Gå til innhold

Mat og graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 7. uke, og eier ikke matlyst. Jeg er ikke ordentlig kvalm, men bare ikke lyst på mat. Jeg kjenner ikke sult i det hele tatt. I dag for eksempel tenkte jeg i flere timer på hva jeg skulle lage til middag, da jeg endelig fant noe jeg hadde lyst på, kyllinggryte, og foccaio brød. Men da jeg begynte å spise orket jeg to munnfuller før jeg følte meg kvalmende mett.

Noen som føler/har følt det samme? Er utrolig frustrerende. Med en gang jeg finner noe jeg får lyst på prøver jeg å lage det, men orker jo nesten ikke spise noe av det. Blir sliten og slapp av å ikke få i meg noe mat.

Anonym poster: dae01ddffde1313cbcf6a9b645ebf263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går over! Jeg slet med det samme. Fra uke 6 til uke 10-11 var det eneste som faktisk gikk ned finsbråten wienerpølser. Alt annet, uansett hvor mye lyst jeg hadde på det i utgangspunktet, ble jeg mett eller kvalm etter to biter.. slitsomt, men det gir seg jo etterhvert.

Anonym poster: 5f30ce2bb4f7e2665abacbcc1f2e9346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også sånn. Fikk plutselig kjempelyst på noe til middag, men når maten var laget og jeg hadde servert meg selv med en kjempeporsjon tok det to munnfuller før jeg ikke hadde lyst på mer :fnise:

Det gikk heldigvis over når jeg kom uti 2. trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg er sånn nå. Var sånn sist også. Har spist mat med tomatsaus i to uker nå for det er det eneste jeg har lyst på :ler: Sist gang ble det ikke noe bedre, men da var jeg kvalm hele svangerskapet. Satser på at det endrer seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik selv også, det eneste jeg hadde lyst på var rå potet og agurk... Spiste litt annet når jeg fikk ånden over meg, men det var ikke mye jeg fikk i meg nei...

Hvordan er du med drikke? Kunne du prøvd forskjellige smoothies f.eks? Ellers har apoteket næringsdrikker som er satt sammen som fullverdige måltid (mange gode smaker) som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis lite, ofte!

jeg også blir kjempemett, veldig fort.

Men man må ha mat, så da får man spise lite og ofte istedet for store porsjoner.

Anonym poster: 29f9d70b9cbd9ce104802469b2d65a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Huff, jeg hadde kjempegod matlyst fra uke 4-7. Men nå i uke 8+ så er jeg blitt sånn som du beskriver.

Føler meg skikkelig uggen og blir mett bare jeg ser på maten. Håper ikke det varer lenge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...