Gå til innhold

Aprilis hverdag

Aprilis

Anbefalte innlegg

Fredag :hjerte:  Alltid fint med fredag når man ikke har så mye på planen i helga. Lillesnupp og kjære har veldig godt av at det er helg nå. Slitne begge to. Begynner nesten å lure på om Lillesnupp mangler noen vitaminer eller noe, for hun er trøtt "hele tiden". Nå har jeg ikke spurt hvordan hun er i barnehagen, men hun er vanskelig å få opp om morgenen og hun er kjempetrøtt når vi henter henne i barnehagen. Sover som regel 11-12 timer i strekk om natta også, med en dupp midt på dagen, Kan jo bare være at det er vinter og mørkt også :vetikke: 

Etter å ha levert Lillesnupp i barnehagen i dag tidlig, fikk jeg tatt helgevasken og syklet 30min på spinningsykkelen. Det er ikke bare, bare å sykle med stor mage altså :ler: I tillegg kan jeg ikke si at det sykkelsetet er så veeeldig godt, men det hjelper med sykkelpute og et håndkle oppå. Lurer bare veldig på hvor sykkelshortsen med padding i rompa er :klo:  Ellers har jeg fått heklet en ugle til vognpynten. Den er enkel å hekle, men det tar innmari lang tid, for det er en del pirk som skal syes på. Så det tar en dag å hekle bare en ugle. Men hvis :babyjente: har tenkt til å holde seg i magen frem til termin, så har jeg god tid til å hekle ferdig både vognpynten, pynten til stelleplassen og hentesettet :jepp: 

Etter barnehagen har vi vært og kjøpt ski til lillesnupp. Vi hadde store planer om å kjøpe det i julegave, men det kom jo aldri noe snø....før nå. Nå er det jo skikkelig vinter og fantastisk skiforhold. Det er litt kaldt, men til helgen er det meldt rundt -9, og da er det greit å være uten en liten stund. Men vi får se hva slags form hun er i i morgen, for nå i kveld var hun litt tufs med rennende nese, litt feber og bare kosejente. 

Nå er det snart hjemmelaget pizza, TV og bare avslapning. Håper :babyjente: roer seg litt, for hun har vært aktiv i hele dag og sparker så sykt hardt i ribbeina mine. Skikkelig øm :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en koselig fredagskveld altså! Og du er vel flink - såpass gravid og både helgevask og spinning! Jeg bøyer meg i hatten! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Høres ut som en koselig fredagskveld altså! Og du er vel flink - såpass gravid og både helgevask og spinning! Jeg bøyer meg i hatten! ;) 

Takk og takk :) Må prøve å bevege meg så godt jeg kan nå som jeg er sykmeldt 100%. Vekta stopper ikke, men går sakte men sikkert oppover. Jeg ligger på snittet, men har ikke lyst til å gå opp så mye mer enn nødvendig. Det skal jo av også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Er så trøtt, for jeg sover dårlig om nettene nå. Vanskelig å finne en god liggestilling, vanskelig å puste og vanskelig å snu seg. Så da er jeg like trøtt når jeg står opp som når jeg legger meg om kvelden. 

Men vi kom oss opp, spiste frokost og har nå vært ute og prøvd skiene til Lillesnupp. Eller...kjære tok seg av den biten ettersom jeg ikke får til å bøye meg så mye fremover for tiden :ler: Men han og Lillesnupp storkoste seg, og jeg må si at jeg er utrolig imponert over hvor fort små barn tar det med ski. Lillesnupp syntes det bare var moro til tross for litt knall og fall, og de holdt vel på i en times tid. Jeg fikk endelig kastet masse papp, glass og metall. Pappsøpla/containeren har vært stapp full siden før jul, og da har det hopet seg opp her hos oss også. Så det var utrolig deilig å få kastet det nå :) 

Jeg lurer på om jeg skal legge meg litt og sove nå som Lillesnupp skal ta seg en dupp. Blir sen dupp i dag, men så står hun opp sent også når det er helg. Vi er rett og slett noen slumredyr hele gjengen her :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vinterdag i dag; kaldt, men sol på skyfri himmel :hjerte: kom oss ut litt tidligere i dag enn i går. Tok med oss skiene til Lillesnupp og kom oss bort til skiløypa som ligger 300meter fra der vi bor. Til at det er andre gangen hun har ski på beina, så synes jeg hun er superflink :Nikke: 

