Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Det skjer liksom ikke så mye om dagen, selv om det skjer mye :ler: Men ikke så mye å skrive om.

Lillesnupp har nå sovet på sitt eget soverom i noen netter nå og det har gått supert. Sovner med en gang vi legger henne, oppe en gang om natta for mat og sovner nesten med en gang igjen jeg legger henne om natta :)

I tillegg har hun begynt å spise en del fast føde. Får bare melk til frokost, kvelds og på natta. Favoritten hittil er brødskive med leverpostei og fruktsmoothie. Men vi prøver nye ting hver dag og det ser ut til at hun liker det meste. Må kanskje øve litt mer på å spise grønnsaker. Det er vel nå det er lettest til å få henne til å like det.

I dag har vi vært på barseltreff med den nye barselgruppa. Vi er en gjeng som har dannet barselgruppe over nettet. De er litt yngre enn meg og barna er et par måneder yngre enn lillesnupp, men jeg føler ikke at det gjør så mye. Jentene er veldig koselige og jeg synes det er viktig å ha noen andre voksne å møte i løpet av uka.

Barselgruppa som ble dannet gjennom helsestasjonen er ikke all verden å skryte av. Jeg gidder faktisk ikke å være den som alltid skal finne på ting.

I morgen skal vi til et vennepar av oss som vi faktisk ikke har sett siden før lillesnupp ble født. De pleier alltid å invitere alle de kjenner på julegløgg en lørdag før jul. Så da stikker folk innom fra kl. 12 og utover dagen. Det er utrolig koselig :jepp:

Snart kommer kjære hjem og da er det HELG. Er ufattelig deilig å kunne være sammen med han to hele dager og oppleve dagene sammen med han og lillesnupp. Gleder meg stort til jul når kjære skal ha en hel uke fri :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør liksom ingen ting å stå opp om natta og gi lillesnupp mat når hun plutselig finner ut at hun vil ligge i fanget og bare kose etter flaska. Hun la hodet bakover og ville at jeg skulle stryke henne under haka og på halsen. Jenta ble jo helt salig jo :fnise:

Og da jeg skulle sjekke om hun sov etter at jeg hadde lagt henne i senga noen minutter etterpå så glipper hun såvidt med øynene og bare smiler og sovner igjen. *smelt* :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natt uten nattmat gjennomført. Lillesnupp sovnet 18.15 og våknet 03 ettersom hun hadde bæsjet. Etter bleieskift fikk hun tilbud om vann å så i seng igjen. Jeg var innom soverommet tre ganger for å gi henne smokken og hun sovnet i løpet av 30 min og sov helt til 07 :nigo: Så jeg tror ikke det skal bli noe problem å få henne til å sove natta gjennom snart.

I går var vi på kafe med barselgruppe 2 og i dag får jeg besøk av en god venninne.

Før hun kommer skal jeg bake rundstykker og lage fruktpure og smoothie til lillesnupp. Har funnet noen helt geniale smoothieflasker, slike man får smoothie i til babyer på butikken, som jeg skal kjøpe. Mye billigere å lage smoothie selv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen i alle dager? Hva skjer`a??

Tror ikke jeg tørr å fortelle det her inne. Er både "flaut", sjokkerende og ikke til å fatte at det går an :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er lillesnupp godt plassert hos svigermor og jeg og kjære skal ut og fikse resten av julegavene. Greit å slippe å ha med lillesnupp på et stappfullt kjøpesenter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To små hvite "riskorn" i munnen til lillesnupp :hoppe:

Ikke rart at hun holdt det gående et par timer i går natt.

Ser ikke ut til at det plager henne noe voldsomt. Ser ut til at det bare klør, for hun har sovet godt i natt. Men den nye tannbørsten jeg kjøpte til henne i går var veldig poulær. Good å klø seg med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har vært fraværende :klem:

Hva skjedde fredag 13.?

Har vært veldig fraværende selv, så det er ikke noe å beklage :klemmer:

Fredag den 13. .....tror jeg holder det for meg selv enn så lenge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søte deg da... Hva er galt?

:klemmer:

(er du gravid med nestemann allerede? Det var min første tanke og jeg bare MÅTTE få det ut..)

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av vinteren egentlig? Nå kunne jeg godt ha tenkt meg masse snø og litt kuldegrader, men i stedet så regner det sideveis :jolie: Og slikt vær får man ikke noe julestemning av, så da puttet jeg lillesnupp i vogna og trillet bort til plantasjen i dag og kjøpte inn litt julestæsj. Der er det jo 70% på en del julevarer nå :nigo: Så nå har jeg ryddet og holdt på litt her hjemme og det begynner endelig å se ut som hos folk her :ler: Vi har ikke fått alt vi ryddet ut av soverommet til lillesnupp ned i kjelleren enda, så det har stått på stua. Men nå har jeg fått stuet det bort slik at vi ikke ser det i alle fall. Ute av syne, ute av sinn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn må jeg tenke litt nå også. ;) Greit å ha et lite lagerrom til ting og tang :jepp:

Skal pynte litt i dag tenker jeg. Har begynt å legge på litt juleduker blant annet. Og skal støvsuge og vaske litt.

Nå er det ikke lenge igjen til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ufattelig deilig å stå opp når leiligheten er ordentlig ryddet. Da er det bare å finne frem kaffekoppen, ipaden og slenge beina på bordet når lillesnupp sover den første duppen for dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut :)

Her gjenstår litt pynting men ellers er det meste klart tror jeg :jepp:

Vi pynter egentlig ikke så mye. Tipper på at det blir mer til neste år når lillesnupp skjønner litt mer. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...