Gå til innhold

Betyr dette at jeg ikke er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har hatt sex flere ganger uten prevansjon nå. Og akkurat nå har jeg eggeløsning med forferdelige smerter.

Betyr det da at jeg ikke har blitt gravid? Siden eggene løsnes nå?

Anonym poster: e9bcb2524f4c922acd29c30ecf4ac606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er du sikker på at du har eggløsning?

Anonym poster: 52108df50b856bf09a55e813b0337584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleecejakke

Men hvordan skal du klare å bli gravid uten eggløsning? Sperm + egg = kanskje graviditet. Har du eggløsning nå manglet det jo noe i den ligningen dersom du hadde sex for noen dager siden. Greit å vite at spermen kan overvintre noen døgn, så hadde du sex i går og eggløsning i dag er det mulig at alt smelter i hop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gravid hvis du vet at eggløsningen din er nå.

Hvis du har eggløsning så og har hatt sex idag, igår eller i forgårs, så er det jo en sjangse for at du blir gravid.Det er under eggløsning at sædcellene og egget smelter sammen (med litt flax). Om ca 14 dager + kan du ta test, etter eggløsning tar det en god uke før egget kommer seg nedover og får festet seg. Så skal det festes, og så først etter alt dette begynner man å produsere HCG hormonet, som er hva graviditetstestene reagerer på.

Anonym poster: e50a242de6847154fb49289fb9a0cce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gravid hvis du vet at eggløsningen din er nå.

Hvis du har eggløsning så og har hatt sex idag, igår eller i forgårs, så er det jo en sjangse for at du blir gravid.Det er under eggløsning at sædcellene og egget smelter sammen (med litt flax). Om ca 14 dager + kan du ta test, etter eggløsning tar det en god uke før egget kommer seg nedover og får festet seg. Så skal det festes, og så først etter alt dette begynner man å produsere HCG hormonet, som er hva graviditetstestene reagerer på.

Anonym poster: e50a242de6847154fb49289fb9a0cce7

Takk for svar :) Ja, jeg er ganske sikker på at jeg har eggløsning nå. Har vondt i underlivet (eggstokkene) og det er ca. 14 dager siden sist mens.

TS

Anonym poster: e9bcb2524f4c922acd29c30ecf4ac606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja, jeg er ganske sikker på at jeg har eggløsning nå. Har vondt i underlivet (eggstokkene) og det er ca. 14 dager siden sist mens.

TS

Anonym poster: e9bcb2524f4c922acd29c30ecf4ac606

Men hva får deg til å tro at du har kunnet blitt gravid mellom mensen og eggløsning? Det må jo eggløsning til for å bli gravid.

Anonym poster: 8419929639cc050099890e9d8b1f4509

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og kjæresten har hatt sex flere ganger uten prevansjon nå. Og akkurat nå har jeg eggeløsning med forferdelige smerter.

Betyr det da at jeg ikke har blitt gravid? Siden eggene løsnes nå?

Anonym poster: e9bcb2524f4c922acd29c30ecf4ac606

Hvis eggløsningssmertene dine er forferdelige, er du sikker på at du vil bli gravid? Det innebærer i de fleste tilfeller en god porsjon smerter (og da tenker jeg ikke bare på fødselen).

Anonym poster: 0ecfd392f47e1f6c982ff6678d554b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...