Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Uff, håper ikke du har fått omgangssyken eller noe sånt, men at det bare er kroppen som forbereder seg! Hvis du ikke blir bedre i foten synes jeg du skal snakke med noen i hvite klær om det jeg ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Uff, håper ikke du har fått omgangssyken eller noe sånt, men at det bare er kroppen som forbereder seg! Hvis du ikke blir bedre i foten synes jeg du skal snakke med noen i hvite klær om det jeg ... :sjenert:

Nei, omgangssyke har jeg ikke. Det er nok bare kroppen som forbereder seg. Kvalmen kommer og går, murringene kommer og går og hodepinen kommer og går. Kjenner jeg begynner å bli litt lei :sjenert: 

Følger nøye med på foten altså :jepp: Hvis den ikke blir rød og varm så er det visst ikke noe farlig. Har brukt støttestrømper store deler av dagen i dag og det tror jeg har hjulpet på, for den er ikke så stiv og øm lengre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt og i dag tidlig var jeg ganske så sikker på at fødselen var i gang :overrasket: I natt har jeg vært på do 5-6 ganger og tisset mye hver eneste gang, og hver gang jeg har våknet har jeg badet i svette. I tillegg hadde jeg noe murringer. Da jeg sto opp i dag kom det vonde tak i magen og ryggen hvert 5.minutt, men da jeg tok frem rietelleren så ga det seg selvfølgelig :ler: Men jeg kan virkelig ikke skjønne at jeg skal gå slik i tre uker til. Det blir slitsomt det. 

Lillesnupp er super når jeg ikke har det så godt. Jeg sa ingen ting til henne, men det er akkurat som om hun skjønner at nå er virkelig ikke tiden inne for å strekke strikken for langt :ler: Så i dag var det ikke en eneste diskusjon fra hun sto opp og til hun ble levert i barnehagen :) 

I dag kommer jeg ikke til å gjøre noe annet en å slappe av. Sola er allerede oppe og varmer, så når den kommer til plattingen skal jeg ta med meg avis og lydbok og nyte sola :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den der siste innspurten, hvor man hele tiden tenker at nå - nååå er fødselen i gang, den virker skikkelig slitsom. På den andre siden fikk du i alle fall muligheten til å nyte dagen i solen :fnise: (Snakk om å gripe etter halmstrå, hehe). Det været vi har for tiden altså, det er bare nydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en super dag med god form, men tok ting med ro. Men i natt har det atter en gang vært en slitsom natt. Mange vonde kynnere (?) eller rier, men det fører jo ikke til noen ting. Våkner av at jeg er helt våt av svette, vrir og vender på meg noe som igjen fører til stive nakkemuskler  som igjen fører til hodepine :sukk: Nå håper jeg virkelig at denne lille jenta kan komme snart, for jeg liker ikke å gå rundt sånn å hangle. Men det er rart hvis det ikke skjer noe snart, for kroppen er så rar.

Bare få levert Lillesnupp i barnehagen, så skal jeg hjem og bare slappe helt av etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med deg? Skikkelig spennende dager for dere nå, med masse venting og små forvarsel om hva som kan starte når som helst! Tenk, snart har dere to små jenter :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Diddles skrev:

Hvordan er det med deg? Skikkelig spennende dager for dere nå, med masse venting og små forvarsel om hva som kan starte når som helst! Tenk, snart har dere to små jenter :rodmer: 

Ja, hvordan er det med meg? :klo: 
Formen er veldig opp og ned, men det har begynt å bli et mønster. Natt med dårlig søvn og en del vondt = dårlig dag med en del murringer i mage og rygg, vondt i bekkenet, vondt i hodet og veldig aktiv baby. Neste natt er som regel veldig god og dagen derpå er god. Men det begynner å bli tungt og jeg begynner å bli lei :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg 38 uker på vei og det er bare to uker igjen til termin. Formen er veldig varierende; annenhver dag god og dårlig form. De dagene jeg er i dårlig form er jeg nesten sikker på at det er noe på gang og at fødselen nærmer seg med stormskritt. Men så kommer de gode dagene og det er ikke tegn til at noe skal skje :fnise: 

I natt begynte jeg å lure på om vannet hadde begynt å gå, men det var nok bare babyen som presset på blæra og det var lenge siden jeg hadde vært på do :sjenert: Og i dag tidlig gikk slimproppen atter en gang, men det er det eneste tegnet på at noe nærmer seg. I dag har jeg til og med hatt nok energi til å gå meg en liten tur i det fantastiske været :sol: Kjære og Lillesnupp har vært hos svigermor i dag. Bilen til kjære trengte sårt en vask. Når det ser ut til at den hvite bilen er grå, DA er det på tide med en vask :ler: Og i dag har det vært maaaange varmegrader og perfekt vær til å vaske bil. Jeg har brukt noe av dagen til å sitte ute med lydbok og hekle. Nå har jeg nettopp spist middag og lurer på om jeg faktisk skal lure til meg en is :fnise: 

