Gjest Gunfreak Skrevet 30. oktober 2012 #41 Skrevet 30. oktober 2012 Min første post på forumet var som AB, posta bare et flaut spørsmål i samliv delen, hadde egentlig bare tenkt til å spørre det ene spøsmålet, og se om jeg fikk svar, men så så jeg meg rundt her og bestemte meg for å bli og har ikke brukt AB siden, selv når jeg spør små flaue spøsmål. Nå er jeg moralsk i mot bruken av AB utenfor samliv og sex forumet. 1
Niennas Skrevet 30. oktober 2012 #42 Skrevet 30. oktober 2012 Tråden er ryddet for hets. Niennas, mod.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #43 Skrevet 30. oktober 2012 Med mitt nåværende nick har jeg kun skrevet som anonym, så for mitt vedkommende ville det ikke være duket for de største avsløringene. Ikke har jeg skrevet noe jeg ikke kan "stå for" heller, men jeg har skrevet masse som samlet sett vil gi et for omfattende bilde av hvem jeg er i virkeligheten. Og det er ikke noe jeg ønsker. Jeg er ikke spesielt paranoid. Tanken på at en tilfeldig bekjent (teoretisk) skal kunne gjenkjenne meg på et innlegg om bil eller bokpreferanser - for så å få tilgang til et arsenal av meninger om alt fra feks. barneoppdragelse og økonomi til politisk ståsted er nok til at jeg ønsker å ta mine forholdsregler. Det er ikke at mine meninger om eksempelvis barneoppdragelse eller økonomi er så sterkt avvikende - men jeg ønsker rett og slett ikke at uvedkommende skal vite alt mulig om meg. Det er en ubehagelig tanke at for eksempel en kollega eller en mor i barnehagen skulle ha tilgang til så mye informasjon om meg - særlig om jeg selv ikke vet om det. I den virkelige verden filtrerer man jo hvilke samtalemner og informasjon som egner seg i ulike settinger. Det er mange helt legitime diskusjonstemaer som egner seg godt blant venninner - men ikke nødvendigvis rundt lunsjbordet på jobb. Selv om jeg skriver som anonym kan jeg vri litt på beskrivelser/omstendigheter slik at jeg ikke blir umiddelbart gjenkjennelig. Det er likevel langt mindre slik "omskrivning" som trengs som anonym, kontra under nick. Dette gjør at jeg for min egen del kan være mer konkret og ærlig i mine svar til andre, noe jeg mener er en fordel når man skal dele erfaringer. Det er selvfølgelig både fordeler og ulemper med anonymfunksjonen - men jeg mener samlet at ulempene er til å leve med. Om anonyme (eller andre brukere) er ufine/forfølger etc. har man muligheten til å rapportere. Anonym poster: 596fae158cea2ab4f0c0da6c7f71823c 4
Bachata Skrevet 30. oktober 2012 #44 Skrevet 30. oktober 2012 Ja, jeg kan stå for alt jeg har skrevet, både når jeg har brukt AB-funksjon og ellers. Jeg bruker aldri AB-funksjonen for å slenge skit, eller for å si ting jeg ikke kan stå for. Når jeg en sjelden gang i blant bruker den, så kan det være for å ikke bli gjenkjent, for å ikke ende i en diskusjon om "sa ikke du noe annet i en tråd for x år siden da?" og lignende. Av og til er det enklest å diskutere sak, så lenge man ikke blander inn bruker. Synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #45 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ville reagert med panikk om alle AB-innleggene mine plutselig skulle hatt nicket mitt på seg. Ikke fordi jeg ikke står for det, men fordi jeg velger AB-funksjonen når jeg skriver ting jeg ikke vil ha knyttet til brukeren min og den virkelige meg. For jeg er ikke anonym her inne. Jeg har nesten 15.000 innlegg, folk kjenner meg igjen på forumet. Og jeg har valgt å ikke være så restriktiv på hva jeg skriver av personlige detaljer i dagboka mi og endel andre tråder. Noe som har ført til at jeg har blitt gjenkjent flere ganger, og det er helt greit. Men - av og til har jeg behov for å være helt anonym. Jeg har hatt pinlige sykdommer, jeg har gjort dumme ting, og jeg har problemer i familien min - problemer som er utrolig såre for meg og som jeg ikke vil at andre skal knytte til meg. Eller enda viktigere: til familien min. AB-knappen beskytter dem, samtidig som jeg har en mulighet til å snakke om ting jeg har brukt helga på å gråte over. Anonym poster: 82d4abef3811d53fc59ced81964678c8 7
