Gå til innhold

Avsløring av anonymbruker!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trodde ikke det gikk an å hadde samme brukernavn jeg.

Dette har forresten blitt tatt opp i en annen tråd for en stund siden.

Anonym poster: 93a1147ce1a08194a4add8e14b3fba7f

Snakker du helt sant nå?

Synes stadig jeg ser at moddene skriver at navn som er opptatt ikke er tilgjengelig for andre?

Det er vel heller slik at de er fire stykker på samme bruker, altså at fire stk har tilgang på passordet til et navn. Men det må nesten forfatteren av innlegget bekrefte.

En av mange gode grunner til å fjerne hele AB funksjonen...

Den forstod jeg ikke. Hva har det å si for ab funksjonen hvis 4 stk benytter samme bruker? Blir jo det samme om de skriver under brukernavnet eller ab det?

Anonym poster: c11b767115a4e1a874a5b1db9e7a862e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok takk, skjønner.

Skrevet

Jeg bruker ab-funksjonen i ny og ne når jeg skriver om ting som er veldig personlig, og ellers ting som gjør at andre brukere (og folk) kan legge sammen mine innlegg under brukernavn og innlegg som ab og finne ut hvem jeg er. Lite sannsynlig, men jeg føler meg litt tryggere.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel heller slik at de er fire stykker på samme bruker, altså at fire stk har tilgang på passordet til et navn. Men det må nesten forfatteren av innlegget bekrefte.

Den forstod jeg ikke. Hva har det å si for ab funksjonen hvis 4 stk benytter samme bruker? Blir jo det samme om de skriver under brukernavnet eller ab det?

Edit: Endret av moderator. Jeg kan da ikke stå inne for det som er skrevet og må da følgelig slette hele innlegget.

Endret av BM2
  • Liker 3
Skrevet

Det understreker mitt største ankepunkt mot anonym bruker, en har null kontroll på hvem som trakkaserer en. Trakkesring fra nick kan en personlig gjøre noe med ved å blokkere svina, når det kommer til AB aner en ikke om rasshøla faktisk får en reaksjon.

Der har du et godt poeng på hvorfor enkelte velger å skrive under ab også, for å slippe denne forfølgelsen, latterligjøringen og trakkaseringen.

• Liker 6
Skrevet

Grunnen til at jeg er anonym er samme grunn for at du heter Waco og ikke ditt egentlige navn.

Av og til vil jeg lufte tanker og meninger, positive ting og opplevelser uten å bli kjent igjen. Uten å måtte fortelle alt til en venn,uten at tilfeldige folk fra min nabolag skal titte på meg og tro at de vet alt om meg.

Av og til vil jeg fortelle ting til verden og likevel være anonym. kostnadsfri tanker.

Bare at jeg er ekstra anonym.

Hvis jeg legger frem meg noen detaljer om familien på familie tråden og litt av sekslivet mitt i sextråder og litt av samlivet mitt i samliv tråder er jeg plutselig mye lettere å kjenne igjen.

Anonym poster: 2bb9201df7e605961dc06f43c21f42c0

hva nøyaktig er det du skriver du ikke kan stå for da? Og en annen ting, hvorfor ikke bare ha et brukernavn eller er du redd for at noen skal koble brukernavnet ditt opp mot ditt virkelig deg med navn? Dette her er jo ikke facebook, hva er det du er så bekymret for?

• Liker 2
Skrevet

hva nøyaktig er det du skriver du ikke kan stå for da? Og en annen ting, hvorfor ikke bare ha et brukernavn eller er du redd for at noen skal koble brukernavnet ditt opp mot ditt virkelig deg med navn? Dette her er jo ikke facebook, hva er det du er så bekymret for?

Vedkommende skriver jo ikke at noe om at h*n skriver ting h*n ikke kan stå for? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Ta meg da. Jeg har skrevet stedet jeg bor, hintet kraftig om mitt egentlige navn, skrevet om familien min, skrevet hva jeg studerer og hva jeg jobber med. Det står bare brøkdeler her og der, men hvis man virkelig er interessert finner man lett ut hvem jeg er. For min del gjør det ikke noe, for det bryr meg ikke om en venninne skulle finne ut at jeg tenner på x, eller at sjefen min vet jeg liker å være dominant i senga. Men andre ser på det som et stort problem og er derfor anonyme.

• Liker 7
Gjest Wanderlust
Skrevet

Jeg tror de fleste bruker AB fordi de ikke vil at noen skal sjekke alle postene og legge sammen to og to. Plutselig vet noen hvem du er. Derfor poster man som AB når tråden inneholder opplysninger som sammen med opplysninger fra andre poster kan avsløre identiteten din. Er det så vanskelig å forstå?

Skriver jeg for eksempel om familie og venner i en tråd, så er det ikke så kult om noen av de faktisk leser tråden og kjenner seg igjen og dermed også meg. Da kan de lett finne alle tråder under mitt brukernavn og vite at det er jeg som har skrevet alt.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Hadde ikke gjort meg noe.

Du tar en stor risiko å skrive med brukernavn i enkelte tråder, Waco. Jeg har sett brukere har dratt opp ting du har sagt for lenge siden og brukt det mot deg. Derfor er det lurt å være anonym der man har veldig sterke meninger.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Enig med deg Waco. Utrolig hæ?

.

