Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

80 stemmer

1. 1. Hva spiser dere på julaften?

• Ribbe
      36
    • Lutefisk
      3
    • Pinnekøtt
      41

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tradisjonen i vår familie er ribbe, medisterkaker, pølser, surkål og potet, men jeg tåler ikke svin, så jeg får pinnekjøtt og kålrabistappe :) Må ha litt av fars hjemmelagde surkål ved siden av også, det passer innmari dårlig til pinnekjøtt, men det har bare blitt en greie :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shish kebaaab! :biggrin: :biggrin:

pinnekjøtt er no no.

Anonym poster: b628484a3b70f14f2ee493382a50e2ff

Skrevet

Vi har ribbe, men jeg spiser som regel bare tilbehøret. Pinnekjøtt og kalkun er mine favoritter når det kommer til julemat.

Skrevet

Vi har kalkun. Det er tradisjon fra både mammas og pappas familie, så det har aldri vært noe uenighet om hva vi skal ha til middag på julaften.

Anonym poster: 39541bfccc01aee1d34e5f3bceafdd14

• Liker 1
Skrevet

Kalkun og ribbe har vært tradisjon hos oss, men nå er det jeg som har overtatt julemiddagen og må finne ut hva jeg ønsker å lage. Mye god mat blir det iallefall :laugh:

Skrevet

Pinnekjøtt! Alt annet blir feil for meg.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Familien spiser ribbe, medisterpølser og så riskrem til dessert og den som finner mandelen får marsipangris.

Jeg spiser potet og rødkål og en røyk til dessert. Sånn har det vært siden jeg var ørliten... minus røyken da :fnise:

Skrevet

Ribbe med alt av tilbehør..

Skrevet

Vanlig mat. Jeg er singel og sitter bare og venter på at hele juledritten skal gå over.

Anonym poster: 86eed8d9fce70f37d7d60872d7c638cb

Skrevet

Pinnekjøtt. Beste jeg vet :)

Skrevet

med familie; medisterkjøttkaker

Ellers;

Kalkun eller kylling.

Den siste julen var jeg her:

sirocco-restaurant.jpg

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det ribbe på julaften. Med sossiser, medisterkaker, julepølse m.m. Også er det riskrem til dessert.

I løpet av romjula spiser vi en middag med pinnekjøtt og en med lutefisk. På nyttårsaften er det kalkun.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Hos oss er det alltid ribbe med alt hører til på juleaften. Men vi spiser pinnekjøtt enten på 1. eller 2. Juledag. Kalkun spiser vi på juleaften. Lutefisk er det ingen av oss som liker.

Skrevet

Ribbe. Omnomnomnom. Med riskrem og hjemmelaget karamellpudding til dessert. Jeg elsker karamellpudding. Kan spise en hel alene dersom ingen stopper meg.

Skrevet

Spiser svinekjøtt så ofte at jeg syns at ribbe er kjedelig, og svoret er ekkelt! Pinnekjøtt er og kjedelig. Så takk og lov for at vi spiser kalkun :danse: Den mamma lager er SAFTIG og god. Har ris (potet er ikke så populært i vår familie) og en slags hjemmelaget skysaus med karri til. NAM!!!!!! Lutefisk er det mange her nordpå som spiser. Og jeg vet om de som spiser Grandiosa på julaften, stakkars folk! Og det er folk som har penger nok til å kjøpe annen mat.

Anonym poster: f8378f604ba3f5117bd1a64f0f5cea09

Gjest Vinglepetra
Skrevet

med familie; medisterkjøttkaker

Ellers;

Kalkun eller kylling.

Den siste julen var jeg her:

sirocco-restaurant.jpg

WOW! hvor er dette?

Skrevet

Bangkok Thailand. Labua state tower.

Gjest Borghild
Skrevet

Ribbe, medisterpøls og medisterkaker med surkål, rødkål, saus og mandelpoteter. Nam, nam! Jeg hater julen, men jeg elsker maten!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...