Gå til innhold

Hvordan legge fin sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde meg med en grå/svart øyenskgge, samt en lys..men det blir bare tvers over øyenlokket.. pleier til daglig å brune en brun i globallinjen, men med en gang det kommer til sterkere/mørkere farger glir alt bare i ett, og det blir ikke fint. Har masse ulike øyenskyggerbørster,primer og ulike farger, men greier ikke å legge det fint..bææ :( Tips noen?

Anonym poster: be0b9b7e0fbc321cf229f48e839964ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips nr. 1: Sørg for å ikke bruke for like farger! Jeg vet ikke om det er noe spesielt med hvordan øyenskygge sitter på meg i forhold til hos andre, men jeg slet alltid med at fargene gikk for mye inn i hverandre, selv om venninnen min gjorde akkurat det samme med helt annet resultat. Det kledde meg ikke i det heletatt! Nå tar jeg først en baseøyenskygge i en tone såvidt lysere enn huden min i samme undertone som jeg legger over hele øyelokket opp til brynet, så legger jeg en veldig mørk øyenskygge i globallinjen (og som eyeliner) med en litt fastere øyenskyggekost (forsiktig), så bruker jeg en relativt myk øyenskyggekost til å spre det jevnt utover fra globallinjen, deretter bruker jeg en veldig lys øyenskygge på midten av øyelokket, like under øyet på halvdelen inn mot nesa, og pittelitt under det høyeste punktet på brynet. Da blir det ganske definert uten at det blir hardt! Vanskelig å forklare slike rutiner ved å skrive dem ned, men om du googler finner du sikkert utrolig mange bilder som forklarer deg påføringsmetoden. Jeg tror i hvert fall du vil komme nærmere ønsket resultat om du velger en nyanse mørkere og en nyanse lysere enn de du har fra før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...