven på første forsøk. Med andre ord er det vel de samme spørsmålene de bruker? Eller?

På forhånd takk! :)

Anonym poster: 44c76063d55c830df7a32a71a99ee8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke det samme overhodet. Teoritentamen.no er mer virkelighetsnær. Her koster det riktignok litt penger å få tilgang, men det er virkelig verdt det dersom du bruker det som et supplement til boka :)

Jeg må for øvrig si meg enig med orgus. Jeg syntes heller ikke det var noe moro å lese i den teoriboka (mye av det er utrolig kjedelig, spesielt det kapitlet om bilens sammensetning - herregud så traust!), men det er viktig at man faktisk forstår disse greiene, slik at man kan bruke det i praksis. For å få teorien over i praksis kan det være en idé f.eks. at når du leser om bilens sammensetning og sånn, at du kanskje får med deg faren din (dersom det er ham du øvelseskjører med hjemme), og ser hvordan tingene funker IRL, så godt det lar seg gjøre. Da blir det ikke fullt så kjedelig, og det blir litt sånn "hey, dette kan jeg faktisk bruke til noe!" - og det hjalp hvertfall meg! :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan ikke på noen som helst måte si meg enig i at teoritentamen er mer virkelighetsnær enn prove.no . Begge har nok hentet stoffet fra akkurat samme plass, læreplanen. Jeg brukte begge nettsidene, og fikk god hjelp fra begge. Jeg øvde mest på prove.no fordi jeg her fikk gode og forklarende svar når jeg sendte inn supportspørsmål, mens teoritentamen var ganske så fraværende, og svarte dårlig.

Kan forresten si at flere av spørsmålene jeg fikk på prove.no var så godt som like noen av de jeg fikk på teoriprøven. Jeg tipper dette er tilfeldig, sånn må det bare bli når man dekker hele pensumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...