waco Skrevet 2. november 2012 Forfatter #46 Skrevet 2. november 2012 Hadde ikke gjort meg noe. Du tar en stor risiko å skrive med brukernavn i enkelte tråder, Waco. Jeg har sett brukere har dratt opp ting du har sagt for lenge siden og brukt det mot deg. Derfor er det lurt å være anonym der man har veldig sterke meninger. Det er ulempen med å være berømt på kvinneguiden. Forresten gjør det meg ingenting og være husket, heller det enn å ønske å være glemt? Mange av brukerene på kvinneguiden ser ut til å glemme at det mye lettere å bli likt med å være enig med folk flest. Etter hvert forstår man at det å være venner med alle er litt mer komplisert enn det høres ut som. Hvis jeg for eksempel plutselig vendet om og bare begynte å snakke positivt om damer så ville jo folk trodd at jeg var gæren, ikke at jeg var snill og grei eller noe sånt... ! =) 1
eva-80 Skrevet 2. november 2012 #47 Skrevet 2. november 2012 Kjære anonymbruker jeg har et spørsmål til deg jeg håper du vil ta deg tid til å svare på. La oss si at ved et trylleslag skjer det ett bug på en oppgradering på kvinneguiden serverne som gjør at alle anonymebrukeres innlegg med ett blir avlørt av innleggerens rette brukernavn. Kunne du gått god for alle dine innlegg? Eller har du ingen grunn til bekymring? Årsaken til at jeg spør er at jeg skriver alle mine innlegg med brukernavn, derfor kan jeg stå for alt jeg sier, men kan du det? Dette hadde uansett vært morsomt tror jeg, da kunne vi fått tilbake litt av dynamikken på kvinneguiden. Jeg bruker AB knappen for det meste når jeg jeg skriver om noe veldig personlig. Jeg kan finne på å kommentere et innlegg med brukernavn med en type syn på saken og senere kommentere som AB for å se hvordan reaksjonene blir om man setter saken i et annet lys som er ikke nødvendigvis like ensidig som Ts vil ha det til. Og ja, jeg vil si at jeg kan stå for alt jeg skriver selv om jeg har en del krasse meninger ( eller litt andre syn på saker enn de fleste ).
Gjest Crazycatlady Skrevet 2. november 2012 #48 Skrevet 2. november 2012 Vel, det fins jo folk som er overopptatt av andre brukere og som forfølger dem rundt i alle tråder. Jeg skriver som ab når jeg skriver om ting jeg ikke vil ha knyttet til min bruker, men samtidig vil jeg diskutere det på nett. Skjønner ikke hvorfor det er så big deal at noen velger å skrive som ab. 1
eva-80 Skrevet 2. november 2012 #49 Skrevet 2. november 2012 En ting jeg ikke skjønner...Hvorfor tror folk at man ikke kan ha forskjellige ( noen ganger motstrebende ) meninger om et tema ? Det hender faktisk la oss si : at en dag ble jeg drittskremt av en hund.. den dagen kan jeg skrive på KG at jeg hater alle hundene og de burde ikke eksistere bla bla bla... Får da ikke mange venner den dagen her inne skjønner jo det, men... Så 2 mnd etter det så kan jeg møte på hund som sjarmerte meg i senk og var bare såååååå koselig og nusselig... Og da kan noen kom å si at ,men sist skrev du ..... Så jeg forbeholder meg retten til å ha mine meninger i fred uansett dagsform.. Og folk må ikke forveksle mine personlige meninger med at de føler seg truffet og såret.. for det er 2 forskjellige ting... Jeg sårer ikke folk med vilje, tråkker ikke ned på dem, men at de føler seg truffet, det kan hende... 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #50 Skrevet 2. november 2012 Jeg forstår ikke hvorfor folk gidder å bry seg om om noen velger å være AB. Jeg skriver som AB for alle de grunnene de andre oppgir, man ønsker ikke at andre skal ha muligheten legge to og to sammen slik at man blir gjenkjent. Jeg skriver spørsmål og svar både som "dum blondine" og "faglig kunnskapsrik" person,alt ettersom. Er dermed ikke helt sikker på om jeg ville stått inne for alt jeg har skrevet. Jeg har aldri vært ufin,og jeg synes stort sett oppfører alle AB`ere seg fint,så jeg forstår ikke hvorfor det alltid skal være hets mot oss brukere som velger å være AB. Anonym poster: b58a72dc25608efdcc4c63a559f2d8eb 2
