Gå til innhold

rar menssyklus etter abort, eller gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok en abort i sommer. ca 3 måneder siden nå, var 9 uker på vei. Etter den blødde jeg ganske mye i 2 uker, så har det vært mye småblødninger/blodig utflod, og svak mens et par ganger som har vart i 2-3 dager. Har ikke blødd på noen uker nå.

Jeg har ikke brukt annen prevensjon enn kondom etter aborten siden jeg kunne sette inn spiral når jeg fikk mensen igjen, da det var best å sette den inn de siste dagene i menstruasjonen. Har jo hatt svak mens 2 ganger, men begge gangene kom den på en fredag, og når jeg skulle ringe legen på mandagen var det knusktørt igjen. Så da har vi heller vært nøye med kondombruk, og har hatt generelt lite sex (1-2 ganger i uka) siden jeg ble litt deprimert etter aborten, og er også arbeidsledig, som også sliter på humøret.

Men den siste uken har jeg begynt å føle meg så rar, har hatt de utrolig ville drømmene jeg også hadde når jeg var gravid. Er også mye trøtt, kan sove 12-13 timer på et døgn. Har også begynt å tisse veldig ofte (ca 1 gang i timen), og blir lett svimmel.

Alt dette minner meg om hvordan jeg var i sommer når jeg var gravid, bare at da hadde jeg ømmere bryster, stikninger i brystvortene, var litt mer oppblåst/dårlig fordøyelse, og var mye kvalm.

Men mensen min er ikke blitt stabil igjen, men den var ustabil før jeg ble gravid også (14-42 dagers syklus), og vi har brukt kondom HVER eneste gang, vi har vært veldig nøye på det. Så er dette helt normale ting som skjer med kroppen innimellom? Er det tegn på eggløsning? Og er det noen som helst mulighet for å bli gravid med kondom?

Jeg tenkte jeg skulle ta en test, selvfølgelig, da jeg er fullt klar over at personer på et forum ikke kan fortelle meg om jeg er gravid eller ikke, men aner ikke når jeg kan ta den, bør jeg vente 2-3 uker? Har glemt ut når jeg hadde mensen sist, glemte å skrive det ned, men tror det var i begynnelsen av oktober.

Og er det noen som har de ville graviditetsdrømmene når de ikke var gravide? Jeg hadde dem første gang i sommer, og har hatt dem hver natt i ca 1 uke nå.. :(

Anonym poster: 1157b4a476642932467be7fb1640e367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare deg på om når du kan teste deg dessverre.

Jeg tok selv abort i sommer og var like langt på vei som deg.

Mensen er overhodet ikke stabil, har ikke undersøkt dette, men opplever det samme som du skriver i starten av innlegget ditt. Kanskje normalt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...