Gå til innhold

Tatt for å være mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husker jeg så en jente en gang som jeg ved første øyekast trodde var mann. Men hun var helt utrolig pen, det at hun hadde maskuline trekk (sterke kjeveben og øyebryn) gjorde at jeg bare syntes hun var enda penere.

Ikke skam deg for den misforståelsen, seriøst.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor velger du en herrefrisyre om du har maskuline trekk og er redd for å bli tatt for å være mann? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke vil bli tatt for å være mann, bør du også stå opp for deg selv å si noe! Nå syns ikke jeg det er noe big deal da, men jeg er veldig feminin så kan ikke egentlig sette meg inn i situasjonen.

Hvis du virkelig ønsker å forandre på noe slik at det er ingen tvil om at du er mann eller kvinne, kunne mye vært gjort med bare å bruke litt penere øredobber.

• Liker 1
Skrevet

TS har ikke sagt noe om at hun føler at hun ser ut som en mann. Men syntes selvfølgelig det var en lite gjennomtenkt ting å gjøre fra frisørens side.

Får håpe det var en travel dag på jobben, eller at frisør var halveis blind. Noen yrkesutøvere oppfører seg langt ifra profesjonelle ! ;)

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor folk mener hun burde sagt noe. Hva er vitsen med å forlenge pinligheten og risikere at en fler får det med seg? Jeg er enig i at hun burde si noe for å ikke bli klippet feil, men å si det bare for å ha sagt det synes jeg bare drar pinligheten lenger ut.

Og til ts: Finn et par enkle øredobber, la håret gro og lær deg å sminke (og kle) deg på måter som fremhever dine feminine trekk? Napper du øyenbryna? Visst ikke burde du begynne med det. Foundation og blush gjør seg godt sammen med mascara.

Anonym poster: 3e3669351b1a3405a9b7ce533e7efbc4

• Liker 5
Skrevet

Mange "menn" idag er veldig feminine!

Nesten mer feminine enn endel damer..

Så ikke tenk så mye på det :)

Ja, det er faktisk sant! Hva er det med dagens menn? Har testosteronnivået deres sunket dramatisk de siste årene, eller hva? Synes omtrent alle menn ser ut som fjollehomser nå for tiden.... :lur:

Anonym poster: 4cb74ba2f46041484575547a01f4fb81

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Litt ekstreme og rare svar du kommer med her

Anonym poster: 2a50519a66d6d34766ed0b3f6005473b

Helt enig.

Snakk om å synse om en person man ikke har sett en gang og det er andre ting man kan gjøre enn det for å bli mer feminin.

Gro ut håret, bruke mer sminke og bruke mer feminine klær.

Noen kvinner har mer maskuline trekk, men det betyr ikke at man må gå til legen eller ta plastiske operasjoner.Syns folk bør tenke seg om før de skriver ting.

• Liker 2
Skrevet

Er det å ha kort hår når man er jente det samme som å ha en herrefrisyre?

De maskuline trekkene jeg har er dun i ansiktet og kraftige øyebryn, men jeg napper begge deler jevnlig, spesielt øyebrynene (de har en fin og slank form). Ellers er jeg vel som jenter flest tror jeg, men er altså ikke en person som trives med mye sminke. Men bruker maskara.

Anonym poster: 76338d0392472f17edf16b09c2fdf44d

• Liker 2
Skrevet

Ser det er mange som mener at jeg bør kle meg på en annen måte, sminke meg mer og bruke øredobber. Hvorfor det?

Jeg er jente, men må alle jenter se like ut for ikke å bli sett på som gutter/menn? Jeg har ikke tenkt og ser ikke nødvendigheten i å få hull i ørene og bruke øredobber for at folk skal se at jeg er jente. Dersom mine maskuline trekk er så tydelige, så burde vel folk heller tro at jeg er en transe da enn en jente, eller?

Det jeg ønsker er at folk ikke skal tro at man er mann bare fordi man ikke ser ut som en tradisjonell kvinne. Jeg føler meg som kvinne selv om jeg ikke er spesielt opptatt av sminke, eller bruker høye hæler og går rundt i skjørt og kjole til daglig. Men jeg kler meg ikke som mann. Alle mine klær er kvinneklær, og frisyrene mine har alltid kvinnelig form. Frisører som jeg vanligvis går til mener også som meg at med mitt ansikt bør jeg ha en kort frisyre, fordi det fremhever ansiktet mitt, øynene mine og åpner det mer opp. Jeg stoler mer på dem enn på ukjente på et forum.

