Gå til innhold

Tatt for å være mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

hos frisøren.

Sitter her med en ekkel følelse.

Var hos frisøren i dag. Har kort hår, og skulle stusse dette. Frisøren, som var læring klippet det ganske bra. Men da hun var ferdig skulle en frisør sjekke at hun hadde gjort det bra nok. Frisøren, som forøvrig ikke hilste på meg (ville tro at det var vanlig) gikk gjennom frisyren sammen med lærlingen. Alt hørtes vel og bra ut, helt til frisøren påpekte at hun burde klippe det kortere i nakken, siden det var en herrefrisyre, og at hun burde trimme det mer ved kinnskjegget mitt... Lærlingen så litt flau ut, det samme var jeg. Hun klippet seg ferdig og ordnet med voks.

Nå sitter jeg her da, men en fæl følelse. Frisøren trodde at altså at jeg var mann. Lærlingen var klar over at jeg var jente, siden hun hadde navnet mitt og sånt. Men under kappa og med kort hår er det visst vanskelig å skille meg fra menn... Nå har ikke jeg kinnskjegg heller da, men noe ansiktshår har jeg dessverre og spesielt der hvor menn har kinnskjegg. Men det er lyse dunhår...

Det er nok siste gang på en god stund at jeg går til frisøren. Æsj så flaut dette er.

Anonym poster: 76338d0392472f17edf16b09c2fdf44d

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Summers
Skrevet

Føler med deg, men det var en jævlig bra historie.

• Liker 3
Skrevet

Du vet, det er lov å si noe.. Og på den måten kan du skyve flausen over på frisøren enn på deg selv :)

Anonym poster: f55c1910821bf593a1672bf42723fd9a

• Liker 14
Skrevet

Jeg kunne sagt noe. Men synes det er ekkelt. Jeg er tydeligvis så maskulin og har så mye hårvekst i ansiktet at folk som står 40 cm fra ansiktet mitt ikke klarer å se at jeg er jente.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Big deal da, menn og kvinner er ikke så forskjellige. Særlig ikke hvis man er litt oppe i åra, og kroppen din var jo tross alt tildekket. Ta det med et smil!

Endret av Yellow Taxi
Skrevet

Ta det som et kompliment. Du ser ut som en tøff og barsk mann! Det er bedre enn å bli tatt for å være en søt og nusselig liten jente.

Anonym poster: afff523d2ce9d664747f6ceb9a34cc84

Skrevet

Litt opp i åra. vel, jeg er drøye 20 år.

• Liker 8
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Litt opp i åra. vel, jeg er drøye 20 år.

Vel om du føler det er et stort problem finnes det plastiske opperasjoner for å gjøre annsiktet mer feminint. Men om du er overvektig hjelper det sikkert vel så bra og gå ned i vekt. Er man feit nok så ser jo alle like ut.

• Liker 4
Skrevet

I slike situasjoner må du påpeke at det IKKE er snakk om en herrefrisyre.

Dernest bør du slippe ut håret sånn at du blir mer feminin. Det dunet du henger deg opp i tviler jeg på har noe med saken å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

På tide med å begynne med sminke ? Øredobber ? Sånne femi type ?

• Liker 3
Skrevet

Vel, lærlingen klippet nok ikke herrefrisyre. Men frisøren antok at det var det hun forsøkte på siden frisøren antok at jeg er mann, så hun tok bare fram barbermaskina (sånn til håret) og rakte det godt av i nakken.

Ang. sminke. Jeg bruker maskara. Øredobber er ikke min stil.

Skrevet

Ble også tatt for å være mann en gang. Eller, det var noen som mente de hadde sett meg på gata og kom bort for å prate med "meg". Visste seg at det var en skikkelig maskulin biker-kar med langt hårete skjegg. :snurt:

Jeg føler med deg.

• Liker 2
Skrevet

Vel, lærlingen klippet nok ikke herrefrisyre. Men frisøren antok at det var det hun forsøkte på siden frisøren antok at jeg er mann, så hun tok bare fram barbermaskina (sånn til håret) og rakte det godt av i nakken.

Ang. sminke. Jeg bruker maskara. Øredobber er ikke min stil.

Ikke nok i dagens samfunn lenger.. Det bruker gutta også i din alder :) uten øredobber og med minimal sminke når de ikke ser klærne dine så er det da ikke rart at noen kan ta feil... Kanskje du har maskuline trekk .. Det hendte før at jeg kunne stusse over hvilket kjønn noen tilhørte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har nok maskuline trekk, noe det er lite jeg kan gjøre med uten drastiske tiltak. Men, det er likevel flaut og ekkelt å bli tatt for å være mann. Jeg har ingen ambisjoner å være mann/se ut som en mann. Jeg må si jeg misunner dem som ikke bryr seg om andre tror det er mann/dame, og som trives med sin androgyne stil.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg har nok maskuline trekk, noe det er lite jeg kan gjøre med uten drastiske tiltak.

Du kan sjekke hormon-nivåene hos fastlegen. Om du har hatt langvarige problemer der så kan det ha resultert i ditt mannlige utseende. Du kan selfølgelig ikke gå igjennom puberteten på nytt nå, men mye kan fortsatt forbedres med hormoner.

• Liker 1
Skrevet

Har sjekket hormonnivået tidligere (for 6 måneder siden), men det var visstnok normalt.

• Liker 1
Skrevet

Vel om du føler det er et stort problem finnes det plastiske opperasjoner for å gjøre annsiktet mer feminint. Men om du er overvektig hjelper det sikkert vel så bra og gå ned i vekt. Er man feit nok så ser jo alle like ut.

Du kan sjekke hormon-nivåene hos fastlegen. Om du har hatt langvarige problemer der så kan det ha resultert i ditt mannlige utseende. Du kan selfølgelig ikke gå igjennom puberteten på nytt nå, men mye kan

fortsatt forbedres med hormoner.

Litt ekstreme og rare svar du kommer med her

Anonym poster: 2a50519a66d6d34766ed0b3f6005473b

• Liker 10
Skrevet

Hun så sikkert ikke på deg ordentlig, hun så sikkert sveisen og bare hår "ved ørene" og konkluderte feil. Jeg ble tatt for å være mann en gang selv og jeg er veldig feminin, med store pupper og langt hår. Kjæresten min ble tatt for å være dame en gang tiltross for skjegg.

Anonym poster: b1a73c89ec6a40ca50f5100287abf471

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Mange "menn" idag er veldig feminine!

Nesten mer feminine enn endel damer..

Så ikke tenk så mye på det :)

Skrevet

Hvorfor velger du en herrefrisyre om du har maskuline trekk og er redd for å bli tatt for å være mann? :vetikke:

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...