• Liker 2
Skrevet

Grunnen til at jeg skriver som ab er fordi om man summerer mange av innleggene til samme bruker, er det enkelt å finne ut hvem vedkommende er om man kjenner den. Selv har jeg avslørt mange uten å si noe til de. Selv om hvert enkelt innlegg ikke er farlig i seg selv, kan summen av de bli det.

Hvis jeg skriver ett sted at jeg bor i enebolig med samboer, et annet sted at jeg studerer, et tredje sted om katten min, et fjerde sted om den slemme broren min, et femte om stuemøblene mine, et sjette om hva jeg skal kle meg ut som på Halloween, et syvende om når jeg har termin, et åttende om bryllupsdagen min... Ja, dere skjønner tegnina.

Hvis man aldri skriver noe som kan identifisere deg, da er det greit å skrive under nicket sitt, men om man vil holde seg helt anonym, da skriver man som ab.

Anonym poster: dd98aa8dc00149100413f448a017bb25

• Liker 6
Skrevet

Alle er anonyme, folk heter ikke Waco eller Perseverer i virkeligheten.

• Liker 4
Skrevet

Hei.

Veldig interessant det du spør om her. Mitt svar er et nølende ja. Jeg tror jeg kunne stått for det - fordi jeg føler selv at det lille jeg har skrevet som AB her, er enten ting jeg har hatt på hjertet, som jeg helt ærlig måtte ut med, eller ting som jeg lurer på. Verken farlig, ei heller flaut :)

Skrevet

Jeg kan stå for alt jeg har skrevet.

Tror jeg har svart i en lignende tråd en gang før, og kom fra fram til at om jeg gir råd, eller sier meningen min er jeg alltid med nick, Mens jeg godt kan stille spørsmål eller be om råd anonymt.

• Liker 1
Skrevet

forskjell fra å ikke kunne stå for noe og på at du ikke vil at folk skal vite det om deg.

Selv om man ikke står ved fult navn,så kan man bli kjent igjen,spesielt hvis du skriver personlige ting sånn som jeg gjør.

Det er ikke alle ab som troller og leker tøffe,men det er derimott mange medlemmer som føler seg høy i hatten fordi de tør å ha et fake navn sånn som lilleblomstpusen og tro at de er mindre anonyme og at de står for noe som helst. snakk om stort ønske å heve seg over andre på?

Anonym poster: 2bb9201df7e605961dc06f43c21f42c0

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke alt jeg vil skal forbindes med min bruker, og nei, det er ikke fordi jeg har trakassert andre brukere. Men rett og slett fordi jeg har gitt andre brukere som har havnet i en viss situasjon råd fordi jeg har vært gjennom det samme og jeg har skrevet så utleverende om det under AB knappen at jeg ikke ønsker å knytte dissee rådene til brukeren min.

Det hun sa.

• Liker 2
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg skriver veldig veldig sjeldent som anonym. Føler meg anonym nok med brukernavn, selv om man nok kan legge sammen og finne ut hvem jeg er om man virkelig er så desperat. Har bevisst valgt å forandre enkelte detaljer om livet mitt når jeg skriver her, sånn som å legge til eller trekke fra et år eller to på alderen, flytte stedet jeg bor bittelitt lengre sør eller vest enn det virkelige stedet. Sånne småting. Men er ikke så nøye på det med å være 1000% anonym, det er jo flere her inne som kjenner meg i virkeligheten,

Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe.

Du tar en stor risiko å skrive med brukernavn i enkelte tråder, Waco. Jeg har sett brukere har dratt opp ting du har sagt for lenge siden og brukt det mot deg. Derfor er det lurt å være anonym der man har veldig sterke meninger.

Jeg ser endel sier dette - sånn generelt.

At det er en uting å få henvisninger til ting man har stått for i andre tråder.

Hvorfor gjør det egentlig noe? Nå tenker jeg ikke på oppspinn - men at man er forventet å kunne stå for ting man gjentatte ganger har uttalt?

Jeg har lurt litt på om dette betyr generelt at man skal fritas for alle ytringer og uttalelser bare man skriver det i ulike tråder? :vetikke:

Dersom jeg skriver at jeg hater homofili og har en gangbanghobby må jeg jo nesten forvente at folk husker det og lurer på hvorfor jeg eventuelt inntok den rake motsetning i neste tråd om samme tema.

Bare sånn generelt, ikke at du mente dette - men ser bare enkelte sier dette fra tid til annen i diverse debatter. Så jeg tenkte kanskje noen hadde et svar :)

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg kan stå for alt jeg skriver som ab.

Grunnen til at jeg skriver som ab er fordi jeg opplevde å bli forfulgt/trakkasert på et annet forum (der det kun var mulig å skrive med nick). Dette skjedde selv om jeg kun skrev om ubetydelige greier, som hvilken shampo som er best og hva jeg liker å spise til middag. Uansett hva jeg skrev kom samme brukeren inn i samme tråd å skrev dritt til meg (og når den brukeren ble slettet be det opprettet en ny som gjorde det samme). Dette "skremte" meg nok til at jeg her velger å skrive absolutt alle innlegg som AB, uansett hvor ubetydelig det jeg skriver er.

Jeg har også lagt merke til at på KG er det utbredt at folk "legger andre for hat", og trekker fram ting de har skrevet tidligere for å slenge dritt i andre tråder. Ved å skrive som AB unngår man at folk på forhånd gjør seg opp en mening om det man skriver, basert på hva man har skrevet tidligere.

Anonym poster: 419c373d5959a2dac47a0039b19b673b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...