Hensikten med mitt innlegg var å få ut litt frustrasjon. Men også å se hva andre mener. Og det jeg ser er at det er mange som ser ut til å mene at kvinner skal se mest like ut. Jeg har ingen intensjoner om å være maskulin, men jeg ser at jeg trives med en kort frisyre, at jeg trives med lite sminke. Det jeg ikke trives med er at enkelte andre ser ut til å ha et svart/hvitt bilde på hva det vil si å være dame. Mangfold er visst ikke så viktig.

Forøvrig har jeg vært en del i England, spesielt i London, og der er det ingen som har hatt problemer med å se at jeg er jente. Kanskje folkene der er mer vant med at kvinner og jenter (og for den del menn) ikke kler seg likt og ser kliss like ute.

• Liker 3
Skrevet

Men det er vel et kompliment? Å bli tatt for å være en mann?

Anonym poster: afff523d2ce9d664747f6ceb9a34cc84

Skrevet

Det er absolutt ikke et kompliment for en kvinne å bli tatt for å være mann. Ta det som en tegn på at du bør gjøre noe, det første er å fjerne ansiktshåret. Lær deg å sminke deg og slutt å klippe håret ditt i en mannesveis. Du må la det vokse ut.

Skjønner godt at du er lei deg, jeg hadde vært knust :-(

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal jeg la håret vokse når jeg ikke passer langt hår? Og er det å ha kort hår det samme som å ha mannesveis?

• Liker 4
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg svarte på grunnlag av at om du ønsket å bli mer feminin så kunne du sminke deg mer osv.,men uansett så er jo det viktigste hva man trives med selv.

Har blitt tatt for å være mann en gang selv,og da gikk jeg i tillegg i skjørt,feminine klær og hadde langt hår så jeg skjønte ikke helt den.Har aldri blitt tatt for å være mann ellers,så jeg vet ikke.Noen folk er bare rare eller eventuelt så må de få seg briller :)

Mulig det var noe med at når du satt under kappen så var det vanskeligere å se?

Er få ganger jeg har hatt problemer med å se forskjell,men når det skjer så er det gjerne når noen er litt maskulint kledd.Som regel når man ser litt mer nøye etter så er det jo lett å se.

Om det aldri har skjedd før så ville jeg ikke brydd meg noe særlig.Da er det jo kun en person.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, det er faktisk sant! Hva er det med dagens menn? Har testosteronnivået deres sunket dramatisk de siste årene, eller hva? Synes omtrent alle menn ser ut som fjollehomser nå for tiden.... :lur:

Anonym poster: 4cb74ba2f46041484575547a01f4fb81

HAha, vet ikke!

Kanskje det er tilsatt østrogen i maten vår ;)

Skrevet

Flere nevnte i tråden om kort vs langt hår. At kort hår er feminint :fnise: Mer feil kunne de visst ikke ta.

Anonym poster: 72721d411ba6488f4060eeffc51de4a9

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvorfor skal jeg la håret vokse når jeg ikke passer langt hår? Og er det å ha kort hår det samme som å ha mannesveis?

Nei.

Ikke nødvendigvis. Det er mange korte frisyrer på damer som jeg synes er fine og feminine.

Skrevet

Ser det er mange som mener at jeg bør kle meg på en annen måte, sminke meg mer og bruke øredobber. Hvorfor det?

Tja, kanskje fordi du starter en tråd om at det var leit å bli tatt for å være mann?

• Liker 1
Skrevet

Så det å synes at det er leit å bli tatt for å være mann skal automatisk føre til at det er noe galt med meg?

Skrevet

Jeg har nok maskuline trekk, noe det er lite jeg kan gjøre med uten drastiske tiltak. Men, det er likevel flaut og ekkelt å bli tatt for å være mann. Jeg har ingen ambisjoner å være mann/se ut som en mann. Jeg må si jeg misunner dem som ikke bryr seg om andre tror det er mann/dame, og som trives med sin androgyne stil.

Da må du bli litt mer feminin.

Anonym poster: f95daed950e3006e0ca113a7ab3cabd7

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor velger du en herrefrisyre om du har maskuline trekk og er redd for å bli tatt for å være mann? :vetikke:

Jaggu godt spørsmål ;)

Hadde det vært meg, så hadde jeg gjort mer for blitt seende feminin ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...