Ellers har vi ikke gjort så mye spennende i dag. Har slappet av, laget fiskesuppe og focaccia til middag og sett animasjonsfilmen Inside Out sammen med Lillesnupp. Kjære syntes den var så fin at tårene rant på slutten :hjerte: 

I morgen er planen å få handlet inn for en uke eller to å så skal jeg til hudpleieren og få fikset vipper og bryn. Er så deilig å få de farget ettersom de er helt lyse til vanlig. Og nå som jeg nærmer meg termin med stormskritt, så er det enda viktigere å få gjort det, så føler jeg meg mer vel når jeg går uten sminke :jepp: 

Blir bare mer og mer fornøyd med at vi har flyttet hit. Vi har skiløyper og lysløype rett ved huset, hudpleier, spa og frisør som ikke koster skjorta bare 5min gange fra huset, busser som går enten til oslo eller til barnehagen hvert femte/tiende minutt i rushen bare 5min fra huset, et kjøpesenter 4min med bil unna og et kjøpesenter ca 12min med bil unna. I tillegg er det et stille og rolig område her vi bor til tross for mange mennesker. Love it :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en merkelig dag. Føler ikke at jeg har vært med i det hele tatt, men det har kanskje noe med at jeg har sovet ekstremt lite i natt. Har skikkelig problemer med å puste om natta. Har begynt å bli like ille å ligge på siden som på ryggen jo :overrasket: I tillegg måtte jeg tisse mange ganger og finne frem Gavisconen mot halsbrannen. Sovnet jo selvfølgelig godt på morgenkvisten da jeg måtte opp for å ordne Lillesnupp til hun skulle i barnehagen. 

Da jeg hadde levert Lillesnupp i barnehagen var planen å gjøre unna ukeshandlingen. Men fikk knapt begynt å kjøre før en varsellampe i bilen viser at det er noe feil med dekktrykket. Litt småpanikk ettersom jeg ikke har sjekket dekktrykket alene før. Men kom meg til en bensinstasjon og brukte gravidkortet mitt og spurte om de hadde tid til å hjelpe meg med å sjekke dekktrykket. Jeg er jo veldig gravid og klarer ikke å bøye meg :sjenert: Men han som ble med ut konkluderte bare med at dekkene så fine ut og at han ikke ville sjekke unødvendig pga kulda. Er visst ikke helt bra for dekkventilene å sjekke unødvendig når det er så sprettkaldt. Men varsellampe har ikke kommet på igjen, så mest sannsynlig var det bare kulda som fikk lampa til å lyse. Men jeg må få med meg kjære en gang til og lære meg skikkelig hvordan jeg sjekker trykket :plystre: 

Fikk handlet etter turen til bensinstasjonen, kommet meg hjem og lagt alt i fryser, kjøleskap og boden. Så var det tid for å få fikset øyevipper og bryn. Men det ble en litt ubehagelig opplevelse. Da jeg lå på ryggen fikk jeg nesten ikke puste, jeg ble svimmel og begynte å kaldsvette. Endte med at jeg til slutt bare måtte sette meg opp for å ikke komme helt bort. Men hudpleieren var veldig tålmodig og flink og fikk gjort det hun skulle selv om jeg satt oppreist :)

Tiden mellom hudpleieren og jeg hentet Lillesnupp vet jeg ikke hvor ble av. Hadde fire timer, men plutselig var klokka nesten 16 og jeg måtte bare dra. Jeg har virkelig ikke vært til stede i dag. Føler jeg har "ramlet ut" og plutselig kommet til meg selv igjen flere ganger, svimmel , masse kynnere og generelt dårlig form. Så jeg er veldig glad for at jeg er sykmeldt og kan styre det meste av dagen selv nå. 

I morgen skal jeg få vasket bilen på kjøpesenteret mens jeg handler litt. Bilen er såå skitten, nesten svart i stedet for grå :ler: Og da er det jo deilig å bare gi fra seg bilen og shoppe litt samt slappe av med en kafétur for så å komme tilbake til ren bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søvn? Sove? Nei, det driver vi ikke så mye med :sukk: Dette blir bare verre og verre. I natt har jeg kanskje sovet tre timer tilsammen. Endte med at jeg gikk ned på stuen, slo på tv´en og la meg på sofaen. Sovnet klokka to, men våknet igjen 40 min senere. Og etter det har jeg sovet av og på frem til klokka seks. Nå sitter jeg her og er stup trøtt, men ikke pokker om jeg får til å sove. Problemet er rett og slett at jeg sliter med å puste, og i dag sliter jeg med å puste når jeg sitter også. Hvor skal dette ende? Jeg som har vært i så fin form trodde virkelig ikke at jeg skulle slite med dette, men noen plager måtte vel jeg også få :ler: Tenkte jeg skulle se om jeg finner en "hotellpute" i dag, så kan jeg bygge opp litt i senga. Se om det hjelper. 

:Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant hotellpute i går, og på salg også :nigo: og det beste er at jeg sov godt i natt :nigo:  Så i dag har formen vært mye, mye bedre. På formiddagen i dag fikk jeg gått meg en tur i det fantastiske vinterværet; kaldt og sol på skyfri himmel :hjerte: Stakk innom kiwi med det samme og fikk hentet babyboksen, så nå har vi nok bleier og våtservietter for den første uka i alle fall :ler: Ganske greit med de ulike gratisboksene til baby. 

Ellers har dagen gått med til å vaske klær, snakke lenge med mamma på telefonen, lage knekkebrød, hente lillesnupp i bhg og være sammen med henne i ettermiddag/kveld. 

Lillesnupp var så søt da hun skulle legge seg i dag. Hun har ikke vært så veldig opptatt av babyen i magen, og det skjønner jeg jo ettersom det er vanskelig å,skjønne at det faktisk er en baby der inne. Men i kveld fant hun ut at hun ville synge for babyen. Så hun dro opp genseren min, la hodet inntil magen og begynte å synge nattasang. Etter fem-ti minutter med synging sa hun god natt, kysset magen og ga magen "nesekos" :hjerte: Da smelta mammahjertet mitt altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, lillesnupp da :hjerte::strix: Så skjønn!! Det er SÅ pyton å sove så dårlig altså, skikkelig slitsomt ... Godt du fikk en bedre natt med ny pute, håper det holder seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hotellputen jeg kjøpte her om dagen har vært helt fantastisk. Har sovet godt hver eneste natt etter at jeg begynte å bruke den :nigo: 

På fredag tok jeg turen til jobb for å hente alle tingene mine. Og det var jo ikke lite klær og sko; en bag og to plastposer :ler: Deilig å få gjort unna det, så slipper jeg å tenke på det jo nærmere :babyjente: kommer. Er helt merkelig å tenke på at jeg ikke skal tilbake å jobbe før om over et år! 1år og 3mnd :overrasket: Og når jeg kommer tilbake blir det mange nye ting og nye store oppgaver og ansvar. Det blir både spennende og utfordrende. Vil ikke si så mye om det her i dagboka, for det er så lett å finne ut av hvem jeg er hvis jeg sier for mye. Men jeg kan si at det er en  Varajobb.....så fremt til at jeg ikke finner meg en jobb nærmere her jeg bor nå.

I helga har vi ikke gjort stort.  Lillesnupp har ikke vært helt i form, så i går var hun bare inne mens jeg og kjære byttet på å være ute. Han måtte kjøpe seg klær og jeg gikk meg en tur da han kom hjem. Men fy så tungt det var å gå. Hadde kommet litt snø og det var som å gå i potetmel. Og det begynner generelt å bli tungt å gå også. Føler meg nesten litt....gravid :ler: 

Nå er det ikke mange ukene igjen til :babyjente: kommer. Og jeg tenker hver dag at jeg ikke er klar for det nye livet med to barn. Kanskje pga at Lillesnupp har blitt skikkelig mammadalt. Er bare mamma, mamma, mamma og nesten ikke noe pappa. Så det blir noen tårer i løpet av dagen når det er pappa som trår til. Men Lillesnupp kan ikke få bestemme alt. 

Savner noe innmari å ha alenetid med mannen også. Om kvelden er vi så slitne begge to at vi helst bare vil gjøre våre egne ting, Er lite som minner om at vi er kjærester for tiden. Vi er liksom bare foreldre til et barn, og det er det. Kjære bryr seg lite om :babyjente: og jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over at han ikke bryr seg mer. Jeg skjønner at han ikke klarer å få et forhold til den lille i magen på samme måte som meg, men det går vel an å bry seg litt med å forberede ting? Skulle bare ønske at vi kunne få en hel dag sammen uten Lillesnupp før :babyjente: kommer, men vi får se om barnevakten blir i bedre form snart. 

