Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

80 stemmer

1. 1. Hva spiser dere på julaften?

• Ribbe
      36
    • Lutefisk
      3
    • Pinnekøtt
      41

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Hva spiser dere på julaften? Svigerfamilien vurderer lutefisk på julaften, men jeg er vokst opp med ribbe, og liker ikke lutefisk. Synes det virker som et rart matvalgt på julaften.

Hva spiser dere?

Anonym poster: 0e0c93a1feb31f099c0fbfd120ed0fa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinnekjøtt :hjerte: Min livrett nr 1.

• Liker 4
Skrevet

Som oftest ribbe, noen ganger pinnekjøtt. Men jeg har hørt om mange som har hatt lutefisk på julaften, så det er ikke uvanlig.

• Liker 2
Skrevet

Vi har pinnekjøtt.

Det mangler en god del alternativer. Det er mange som spiser fisk (ikke lutefisk), eller rype, kalkun, reinsdyr, osv osv.

Det er da ikke noe rarere med lutefisk på julaften enn ribbe. Jeg hadde blitt utrolig lang i masken om jeg fikk servert ribbe. Det smaker jo bare helt vanlig svinesteik, med ekkel svor på.

Anonym poster: 69f1a39e0acbaf846786f57b5b678e6c

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt og ribbe, men liker pinnekjøttet best så stemte på den jeg!

Spiser lutefisk når far lager julemiddagen, en gang hvert skuddår.

Anonym poster: 8e6f829e0d55019f9d6a9140b778c1e3

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, medisterpølser og karbonader. Spiser selv ikke ribbe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

I år blir det hjortesteik på julaften, kalkun første juledag og kveite andre juledag. Jeg klarer ikke å spise mat der jeg ser fettet, så både ribbe og pinnekjøtt utgår. Lutefisk er greit nok, men de andre liker det ikke.

Skrevet

Pinnekjøtt :hjerte: Min livrett nr 1.

Skrevet

Hallo, hvor er kalkunene?! :bond:

Vi spiser kalkun på julaften, rett og slett fordi vi til tider er såpass mange som spiser sammen at det er en del forskjellige mat-preferanser ute å går. Mamma (og forsåvidt også jeg) liker ikke lutefisk, ribbe har jeg aldri hatt noe forhold til og pinnekjøtt liker ikke stefaren min. Så kalkun er en fin middelvei (og yndlingsretten min :lur: )

• Liker 2
Skrevet

Vi spiser lutefisk på formiddagen (med risengrynssuppe (i egen skål) som tilbehør, ikke ertestuing og bacon) og pinnekjøtt om kvelden etter at vi har vært i kirken.

Skrevet

Kalkun eller /og juleskinke med godt tilbehør og moltkrem :bolledeig:

Skrevet

Da jeg var barn var det ofte kokt torsk med rogn og lever som stod på menyen. Vi har spist ribbe også, men i år går jeg for pinnekjøtt.

Pinnekjøtt er enkelt fordi det lager seg selv, og jeg slipper å styre med saus. ;)

Lutefisk er ganske vanlig som julemiddag, men jeg vil ikke ha det.

:heks:

Skrevet

Ribbe med alt som hører til. Jeg prøver å få gjennom pinnekjøtt i år, det er jo det som smaker best! Liker egentlig ikke ribbe, jeg. Spiser kun tilbehøret.

• Liker 1
Skrevet

Hallo, hvor er kalkunene?! :bond:

Vi spiser kalkun på julaften, rett og slett fordi vi til tider er såpass mange som spiser sammen at det er en del forskjellige mat-preferanser ute å går. Mamma (og forsåvidt også jeg) liker ikke lutefisk, ribbe har jeg aldri hatt noe forhold til og pinnekjøtt liker ikke stefaren min. Så kalkun er en fin middelvei (og yndlingsretten min :lur: )

Vi spiser kalkun på nyttårsaften.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ribbe, men jeg spiser bare alt det andre da. Kjøttkaker (det folk kaller medisterkaker) og julepølser.

Har aldri skjønt dette med at man skal ha kun en ting på julaften, hos oss har det nemlig blitt servert en 2-3 forskjellige ting av kjøtt, og flere typer forskjellig tilbehør.

Skrevet

Spiser som regel ribbe og julepølser med masse godt tilbehør :)

Skrevet

Her blir det servert ribbe, skinkestek, medisterkaker og medisterpølser. Selv spiser jeg de to sistnevnte med tilbehør.

Skrevet

Pinnekjøtt her. Får det både hos mamma/pappa og hos svigers. Ribbe er hverdagsmat her i huset.

Skrevet

Ribbe når vi feirer med min familie, pinnekjøtt når vi feirer med mannens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...