Gå til innhold

Tatt for å være mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva vet du om jeg har mannlige enn feminine trekk? Ingenting naturligvis. Så hvordan kan du komme med en slik konklusjon?

Jeg ønsker meg en annen tankegang ja. Samfunnet har endret seg positivt de siste årene, så det er klart at det vil bevege seg i en slik retning.

Anonym poster: 76338d0392472f17edf16b09c2fdf44d

Ingen her vet noe om hvordan du ser ut, men de antar at du ser mannlig ut ettersom noen trodde du var mann. Som jeg skrev tidligere, jeg bruker nesten aldri feminine plagg som kjoler og skjørt og bruker minimalt med sminke, men jeg har aldri blitt tatt for å være en mann, og da er det ikke rart at noen konkluderer med at du har androgyne trekk.

Men jeg syns absolutt ikke at du trenger å forandre deg, kle deg som du vil, det gjør jeg. Men jeg oppfattet det som at du ville ha råd, men ser nå at det ikke var tilfellet.

Anonym poster: b4597b05f5df60d76ee0db8ef6548421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her vet noe om hvordan du ser ut, men de antar at du ser mannlig ut ettersom noen trodde du var mann. Som jeg skrev tidligere, jeg bruker nesten aldri feminine plagg som kjoler og skjørt og bruker minimalt med sminke, men jeg har aldri blitt tatt for å være en mann, og da er det ikke rart at noen konkluderer med at du har androgyne trekk.

Men jeg syns absolutt ikke at du trenger å forandre deg, kle deg som du vil, det gjør jeg. Men jeg oppfattet det som at du ville ha råd, men ser nå at det ikke var tilfellet.

Også må jeg nevne at du trenger ikke å se mannlig ut bare fordi en eller annen frisørdame trodde det.

Skrevet

Tror det skal mer til for at en kvinne blir oppfattet som en mann bare fordi ho har kort hår og maskara,derfor sa jeg det.

du kan ikke bli sur fordi vi antar at du ser mannlig ut,når den eneste informasjonen du gir oss er at du ble oppfattet som en mann.

Anonym poster: b82c957608a0e1a0f17084b779147f93

• Liker 3
Skrevet

Det er på ingen måte galt å ha et androgynt utseende,

men hvis man opplever det som svært ubehagelig å bli tatt for å være det motsatte kjønn - ja, da synes jeg man godt kan kjøpe seg en leppestift eller ta på seg et smykke, hvis man føler seg så plaget.

• Liker 1
Skrevet

Ja,du sier at du har mannlige trekk,vil ikke kle deg feminint,bruke sminke eller ha langt hår,så klager du på at du blir oppfattet som en mann..Syns ikke synd på deg ts...

videre anbefaller noen øredobber,men nei,sånt går ikke du med..

neinei,greit det.

Å se femini ut er lagt arbeid bak. Jeg bruker 20 minutter på sminken, stelling, slanker meg, gror håret,spiser sunt for å ha sunt hår,masse hårprodukter osv.

Det er ikke sånn at jeg våkner ,får på meg maskara og er ready to go

Hvordan kan noe som er dødt, være sunt?

At kostholdet kan påvirke hårrøttene, kan jeg være med på under tvil, men sunnhet pleier å gjelde levende ting. Man kan si en stein er pen og har fin farge, men man kaller den ikke sunn.

Skrevet

Det jeg ønsker er at det skal bli et mer mangfoldig syn på hvordan vi mennesker kan kle oss, se ut, oppføre oss osv, uten at vi må plassere hverandre i båser. Bare se på denne tråden her. Mange her tror at for å kunne kategoriseres som en kvinne så MÅ man være super-FEMININ. Hvorfor? Hvorfor kan vi ikke få være som vi er? Hvorfor må alle være så forbanna like hele tiden?

Kjønn er noe mennesker og de fleste andre arter har behov for å identifisere ut i fra et kjappt blikk (eller ved hjelp av f.eks luktesans), og det må du nok skylde på naturen for. Som regel kan vi benytte oss av et mer helhetlig inntrykk for å bedømme dette enn din frisør hadde muligheten til. Kropp, kroppsspråk, stemme og våre kulturelle virkemidler (som klesvalg og smykker) var i ditt tilfelle skjult, og du ble dømt ut i fra en kjønnsnøytral frisyre og ansiktstrekk, noe som førte til en feil konklusjon.

• Liker 1
Skrevet

Vel, frisøren siterte deg vel ikke som "han"? Kan godt være hun sa herrefrisyre fordi det er kategorisert som det :) Men synes uansett ikke at du skal ta deg særlig nær av det, frisører stresser ofte og har dårlig tid. Hun hilste jo ikke engang på deg, så hun fokuserte nok mest på håret ditt og jobben som lærlingen hennes hadde gjort :rolleyes:

Skrevet

Hvordan kan noe som er dødt, være sunt?

At kostholdet kan påvirke hårrøttene, kan jeg være med på under tvil, men sunnhet pleier å gjelde levende ting. Man kan si en stein er pen og har fin farge, men man kaller den ikke sunn.

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...