Gå til innhold

Tiden på en abort? (pluss tida etterpå)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettopp funnet ut at jeg er gravid, og skal ta abort. Hvor lang tid tar det? Selve aborten er vel gjort på en dag? Er det flere dager med tester og før og etterundersøkelser? Hvordan er kroppen etterpå før den er som vanlig? Merker man noe forskjell? Når kan man ha sex igjen? Merkes det noen forskjell når man har sex etterpå?

Anonym poster: 6ac077063e93c97446ff878ecf1e67cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg kan iallfall fortelle deg hvordan det var for min del..

Jeg tok kontakt med fastlegen (men man trenger ikke dette), som fastslo at jeg var gravid. Deretter tok jeg kontakt med gynekologisk avd. på sykehus. De spurte hvor langt jeg var på vei. Trodde jeg var omtrent 6 uker på vei. Fikk time litt over en uke etterpå. Tiden jeg måtte vente var ganske kjip. Tok først ultralyd og fikk greie på at jeg var ca 8 uker på vei. Etterpå fikk jeg en pille som jeg måtte ta på sykehuset. Denne avslutter graviditeten. Neste dag måtte jeg ta en ny pille (hjemme) som støter ut fosteret. Dette var, for min del, en ganske smertefull prosess og jeg var ganske dårlig til tross for smertestillende. Greit å ha noen hos seg på dette tidspunktet. I ca fire uker etter aborten blødde jeg (omtrent som menstruasjon, bare over tre ekstra uker. Noen blør mindre, andre mer). I denne tiden var ikke sex akkurat noen prioritet. Man er vel også mer utsatt for infeksjoner i tiden etter. Håper dette hjalp litt iallfall:) Hilsen LL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...