Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Da er fly og hotell bestilt, så da blir det jentetur til Riga i mars :nigo:

3 dager og netter uten lillesnupp :overrasket: Det går nok helt sikkert bra, men jeg har jo aldri vært borte fra lillensnupp mer enn noen timer. Men jeg gleder meg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres herlig ut Aprilis! Det er viktig med tid uten lillesnupp også :hug:

Ja, det er viktig at hun og kjære får tid sammen samtidig som det er viktig at jeg kan dra på vift og få være bare meg. Jeg er nok så lite hønemor som det går an, altså i den forstand at jeg har ikke noe problemer med å dra fra henne eller la andre få ha henne, så lenge jeg vet at hun er i gode hender. Men at jeg kommer til å savne både henne og kjære....absolutt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg inn på livegym.no. Og fy søren....der er det mange treningstimer man kan bli svett og sliten av. Har nettopp prøvd en styrketime og en kondisjonstime. Gjennomsvett og sliten :fnise:

Genialt konsept, i alle fall når jeg ikke kommer meg så mye på treningssenteret for tiden :jepp:

Lillesnupp har ligget på gulvet og ledd av meg :ler: Hun syntes det var veldig festilig da jeg tok sit-ups. Ble jo rene borte-titt tei-leken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke ille da!! :)

Nei, jeg synes ikke det ettersom det ikke er noe bindingstid + at man finner alt mulig man kan trene. Men det er klart at man må jo ha litt selvdisiplin og faktisk gjennomføre timene. Det er jo ingen som ser deg og pusher deg. Man kan trene "sammen" med andre ved at man legger ut livevideo av seg selv.

Men jeg synes det er genialt å bruke de dagene jeg ikke kommer meg på treningssenteret i alle fall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti katta så sliten jeg er. Har trent en 30-minutters styrketime på livegym, og noen av de er så harde at det svir ordentlig i musklene. Mange av øvelsene er øvelser jeg har pleid å trene på egentrening, men man tar nok ikke i på samme måte når man trener alene.

Men det er jo genialt at man kjenner det godt etter 30 min :jepp:

Lillesnupp har vært litt sutrete og veldig trøtt i dag. Tror det er en ny tann på vei. Trodde jeg så lite hvitt "riskorn" i overmunnen i dag, men nå ser jeg det ikke igjen :klo:

Men lillesnupp sovnet godt da vi var på banen på vei ned til sentrum for å kjøpe lekematte til henne + sko til meg, og hun våknet ikke før vi var hjemme igjen. Og nå har hun sovet ca 40 min igjen.

Hun har vært så utrolig dårlig på å sove på dagtid nå de siste ukene. Sover maks 40 min tre ganger om dagen. Ikke rart at hun er kake-trøtt-ferdig når klokka er 17:30 om kvelden. Men jeg skal vel være glad for at hun sover natta gjennom med bare en oppvåkning for å få ny bleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv og støl etter trening i går :daane:

Hvem skulle tro at 30min med styrke skulle kjennes så godt :fnise:

I dag får vi besøk av en venninne. Driver og lager foccacia og skal lage kylling BLT til det :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først driver og snakker om sovingen til lillesnupp...de siste nettene har hun begynt å legge seg over på magen og sovner slik. Jeg synes det er litt ekkelt, for hun ligger med hode rett ned og ikke til siden, så jeg har pleid å gå inn og snu henne når jeg har sett det. Men i natt var det håpløst; hun snudde seg nesten før jeg rakk å legge henne på ryggen. Men leste litt om det i dag, og det er visst helt greit at barna sover på magen så lenge de selv legger seg på magen.

En annen grunn til at jeg syns det har vært litt ekkelt å la henne sove på magen, er at hun ikke har lært seg å rulle fra mage til rygg.....trodde vi! Lille tullemusa hadde rullet fra rygg til mage til rygg ved formiddagsluren sin i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme da jeg passet fadderbarnet mitt. Han snudde seg på ryggen hele tiden. Jeg var oppe flere ganger og snudde han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nigo:

Ufattelig deilig å se at vekta kryper sakte, men sikkert nedover. Så nå veier jeg det samme som da jeg ble gravid. De to siste kg har vært utrolig vanskelig å få av, men det går :jepp:

Men så har jeg vært veldig bevisst på hva jeg spiser de tre siste ukene. Har ikke vært fanatisk, men vi har gått over til å spise Ingers rugbrød som jeg baker selv eller knekkebrød med sunt pålegg. Spiser mye salat, agurk, tomat eller avocado på brødet/knekkebrødet og det er jo såå godt :jepp: Ellers prøver jeg å variere med wraps til lunsj og youghurt til mellommåltid. Men det jeg sliter mest med er at jeg ikke får i meg nok drikke. Vann blir jeg så sinnsykt lei av, så da blir det til at jeg varierer med Fun Light.

Så i dag blir det å "feire" med en lang gåtur med vogna :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å komme tilbake til vekta man hadde ja! :tommelopp:

Jeg synes også de par-tre siste kiloene var vanskeligst. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo:

:vinke:

Ikke så mye som skjer her om dagen. Vi er snødd inne, så vi kommer ikke noe steder med vogn ettersom de ikke gidder å brøyte fortauene og knapt veiene :sukk: så dagene går med til husarbeid, trening enten her hjemme eller på treningssenteret etter at kjære har kommet hjem og kos med lillesnupp.

Skal på lønningspils i kveld da, det blir koselig :)

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho. I dag kom vi oss ut og frem på fortauene :hoppe:

Har vært på 8 månederskontroll med lillesnupp i dag, og hun ligger akkurat der hun skal ift vekt og høyde. Hun har blitt 68cm lang og 8260gram :)

Helsesøster var veldig fornøyd med både grov- og finmotorikken. For et par dager siden begynte lillesnupp å reise seg opp på knærne og står og gynger frem og tilbake :nigo: Såå søt og flink :ler:

Har vært flink til både trening og kosthold i det siste. I dag begynte jeg på Jillian Michaels 30 days shred. 20 minutters intensiv styrke og kardiotrening som man skal gjennomføre hver dag.

Nå er det vel 8 timer siden jeg gjennomførte dagens økt, og jeg kjenner det fortsatt :ler:

Enkelt, tøft og utrolig effktive øvelser :jepp:

Så nå skal det bli resultater her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...