:sukk: ble litt klaging, men jeg savner mannen min, nærkontakt og kjærtegn (uten at det alltid må bli noe mer enn det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe rart at du savner mannen din litt mer på banen, og særlig at du savner litt kjærestetid! Det synes jeg dere må prøve å gjøre alt for å få prioritert nå før mini kommer ... Om så bare avtale en kveld hvor en legger lille og den andre lager en god middag, spiser uten TV eller barn og ser en god film etterpå. Har du snakket med han om at du savner at han er litt mer "der"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Frosken sa :opplyser: Jeg er helt enig, bring ham på banen - fortell ham at du savner kjærestetid, kjærtegn og engasjement!! Jeg er sikker på han bare vil sette pris på det :hjerte: Og kjærestetid trenger jo ikke å bety å reise vekk..det kan være noen timer avspasering (for hans del) en dag lillesnupp er i bhg der dere spiser lunsj eller no`sånn eller bare en kveldsstund som Frosken sier her; med fokus på dere - om dere sliter med å få barnevakt! 

Og du..din bok - rett til å klage :klemmer: Godt du får sove godt med ny pute forresten!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg synes ikke det er noe rart at du savner mannen din litt mer på banen, og særlig at du savner litt kjærestetid! Det synes jeg dere må prøve å gjøre alt for å få prioritert nå før mini kommer ... Om så bare avtale en kveld hvor en legger lille og den andre lager en god middag, spiser uten TV eller barn og ser en god film etterpå. Har du snakket med han om at du savner at han er litt mer "der"?

12 timer siden, Diddles skrev:

Det Frosken sa :opplyser: Jeg er helt enig, bring ham på banen - fortell ham at du savner kjærestetid, kjærtegn og engasjement!! Jeg er sikker på han bare vil sette pris på det :hjerte: Og kjærestetid trenger jo ikke å bety å reise vekk..det kan være noen timer avspasering (for hans del) en dag lillesnupp er i bhg der dere spiser lunsj eller no`sånn eller bare en kveldsstund som Frosken sier her; med fokus på dere - om dere sliter med å få barnevakt! 

Og du..din bok - rett til å klage :klemmer: Godt du får sove godt med ny pute forresten!! 

Dere har jo så rett :Nikke: Har tatt det opp flere ganger, men mye av problemet ligger vel i at JEG heller ikke er flink til å ta initiativ. Det er så vanskelig å komme inn på riktig spor igjen når man først har kommet litt ut av det. Og jeg synes nok det er litt ekstra kjipt ettersom vi må være litt forsiktige når det kommer til :sengekos: ettersom jeg får falske rier av de edle dråpene hans :sjenert: og da må det litt mer tiltak til/kreativitet til, noe som ikke er det letteste når man begynner å bli så framtung og vondt her og der :ler: 

Men lurer nesten på om han har vært her inne og sniklest litt, for i går var han litt annerledes. Mer opptatt av nærkontakt og han tok t.o.m opp navn og kom med et eget forslag til navn på :babyjente: ! 

Må vel snart få lillesnupp i bhg, å så skal jeg komme meg til kjøpesenteret her og se om jeg finner ull-lue til :babyjente: + knapper til jakken jeg hekler. Jeg måtte begynne helt på nytt ginen, for jakken ble aaaaalt for stor. Garnet jeg bruker gjør at jeg må bruke en heklenål mindre, og da blir den akkurat slik som i oppskriften. Bra jakka ikke er stor :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du vet hva du skal til, og så bra mannen var litt mer på banen i går! :nigo: Det er jo ofte sånn det er, ikke bevisst fra noen sin side, men man bare "sklir" inn i et litt dårlig farvann ... Og så blir det litt vanskelig å komme seg ut derfra igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen har jeg hatt et par netter med dårlig søvn. Måtte til slutt rømme inn på babyrommet i natt ettersom jeg sov dårlig til å begynne med og kjære snorket uansett om han lå på ryggen eller på siden. Sovnet til slutt og fikk sovet noen timer. 