 

Ellers begynner jeg å grue meg til fødselen. Med Lillesnupp fikk jeg aldri sjansen til å grue meg ettersom det gikk så fort, men nå har jeg hatt et par uker med vondter og når det virkelig hugger til tenker jeg: Hvordan i all verde skal jeg takle smertene når jeg sliter med disse smertene som ikke en gang er på fødselssmerterskalaen :skratte: 

Nei, nå må jeg finne meg en is og kaffe før jeg sovner :Gjesp: Sovner jeg nå så sover jeg i alle fall ikke i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser:Klageinnlegg

Er bare ett ord som kan beskrive hvordan tilstanden er nå : :Gjesp: 
Har ikke sovet stort i natt heller. Ligger jeg på høyre side er det vondt pga ribbeina. Ligger jeg på venstre side er det vanskelig å puste og ryggen er jo helt utelukket, for da mister jeg pusten. 
Hvis jeg først sovner, så sover jeg max en time, må opp på do og bruker laaang tid på å sovne igjen. Da klokka var 4:45 ga jeg opp, sto opp og tok meg en lang dusj ettersom ryggen er kjempevond. 
Nå sitter jeg og Lillesnupp her; jeg med kaffe og ipad og hun med frokost og barne-TV. Jeg er supertrøtt og føler jeg dupper av. Men både rygg og ribbein verker så sinnsykt at jeg har mest lyst til å :grine: og det holder meg våken. 
Se om jeg får til å sove litt når jeg har levert Lillesnupp i bhg og gjort unna ukeshandlingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå har jeg vondt av deg. Så utrolig slitsomt det må være for deg nå! Du har ikke en god stol som ryggen kan lenes tilbake på eller lignende, evt. kan det hjelpe å bygge seg opp med puter på alle kanter? I alle fall for en liten dagsoving? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille prinsessa vår kom til verden kl 7.11 i dag tidlig ❤ var en lang og litt rar begynnelse på fødselen. Skriver mer om det senere. Nå litt søvn etter å ha vært oppe I nesten to døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: gratulerer så utrolig masse med veslejenta :strix: Så herlig at hun er her :rodmer: Hun er helt sikkert nyyydelig!!!!!!! 

Kos dere nå da, og slapp godt av - så er vi her når du føler deg klar for litt KG tid :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og gratulerer så mye!! Gleder meg til å høre om fødselen :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer sååå mye med lillejenta!! Jeg gleder meg masse til å høre om fødselen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei som dagene går. Den lille frøkena (lilleT) vår er jo snart 1 uke gammel :overrasket: Og i dag er det en uke siden at fødselen begynte. Skal prøve å skrive ned fødselshistorien snart, men selv om lille frøken stort sett sover så er det mye annet som tar opp tiden også. 

Denne første uken har gått kjempefort. Den har gått i amming, soving og bruke mye tid på Lillesnupp når hun er hjemme. Det er kjempedeilig å ha kjære hjemme, for han stiller så sinnsykt mye opp. Greit nok at han ikke er så flink på husarbeid, men han er en FANTASTISK pappa. De to siste dagene har jeg hatt en forferdelig kink i nakken. Har knapt fått til å røre på hodet, og kjære har da tatt lille T når hun har hatt magevondt...både dag og natt. Han bysser henne og bytter bleie på henne og lar meg få slappe av og sove. I natt var ikke kjære i seng før kl. 2 ettersom lille T ikke fant roen. Og han sier aldri nei om jeg spør om noe, til tross for at han er stup trøtt :hjerte: Så får prøve å skjemme han bort litt snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere koser dere :hjerte: Godt du har mannen hjemme, og at han stiller opp 100 % - det er bra!! Håper kinken i nakken din har gitt seg, ellers er det nok lurt å ta en tur til kiropraktor :Nikke: 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diddles skrev:

Høres ut som dere koser dere :hjerte: Godt du har mannen hjemme, og at han stiller opp 100 % - det er bra!! Håper kinken i nakken din har gitt seg, ellers er det nok lurt å ta en tur til kiropraktor :Nikke: 

:klemmer: 

Jeg måtte nok en tur til kiropraktoren både onsdag og i går. Hadde fått en kraftig betennelse + kink, så nå har jeg gått på betennelsesdempende tabletter, betennelsesdempende gel og varmebeslag. Det + massasje og litt knekking hos kiropraktoren har gjort susen. Nå klarer jeg i alle fall å røre på hodet og jeg har ikke de enorme smertene :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...