Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Hmm....hva gjør jeg når lillesnupp ikke vil ha noe mat? Hun blir kjempesint uansett hva hun får, og slik har det vært siden tirsdag. Jeg har som sagt mine mistanker om tenner, men synes det likevel er rart at hun ikke vil ha noen verdens ting. :sukk:

Hvis det ikke bedrer seg i løpet av noen dager bør vi kanskje få det sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahh....barn i seng og kjære ute med jobben.

Fredag kveld og jeg er kaputt. Kjære har hatt mye å gjøre på jobben denne uka også, så han har kommet sent hjem om kveldene. Og det kjennes når man har det hele og fulle ansvaret for lillesnupp fra man står opp til hun er i seng på kvelden igjen....flere kvelder på rad. Kjenner det spesielt godt denne uka, for det har vært en kamp hver gang hun skal ha mat, hun er OVER ALT (og spesielt der hun ikke får lov :ler: ) og hun sover lite på dagtid for tiden. En bestemt liten frøken har hun blitt :fnise:

Men samtidig så er det helt fantastisk å være sammen med henne også. Hun er stort sett blid og fornøyd, men fantastisk sta og bestemt når hun har bestemt seg. Kanskje ikke så rart når hun har to foreldre som er veldig sta :ler:

Ellers denne uka har jeg loggført absolutt alt jeg har spist, og det viser seg at jeg spiser alt for lite. Kanskje ikke så rart at vekta står litt stille til tider. Men nå har jeg prøvd å få i meg nok mat, og vekta har endelig begynt å krype nedover igjen.

Har også vært flink til å trene 5 dager denne uka og jeg ser at all jobbingen gjør endringer med kroppen. Har som sagt ikke gått ned så mye i vekt i det siste, men jeg ser at jeg strammer opp og at musklene kommer. Er utrolig motiverende og se at man får muskler i armene og at grevinnehengene forsvinner sakte, men sikkert :nigo:

Har fortsatt et stykke igjen før jeg er i mål, men som jeg har skrevet før, så må man være fornøyd med seg selv slik man er akkurat nå. Og det klarer jeg faktisk :)

Nå skal jeg for første gang denne uken få drukket en varm kopp kaffe, før jeg skal lage meg middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss :-) veldig slitne i bein og rygg ettersom vi går og går og går disse kjøpesentrene.

Funnet bare en kjole til meg sel,men har kjøpt litt til lillesnupp ;-)

I går var det kjempefint vær her,men i dag har det regnet,sluddet og blåst one vanvittig. Vi bor i 15.etasje og vi kjenner vinden godt i hotellet. Men været har ikke så mye å si ettersom vi ikke er her for å se på ting ute.

I morgen blir det halvannen time med spa. Gleder meg :-D

Nå skal vi ut og spise middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Ja, her var det leeenge siden det har vært noe aktivitet gitt. Men nå kom lysten til å skrive tilbake igjen. Tok bare halvannet år :ler:

På dette halvannet året har det skjedd mye. Eller.....det har vel skjedd mye de siste månedene. 

Vi har giftet oss :)

VI har kjøpt oss rekkehus som vi hadde overtakelse på denne uka, men vi flytter ikke ut herfra før om tre uker :)

Lillesnupp har jo blitt godt over to år og hun skal bli storesøster i mars :nigo:

De siste par månedene har vært travle og hektiske til tusen ettersom vi har kjøpt rekkehus og solgt leiligheten vår. Har vært mye rydding, kasting og vasking, så det skal bli superdeilig når vi har kommet i orden i rekkehuset. TIl jul kanskje :ler:

 

Nå er jeg litt over 4 måneder på vei og formen har vært veldig bra hele veien. Slitt litt med bekkenet forrige uke, men nå er det mye bedre igjen. Blir spennende å se om formen holder seg og om jeg klarer å være i jobb 100%. Men det er litt annerledes å jobbe på småbarnsbase enn storbarnsbase og som støttepedagog når man er gravid. Så vi får se hvor lenge det holder :)

Nå kommer kjære snart hjem fra rekkehuset, og da er det "middag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen!! Velkommen tilbake, og gratulerer med både ekteskap, huskjøp og baby på vei :hoppe: Så gøy!!!!

Takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn i seng, mannen i nyhuset. Da er det bare å slenge beina på bordet og puste litt. 

De to siste dagene har jeg begynt å kjenne litt bevegelse i magen, og det er så kos :) Har også denne gangen foranliggende morkake, så det kjennes ikke så veldig godt. 

Skal på ordinær ultralyd om en uke og håper på å få se hva slags kjønn det er. Er ikke sånn veldig spent på ultralyden ellers ettersom jeg allerede har vært på to stykker. Har valgt å gå til privat jordmor ettersom jeg ikke fikk første time til jordmor gjennom helsestasjonen før jeg er 24 uker på vei. Det synes jeg er alt for lenge å vente til. Men sånn er det når man bor i en storby. 

Men det er virkelig verdt alle pengene å gå til privat jordmor. Da jeg var der sist sjekket hun absolutt alt og litt til. Så så langt ser alt bare bra ut :) 

Nå er det pizzarester fra i går, sofa og tv resten av kvelden før jeg stuper i seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått rasende fort, men sliten for det. Såpass sliten at jeg rett og slett bare overser at jeg burde ha pakket litt av flyttelasset. Men mannen er borte også i kveld, så det har gått i ett kjør siden klokka 6 i dag tidlig.

Fikk desverre ikke hentet lillesnupp tidlig i dag. Var ferdig på jobb klokka 15 og hadde store planer om å være i barnehagen senest kl 16, men pga en ulykke på ringveien så brukte jeg halvannen time i stedet for 30min på vei hjem i dag. Heldigvis hadde jeg to timer til henting og ikke en time slik som i går.

I helga skal vi til nyhuset og pusse opp litt. Håper vi får unna mest mulig så vi slipper å dra så mye etter jobb i uka, for da blir det lange, lange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og der var helga og mandagen også over. Helga har gått med til oppussing i det nye huset og bursdag til svigerfar. Oppussingen og farting hit og dit har straffet seg for bekkenet mitt. I dag har jeg hatt ganske vondt og veldig vondt å gå. Men vi var så heldige at vi ikke hadde mer enn 5 barn på jobb idag. 

 

Har også vært på ordinær ultralyd i dag. Alt sto bra til med den lille og vi skal ha enda en prinsesse :hjerte: Terminen ble flytta tre dager, så nå er den 15.mars. 

 

Lillesnupp er i seng og kjære er i nyhuset og maler siste strøk på rommet til lillesnupp. Jeg er evig takknemlig for at han tar det i dag slik at jeg slipper å dra etter senvakt i morgen. 

Nå skal jeg ta meg en god og varm dusj å så lage middag til kjære kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemme i dag. Vondt i magen og hodet og kroppen er generelt slapp og sliten. Har småhanglet hele uken, og jeg tenker st det er greit å høre på kroppen sin nå som jeg har en i magen å tenke på også.

Den lille i magen har vært veldig aktiv etter at vi var lå ultralyd. Moro å kjenne

Nå er det snart bare en uke til vi flytter. Fatter ikke hvordan vi skal rekke å pakke alt. Er ikke så mye igjen, men når skal man rekke det og ha energi? Kjære har for det meste vært i nyhuset på kveldene, mens jeg har vært hjemme med Lillesnupp. Men vi får ta litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en helg er snart ferdig, og også denne helga har vi brukt i nyhuset. Har fått ferdig rommet til lillesnupp og det er det viktigste. Så nå er det bare å få pakket resten her i leiligheten så vi blir klare for å flytte på fredag og lørdag. 

 

De siste dagene har jeg hatt mye kynnere, og da jeg var hos jordmor på fredag syntes hun at jeg burde roe litt ned hvis de ikke ga seg. Skal til legen i morgen og høre hva han sier. Det beste hadde vært om jeg kunne ha jobbet litt kortere dager, for jeg får kynnere bare jeg rører på meg (og ikke rører på meg for den saks skyld). Men vi får se hva legen sier. Kjenner jeg han rett så vil han vel sykemelde meg 100%, men jeg vet ikke om det er nødvendig. 

 

Ellers så sitter jeg her og prøver å finne ut hva slags gardiner vi skal ha på kjøkkenet i nyhuset. Vinduet er 150cm bredt, og det er ikke akkurat standard. Vi hadde egentlig tenkt oss lift/roll-upgardiner, men der er bredden enten 140 eller 160. Og det finnes så lite vanlige gardiner til kjøkken. VInduet er også over kjøkkenbenken, noe som begrenser litt hva man kan ha der. Hmm....what to do?  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med flytting :hoppe: Det blir sikkert kjempedeilig å komme seg på plass, slippe å sjonglere mellom to hjem! 

 

Æsj det er kjedelig å slite med mye kynnere så tidlig! Det hadde jeg også når Liten var inni magen...Redusere lengden på arbeidsdagene hjalp meg litt! :jepp: Også tenker jeg det vil være bra for deg når flyttingen er over, for selv om du sikkert ikke tar de tyngste løftene og sånn nå, så er det endel styr rundt det likevel! Og stress virker ikke akkurat beroligende på kynnere :tunge1: Men det høres ut som du har det under kontroll og en lege som er "på" - det er bra :Nikke: 

 

Hvordan er det, er det et vindu med fullt innsyn? Kan det være fint å ikke ha noen gardiner i vinduet? Sette grønne planter o.l istedet for å skjerme litt og pynte opp? Evt. bestille liftgardiner på mål..vet at bl.a. Princess tar imot bestillinger på mål! Kid har også liftgardiner/ rullegardiner som kan klippes til med bra resultat, om det blir for dyrt å bestille på mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med flytting :hoppe: Det blir sikkert kjempedeilig å komme seg på plass, slippe å sjonglere mellom to hjem! 

 

Æsj det er kjedelig å slite med mye kynnere så tidlig! Det hadde jeg også når Liten var inni magen...Redusere lengden på arbeidsdagene hjalp meg litt! :jepp: Også tenker jeg det vil være bra for deg når flyttingen er over, for selv om du sikkert ikke tar de tyngste løftene og sånn nå, så er det endel styr rundt det likevel! Og stress virker ikke akkurat beroligende på kynnere :tunge1: Men det høres ut som du har det under kontroll og en lege som er "på" - det er bra :Nikke:

 

Hvordan er det, er det et vindu med fullt innsyn? Kan det være fint å ikke ha noen gardiner i vinduet? Sette grønne planter o.l istedet for å skjerme litt og pynte opp? Evt. bestille liftgardiner på mål..vet at bl.a. Princess tar imot bestillinger på mål! Kid har også liftgardiner/ rullegardiner som kan klippes til med bra resultat, om det blir for dyrt å bestille på mål!

 

Jeg ble etter eget ønske sykmeldt 50%. Legen spurte ikke om lengde, han skrev bare ut en sykmelding og den var på en måned :) 

Kjenner allerede at det hjelper på å jobbe bare halve dager. Og ja..det er mye styr rundt det å flytte. Ikke særlig med bæring ettersom vi har leid flyttefolk, men det er all pakkingen da. Har fått tatt et par esker hver dag og på fredag har vi begge flyttedag. Så da er det bare å sende lillesnupp i barnehagen og utnytte dagen, for da MÅ vi bli ferdige. Men tror det skal gå bra :)

 

Takk for tips til gardiner/liftgardiner. Visste ikke at Princess tar i mot bestillinger etter mål. Gjør man det på nett, eller? 

Tror det er greit med noen gardiner i vinduet. Er mange som går forbi der når de skal til lekeplassen og man ser ganske godt inn uten noe i vinduet. Kommer nok opp en plante eller noe i tillegg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...