TheHairyToothfairy Skrevet 2. november 2012 #51 Skrevet 2. november 2012 Ser det er noe som misforstår litt. Vi som deler brukernavn har alle tilgang på passordet til brukernavnet, og noen ganger bruker vi samme pc. Men som regel er det altså kun én av oss som skriver under brukernavnet og resten under AB. Mest av alt skyldes det nok latskap fra flere av oss som ikke gidder/ser vitsen med å registrere oss når vi likevel har tilgang. Anonym poster: f2a615f27005d5cd071818ddc2557b60 hva er egentlig poenget med det?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #52 Skrevet 2. november 2012 Jeg står for alt jeg har skrevet her inne, men kan ikke si at jeg hadde vært så stolt av at andre får vite hva jeg f.eks. ser på Gossip Girl. Anonym poster: 1ae80537dbe28d7c2b7e703ca2a3ef7a
Pawn Hearts Skrevet 2. november 2012 #53 Skrevet 2. november 2012 Det hadde overhodet ikke vært noen katastrofe for meg. Men jeg har i noen få tilfeller valgt å poste som AB fordi jeg har avslørt ting som er lette å koble til meg som person utenfor forumet, og jeg vil ikke at det skal forbindes med brukernavnet mitt her. Jeg syntes det var merkelig med alle de anonyme innleggene i starten, men da jeg spurte om hvorfor folk valgte å være anonyme, fikk jeg noen veldig gode svar, så det plager meg ikke nå. Bortsett fra de feige skittkasterne, selvfølgelig. De verste modereres heldigvis bort uansett. 1
Gjest HunterLady Skrevet 2. november 2012 #54 Skrevet 2. november 2012 (endret) Jeg har ved noen få anledninger brukt AB-funksjonen i tråder der jeg synes jeg vil ha emnet privat. Så med andre ord, ikke særlig mange ganger jeg har brukt den! Har også brukt den kanskje ca 5 ganger til å kødde meg folk, være slem med noen jeg ikke liker osv. Men jeg synes ikke dette er så forferdelig kult, så derfor tar jeg avstand fra AB-bruken. Endret 2. november 2012 av HunterLady
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #55 Skrevet 2. november 2012 Det hadde ikke bekymret meg i det hele tatt. Jeg skriver som AB for ikke å bli gjenkjent. Nå har det egentlig bare blitt en vane. Anonym poster: cae84d601e6fb252a63fae4a3f70b274
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #56 Skrevet 2. november 2012 Det er ikke det at jeg ikke står for det jeg har skrevet under anonymbruker. Når jeg har meninger om noe, bruker jeg nicket mitt. Men under anonym bruker har jeg skrevet hvor mange dyr jeg har, og av hvilke raser, jeg har skrevet hvilken by jeg bor i, jeg har skrevet om mitt forhold, hvor lenge det varte, hvorfor det ble slutt hor tøft jeg haddde det. Jeg har skrevet om veninner om mine foreldre osv. jeg har skrevet hva jeg studere å hva jeg jobber med. Det er lett å finne ut av hvem jeg er om du kjenner meg. Bare ved å kombinere dyrene mine og nicket mitt, så vil de som kjenner meg vite hvem jeg er. Jeg ønsker ikke dette, jeg ønsker å være anonym! Anonym poster: 392a2468053058b47beb7a3a5a7386e3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #57 Skrevet 2. november 2012 ja det kunne jeg, men hadde også slettet meg ganske fort! grunnen er vell for jeg har skrevet noe med familien, enten det er spørsmål eller historier som jeg ikke vil alle skal vite om meg og min familie. Anonym poster: 0d6d5e8813f96bd10cee627342b0cee9 1
Gjest Gjest_Erica Skrevet 2. november 2012 #58 Skrevet 2. november 2012 Jeg bruker ab-funksjonen i ny og ne når jeg skriver om ting som er veldig personlig, og ellers ting som gjør at andre brukere (og folk) kan legge sammen mine innlegg under brukernavn og innlegg som ab og finne ut hvem jeg er. Lite sannsynlig, men jeg føler meg litt tryggere. Ja, og jeg synes og tror det er slik anonym bruker-funksjonen er ment til å virke. Her på KG mener jeg man har en altfor høy bruk av anonym bruker-funksjonen. Bare se under "Mat og drikke" - hvorfor i all verden bruker så mange den funksjonen der? ... Nei, jeg forstår det nok ikke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå