Gå til innhold

Aprilis hverdag

Aprilis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler:

Ta sol

Sov litt

Sett deg i sofaen og drikk kaffe og les i et blad

:hjerte: alenetid :hjerte:

Har absolutt tenkt til å nyte det altså :jepp:

Skal se ferdig stafetten nå, så blir det en yogatrening, lang dusj å så bok, kaffe og mørk sjokolade i sofaen :nigo: Gidder ikke å dra ut for å ta sol, har ikke såå mange timer hjemme alene.

Men det er en merkelig følelse å være hjemme alene. Jeg tror at lillesnupp ligger og sover i senga, så jeg sitter liksom og venter på at hun skal våkne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening unnagjort (ble ikke yoga, jeg gjennomførte og kom meg faktisk gjennom dag 2 i level 2 i stedet :nigo: )og en laaang dusj unnagjort :)

Kaffe latte er i koppen, kroppen er godt plassert i sofaen og jeg nyter stillheten så lenge det varer :)

Var utrolig deilig å trene hjemme i dag. Trengte ikke å stresse med å bli ferdig før lillesnupp våkner fra luren sin :ler: Men fikk ikke brukt pulsklokka i dag heller selv om jeg var og kjøpte nytt batteri til pulsmåleren. Selve klokka har nemlig stått på i 70 timer, så nå er den nesten tom for batteri også :ler:

Så må vel innom butikken og kjøpe enda et batteri før spinningen i morgen.

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å starte dagen med yoga. Det er tungt, men tungt på en god, avslappende måte. Kroppen trengte noe litt annen trening enn full fart med Jillian Michaels i dag, så da ble det yoga nå å så blir det spinning i kveld.

Snart skal jeg og lillesnupp til åpen barnehage sammen med to andre. Vi skal til en annen åpen barnehage enn den vi var i på torsdag. Den vi skal til i dag er for barn i alderen 0-1.5 år. Blir spennende å se hvordan det er der.

I dag er det strålende sol på nesten skyfri himmel :sol: DEILIG!

Så på en oversikt som var lagt ut på vg her en dag. Det har aldri vært mindre soltimer her i Oslo som i år, etter at de begynte med målingene. I år har vi hatt 9.5 timer(!!!) med sol. Ikke rart man nesten går på veggen enkelte dager :ler:

Så her gjelder det å nyte sola når man først har den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir nesten sliten bare av å lese om all treningen jeg. :fnise:

:ler:

Blir sliten av å gjennomføre den i alle fall, men veldig godt etterpå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesnupp har blitt kake forkjølet. I natt var hun så full av snørr at hun hadde vanskelig for å sove til tider. Hun er en unge som klager og gråter ytterst sjeldent, men i natt måtte jeg ta henne opp for at snørret skulle løsne og renne litt andre plasser enn opp i nesa (l :ler: ), og da gråt hun som jeg aldri har hørt før. Hun hadde nok ubehag i kroppen stakkars liten. Men da hun fikk ny bleie og litt mammakos var det greit å sove igjen.

Allmentilstanden og humøret er på topp i dag, så jeg tenkte jeg skulle ta henne med ned til sentrum og ta passbilde slik at vi får ordnet pass. I dag er det jo 3 måneder til vi reiser til varmere strøk og skal besøker alle søskene mine som jeg ikke har møtt på mange, mange år. Gleder oss :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gjespe:

Man blir trøtt av å stå opp en del ganger i løpet av natta. Lillesnupp er så tett og det er ikke mye som hjelper. Har prøvd salvannsspray og nesesuger, men det hjelper ikke lengre enn bare noen minutter. Vi smurte på bittelitt mentholatum på brystet hennes i går kveld, og da sovnet hun omsider. man skal vel egentlig ikke bruke så mye mentholatum, men jeg tenker at så lenge man ikke overdriver så går det bra.

I dag har hun sovet bare 30minutter, og jeg skjønner ikke hvordan hun kan være så våken og i så godt humør når hun er så kake forkjølet. Jeg er så trøtt at kroppen blir helt nummen innimellom.

Kanskje jeg bare skal lage meg en kaffe latte. Høres ut som om det er det kroppen roper etter nå :fnise:

Godt det er fredag i dag, så får kjære avlastet meg noe i alle fall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter :)

Blir nok en uke med mye på planen. I dag skal vi på babysang, i morgen tror jeg vi skal få ordnet med pass til lillesnupp (ble heldigvis advart mot å gjøre det forrige uke pga vinterferien. "Alle" hadde visst utnyttet vinterferien til å ordne med pass til barna)onsdag skal vi kanskje møte en venninne av meg, torsdag og fredag blir det barseltreff og lørdag skal jeg og kjære ut og spise+ kino etterpå :nigo:

Søndag ligger jeg nok som et slakt på sofaen :ler:

Ellers er det full fart på lillesnupp. Hun har knekt koden og begynt å komme seg fremover. Så nå er det bakover, fremover og rundt og rundt :ler:

Men nå er det bare å få på seg treningstøyet og trene en times tid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at det å kunne komme seg rundt omkring i leiligheten på egenhånd gjør noe med humøret til lillesnupp. Som regel så pleier hun å være grinete og sur fra kl 16:30, men nå har hun utforsket og vært i godt humør siden 15:30 og enda er hun ikke lei :overrasket: Det har ALDRI skjedd før. En liten, flat pappeske, en teipbit og en støvsugerrobot er det som har blitt utforsket grundig :fnise: Tar seg noen pauser innmellom ved å legge seg på ryggen med føttene rett opp i været og kikke litt på tv. Så der det rundt på magen igjen og utforske på nytt :ler:

Godeste gullet mitt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk følelse! Kjære er fortsatt på jobb og lillesnupp i seng og jeg er ikke sliten i det hele tatt slik jeg pleier å være når klokka er 19 :ler:

Humøret til lillesnupp var faktisk på topp helt til hun la seg :overrasket: og hun sovna fem minutter etter at hun var i seng.

Kaffe i koppen og beina på bordet....aahhhh :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er lillesnupp frisk igjen?

Oi oi.. sånn utforsking tar på vet du. Mange nye inntrykk :lol:

Høres herlig ut! :)

Hun er mye bedre i alle fall. Ikke fullt så snørrete lengre. Takk som spør :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke besøk av venninne i dag, men vi har vært i bassenget med to andre babyer og mammaer. Og det beste av alt er at lillesnupp storkoste seg :nigo: var litt spent på det der, for de siste gangene vi var i bassenget bare gråt hun. Men i dag var det kjempegøy :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal egentlig til for at man skal bli glad i kroppen sin og godta den slik den er?

Vi kvinner klager over at vi har for stor mage, at magen ikke har riktig fasong, lårene er for store eller for slappe, overarmene er for hengete osv osv...

Greit nok at man kan gjøre noe med det hvis man ikke er fornøyd, men hvordan skal man klare å godta den man er frem til man har nådd målet sitt? Og vil man noen gang nå målet sitt? Vil man noen gang bli 100% fornøyd?

Uansett hvor mange ganger kjære forteller meg at jeg har en fin (og deilig) kropp, så klarer jeg ikke å se det selv. Jeg ser ikke det som faktisk er fint, jeg ser bare det jeg ikke liker. Jeg fokuserer bare på det som jeg synes er negativt.

Nå har jeg vært supreflink og trent og spist sunt jevnlig i en måned. Jeg er tilbake til vekta jeg hadde før jeg ble gravid med lillesnupp, men der har det også stoppet opp. Grunnen til dette er nok for at jeg har begynt å få mer muskler. Men jeg vil ikke bare få mer muskler, jeg vil også få bort litt fett! Jeg vil ha mer synlige muskler og jeg vil ha mindre fett på kroppen. Og jeg vet jo at det tar tid, men tålmodighet er visst en dyd har jeg hørt.

Hvordan skal man kunne bli glad i kroppen sin og godta den slik den er?
Jeg er frisk! Kroppen min fungerer perfekt til det den er ment å brukes til. Jeg er nesten aldri syk og jeg har ikke noe handikap.

Jeg er frisk, og det burde vel være den beste grunnen for at man skal være glad i kroppen sin. Heretter skal jeg være glad og takknemlig for at jeg har den kroppen jeg har :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld blir det barnefri :nigo: jeg og kjære skal ut og spise og deretter på kino. Blir veldig deilig å få vært sammen med kjære i noen timer alene. Har vært litt alenemor denne uka, og kjenner jeg er sliten. Så,det blir deilig å få servert middag i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen (altså lillesnupp) har plutselig bestemt seg for å ikke sove :overrasket: Hun våknet klokken 23 og holder det gående enda. Går jeg inn på soverommet hennes blir hun blid som en sol, men går jeg ut igjen så blir hun så sint at hun hyler og gråter. Så da får hun bare være sint da. Går inn til henne innimellom, men ikke pokker om hun vinner denne kampen og kommer ut av soverommet.

Spørs om jeg ikke blir nødt til å finne meg noe kaffe snart. Er så trøtt at jeg nesten stuper, men jeg har en følelse av at dette kommer til å ta sin tid. Og hvordan kjære klarer å sove oppi all denne gråtingen og raseriet...ja, det er meg en gåte :fnise:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

:kaffekopp: er min beste venn i dag gitt :fnise:

Lillesnupp sovnet kl 01:30 etter at kjære bysset henne i søvn. Merkelig at det er noen ting kjære får til som jeg ikke får til og omvendt når det gjelder lillesnupp. Hvis lillesnupp våkner sent om kvelden/natta er det kjære som får henne til å sovne igjen i 90% av tilfellene. Hvis hun har vanskeligheter med å sovne om kvelden eller at hun våkner til tidlig på kvelden så er det jeg som i 90% av tilfellene får henne til å sovne igjen.

I dag skal vi på barseltreff. Greit å komme seg ut en tur når man er så trøtt. Man blir ikke akkurat mer våken av dette været heller. Enten regn eller overskyet. Savner sola. Har jo nesten ikke sett sola etter jul :sukk:

MEN...i dag er lillesnupp 9 måneder :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...