Kjære leverte Lillesnupp i barnehagen til 9:30 i dag, og da fant jeg ut at jeg like greit kunne komme meg ut ettersom det var så fint vær. Før jeg gikk meg en tur, fant jeg ut at det var best å strø litt utenfor her vi bor. Det eneste jeg ikke er fornøyd med i dette borettslaget er at de er elendige på å brøyte og strø. Ettersom det nå har blitt så mildt så har det også blitt glatt, og jeg som snart er høygravid har ikke tenkt til å skli og ramle. I tillegg er det kjempeskummelt å kjøre bilen her, for man sklir fort inn i de andre bilene i den lille nedoverbakken når det er såpeglatt. Så da får vel den gravide bare trå til da og gjøre jobben til borettslaget :ler:

Kom meg på tur og gikk i halvannen time. Var fantastisk vær med sol på skyfri himmel og nesten 6 grader. Det går ikke så fort når jeg går, men kjenner det godt i kroppen likevel. Da jeg kom hjem fikk jeg heklet litt, planlagt innkjøp til jeg skal dekorere litt på veggene til Lillesnupp i tillegg til at jeg sov litt på sofaen. 

Ettersom kjære er bortreist i noen dager nå, så utnyttet jeg tiden etter at Lillesnupp hadde lagt seg til å trene, dusje og ha en liten minispa. Deilig, deilig :) Nå venter jeg egentlig bare på at jeg skal bli trøtt så jeg kan legge meg og sovne uten å måtte ligge timesvis å bare snu på meg i senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig dårlig form i dag :( Halsbrann fra helv...., menssmerter, vondt i ryggen, kvalm og slapp. Men det kom heldigvis ikke før at jeg hadde levert Lillensnupp i barnehagen og vært på kjøpesenteret og handlet litt. Men har ikke gjort stort annet enn å sittet i sofaen og sett TV eller heklet resten av dagen. Har bare kommet meg til barnehagen og hentet Lillesnupp, laget middag til henne og perler litt sammen med henne utenom å slite sofaen. Har helt glemt å spise selv, for jeg er ikke sulten. Men det hjelper kanskje ikke på formen å ikke få i seg noe mat. Så jeg får varme opp litt middagsrester fra i går, krype opp i sofaen og under pleddet igjen og bare være lat. Så får vi håpe at formen er bedre i morgen.

Kjære kommer heldigvis hjem i morgen, og tidlig hjem også :) Men på fredag skal han på jobb igjen og jeg må ha Lillesnupp hjemme ettersom barnehagen er stengt pga plan.dag. Så krysser bare fingrene for at jeg ikke blir i verre form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper formen i dag har vært mye bedre  :klemmer:  Er så frustrerende når man ikke får gjort det man vil gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Håper formen i dag har vært mye bedre  :klemmer:  Er så frustrerende når man ikke får gjort det man vil gjøre! 

Formen har nok desverre ikke vært noe bedre i dag. Sov heldigvis godt i natt, men forventar ikke vært noe god. Fikk levert Lillesnupp i bhg til 9.30 og da jeg kom hjem tenkte jeg å gå meg en tur, men jeg orket faktisk ikke. Men fikk syklet i en halv time i stedet. Har mye kynnere når jeg beveger meg, konstant halsbrann, menssmerter og vondt i magen til tider og generelt slapp. Så tydelig at kroppen forbereder seg på at noe skal skje en eller annen gang i løpet av de neste 6-8 ukene. Er jo bare seks uker igjen til termin :overrasket: Men har ikke helt troen på at :babyjente: holder seg inne så lenge. 

Vi driver å planlegger overnatting og spa neste helg, så jeg krysser bare fingrene for at det er noe ledig overnatting. Hadde vært helt fantastisk å få et par dager bare oss to :)  Har hatt det veldig kos etter at kjære kom hjem i formiddag :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også igår at det er ting på gang her..høres nesten sånn ut! Håper hun venter litt til da :hjerte: Ta det litt easy nå da, kanskje du bare skal la sykkelen stå?? :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Diddles skrev:

Jeg tenkte også igår at det er ting på gang her..høres nesten sånn ut! Håper hun venter litt til da :hjerte: Ta det litt easy nå da, kanskje du bare skal la sykkelen stå?? :klemmer: 

Jeg har vel ikke tatt livet så med ro noen gang :ler: tror ikke det gjør noe at jeg sykler litt. Ser vel ut som en snegle og ikke som Diddles på trening :skratte: 

Men det hadde jo ikke forundret meg om :babyjente: finner ut at hun skal komme neste uke, for nå har jeg bestilt spaopphold til neste helg :hoppe: . Vi bestilte jo spaopphold da jeg var gravid forrige gang også, men da kom Lillesnupp to dager etter vi hadde bestilt og en uke før vi egentlig skulle nyte spa :ler: 

Nå skal jeg ta meg en lang og varm dusj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...