Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er formen? :klem:

Formen kan vel oppsummeres med ett ord: :gjespe:

De andre symptomene på graviditet er borte, så jeg kjenner jeg er litt engstelig for at det faktisk ikke er noe som vokser i magen min. Men nå er det mange som mister symptomene rundt denne tiden for så å komme tilbake igjen.

Jeg kjenner jo litt stikking i magen innimellom og jeg har veldig vondt i ryggen etter jobb, men det er liksom bare det. Og jo! Buksene mine begynner å bli en smule trange når jeg bøyer meg ned :ler:

SKal på ultralyd neste uke, så da får vi se om det er noe hjertelyd. Spennende og skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du får litt panikk, hadde nok jeg og hatt.. Går det greitt nå som du jobber litt redusert?

Ja, det er godt å jobbe litt kortere dager. Sovner på sofaen nesten hver dag når jeg kommer hjem for jeg er så sliten og trøtt. I dag er jeg ekstra sliten ettersom det har vært bare en fast ansatt på den ene basen og jeg har bare fått tatt 10min pause. Og det kjennes godt.

Men nå er det helg og bare avslapning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb i går hadde jeg så vondt i magen at jeg ikke visste til tider hvor jeg skulle gjøre av meg. Magen var så oppblåst og luftsmerter som sitter fast er ikke noe godt. Og når jeg da i tillegg hadde på meg en stram bukse ,så ble det ikke akkurat så veldig godt. Endte med at jeg måtte sette strikk mellom bukseknappen og knapphullset for å få puste :ler:

Så etter jobb i går dro jeg rett og slett og kjøpte den først gravidbukse, og i dag har jeg i alle fall fått puste når jeg har hatt vondt i magen. Gravidbukser er faktisk veldig gode og fine. I alle fall de jeg fant på H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der, klarte jeg å knote meg inn i dagboka di også :fnise: Koselig å lese her, rart at du er gravid :ler: Kjenner meg igjen i mye av formen din, kvelmen avtar oftest når du bikker 12 uker, og den ekstreme trøttheten kommer seg gjerne når du entrer 2. trimester! Prøv å nyt trøttheten litt, vet det høres absurd ut, men det kommer en tid der du knapt husker sist du sov sammenhengende ;)

En stor klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der, klarte jeg å knote meg inn i dagboka di også :fnise: Koselig å lese her, rart at du er gravid :ler: Kjenner meg igjen i mye av formen din, kvelmen avtar oftest når du bikker 12 uker, og den ekstreme trøttheten kommer seg gjerne når du entrer 2. trimester! Prøv å nyt trøttheten litt, vet det høres absurd ut, men det kommer en tid der du knapt husker sist du sov sammenhengende ;)

En stor klem til deg :klemmer:

:ler:

Bedre sent enn aldri å komme seg inn her!

Kvalmen ja...den er jo noe for seg selv. Hadde den i noen dager for et par-tre uker siden å så forsvant den. På lørdag kom den tilbake igjen. Morgenkvalme?!? Ja jøss....her varer den hele dagen, men blir bedre når jeg spiser litt. Har heldigvis ikke sånn kvalme at jeg kaster opp.

Trøttheten har vært helt forferdelig. Har så utrolig dårlig samvittighet overfor kjære, for jeg ligger for det meste i sofaen etter jobb. Så jeg er ikke så veldig mye selskap akkurat.

Men i dag er formen mye bedre. ikke såå trøtt og har faktisk energi til å lage middag og legge sammen klær etter jobb! DET er mange dagene siden sist det :ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul og julefri ja.

Jeg vet ikke om jeg får fri fra jobben i jula eller ikke. Håper virkelig at jeg får vite det i morgen, for nå haster det med å få bestilt billetter...det er ikke mange fly/togbilletter igjen. Men det som gjør meg forbanna er at de få billettene som nå er igjen, er svindyre. For meg og kjære kommer det til å komme på 5000kr + at vi skal leie bil. Så 8000kr for bare reising i jula :omg:

Hvis jeg i tillegg er uheldig og må jobbe de to (eller en for den saks skyld) dagene i jula, så blir det en dyr tur bare for å være i noen få dager. Men hjem skal jeg uansett i år.

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi det var dyre billetter.. Vi var tidlig ute å bestilte i juni, syns det var dyrt nok da jeg..

Skal krysse alt for at du får fri hele julen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de passer på å skru opp prisene når mange skal ut og reise vet du..

Håper du får fri i hele julen :)

Har aldri måttet betale såå mye for billetter før, men da har jeg kanskje fått bestilt før også da. Men, men...hjem skal jeg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Kjedelig når det er så dyrt! Leste en FB-status tidligere. Broren til ei venninne måtte betale 7000 t/r for å komme hjem til jul :hakeslepp: Og jeg synes det er dyrt med de 3000 jeg bruker på å reise til bestemor ;)

Når er det dere skal på UL forresten? Og hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig når det er så dyrt! Leste en FB-status tidligere. Broren til ei venninne måtte betale 7000 t/r for å komme hjem til jul :hakeslepp: Og jeg synes det er dyrt med de 3000 jeg bruker på å reise til bestemor ;)

Når er det dere skal på UL forresten? Og hvordan er formen?

7000kr var litt vel drøyt :hakeslepp:

Vi endte opp med 3400kr hver, men det er fly tur/retur + leiebil for en uke, så ikke såå ille. Men jeg fikk fri i jula da :juhu:

Vi skal på UL i morgen kveld. Både gruer meg og gleder meg. Er så spent på om det er noe levende i magen, en smule skeptisk ettersom formen er ganske så bra. Er litt småkvalm og spesielt på natta, litt murring i magen innimellom og sliten i ryggen hvis det er lenge siden rompa har møtt en stol :fnise:

Men ellers er formen ganske så bra, noe som gjør at jeg lurer litt. Men jeg håper jeg bekymrer meg uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL og sett et lite knøtt på 2.4 cm og med bankende hjerte :hjerte:

Var deilig å få bekreftet at det faktisk er noe inni der og at der så friskt ut. Nå kan jeg nyte at jeg er i så god form som jeg er i uten å være bekymret :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeeeeiiiij for flybilletter og ikke minst et bankende :hjerte::rodmer: Det er den beste følelsen!!!!!!

Ja, det var en god følelse da vi så et bankende hjerte, meen.....

På fredag (to dager etter UL) kom det litt lyserosa utflod på morgenen og da jeg var ferdig på jobb. Kom også bittelitt på lørdags morgen. Kjente bare at hjertet sank helt ned i magen og jeg ble ganske bekymret. Men heldigvis gikk det over, helt til i dag. Kom bittelitt etter jobb i dag også, men jeg har skjønt at det mest sannsynlig ikke er noe farlig. Kan jo være så mye som gjør det, og så lenge det er bare rosa og ikke ordentlig blod, så kan man egentlig ta det med ro.

Kvalmen har i alle fall vært til stede i dag, så det er vel et godt tegn. Og da jeg kom hjem i kveld, så vi plutselig at magen har poppet ut :skratte: Uff, dette kan bli vanskelig å skjule fremover hvis det skal gå i denne farten. Men magen vil nok være normal igjen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...