Gå til innhold

Ugreie tanker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å få nr. 3. Har to gutter fra før (de er 16 og 13 år, så det er et stort hopp! )

Jeg vet at mitt "problem" sikkert høres forferdelig tullete ut, men for meg så er det reelt. Det er kanskje uforståelig og urimelig, men jeg sliter litt med det og vil gjerne høre om noen andre har hatt de samme tankene:

Jeg føler at jeg "bare" ønsker meg gutt! Jeg er gutte-mamma og føler liksom at det er det jeg kan og det jeg vil. Jeg har bare mer sansen for gutter enn for jenter. Jeg er veldig feminin selv, men klarer ikke se for meg MEG som mamma til ei lita, rosa "prinsesse". Bare det at mødre kaller småjentene sine for "Prinsesse" gjør meg uvel. Det er for mye dill og dall, liksom...

Jeg har vært veldig heldig med guttene mine, fra de var nyfødt til tenårene. Sov godt fra første stund, aldri noe problemer med utfordrende atferd el. Og nå som de er store er de flinke på skolen, hyggelige, rolige og Å så glade i mammaen sin!

Det er sikkert mange som vil si at jeg burde klare meg med de jeg har, men jeg føler at alt ligger til rette for å få et barn til nå. Jeg ser for meg livet som småbarnsmamma igjen, men da jeg "ser" det så er det til en liten gutt...

Er det andre som har hatt slike følelser? Jeg tenker at OM jeg skulle få en jente så vil jeg jo få forferdelig dårlig samvittighet!

Anonym poster: 8a85c34a4f5222af7cd8e2fb5536c3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, dette er helt normalt :) Tror veldig mange har slike tanker enten den ene eller andre veien, men når babyen endelig kommer er det svært få som bryr seg om kjønnet.

Dette blir bra :)

Anonym poster: 106fb02efb4d08855326c32dbbeb7f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med en til, da! Det der er kanskje brysomme tanker, med det ordner seg. Høres ut som om du lager greie barn og er en god mamma, så da er forutsetningene de beste.

Ingen jenter er født dillete "prinsesser". Det er det familiene som gjør de til. Slik det høres ut på deg, er det dermed ingen fare!

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jenter er født dillete "prinsesser". Det er det familiene som gjør de til. Slik det høres ut på deg, er det dermed ingen fare!

Lol?

Jenta vår har aldri blitt omtalt som prinsesse, vi har aldri kjøpt rosa og glitterklær. Jeg er langt i fra jålete selv. Men hva skjer? Jenta elsker rosa, vil være prinsesse, vesker og smykker er toppers.

Så får man jente, så kommer rosaperioden ganske sikkert uansett oppdragelse. MEN man overlever, til tross for at man ikke er det selv. ;)

Endret av Enny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, my bad. Det er visst utelukkende genetisk likevel. Du får prøve å finne ut om det er noen på din side eller hans som liker rosa, glitter og handvesker, og så vurdere ut ifra det.

Nei, humor til side. Jeg får utvide til samfunnet i tillegg til familien og si at utenfrapåført påvirkning er årsaken til dette. TS kan sikkert ta grep i forhold til hvilken grad den genetiske belastningen skal komme til uttrykk. Det var det jeg mente.

Man _trenger_ ikke å få ei jente der det ser ut som om Toy's-R-Us har kasta opp inne på soverommet;) Dog, det kan vel skje, like mye som alle andre ting kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Så, det du sier, TS, er at om du får en jente, kommer du ikke til å være glad i henne fordi du vil ha gutt?

Vel, jeg kan opplyse deg om at hvis du blir gravid, er det 50% sjanse for at det blir jente (teoretisk sett), det er en ganske høy prosent faktisk, så da burde du heller unnlate å bli gravid og heller si deg fornøyd med de guttene du har fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, det du sier, TS, er at om du får en jente, kommer du ikke til å være glad i henne fordi du vil ha gutt?

Vel, jeg kan opplyse deg om at hvis du blir gravid, er det 50% sjanse for at det blir jente (teoretisk sett), det er en ganske høy prosent faktisk, så da burde du heller unnlate å bli gravid og heller si deg fornøyd med de guttene du har fra før av.

Nei, det var ikke det hun sa! Prøv å legg godviljen til før du produserer slik oppgulp.

Tror forøvrig det er helt legetime tanker som mange gjør seg, men tror du bare må stenge de litt ute, for som du sikkert vet innerst inne så vil du takle det helt fint :)

Man går stegene litt etter litt og er forbløffende klar når du engang står der;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Nei, det var ikke det hun sa! Prøv å legg godviljen til før du produserer slik oppgulp.

Tror forøvrig det er helt legetime tanker som mange gjør seg, men tror du bare må stenge de litt ute, for som du sikkert vet innerst inne så vil du takle det helt fint :)

Man går stegene litt etter litt og er forbløffende klar når du engang står der;)

Naivitet lenge leve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå for et problem! Stakkars deg..... Tror ikke du skal tenke så mye på hvilket kjønn du får jeg, å heller være takknemlige for at du kan få barn, og i dette tilfelle har så friske og flinke barn som du sier, tenk på alle andre så ikke har hatt det like lett som deg du eller de som ikke kan få barn... Synes dette blir for dumt altså

Anonym poster: 386332e939203441fc3ef2e92d2cecf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan for noen bitre og ekle folk som svarer her da :sjokkert::scorpis:

TS: selvfølgelig er det en gutt du ser for deg når du forestiller deg livet på nytt som småbarnsmamma, det er jo to gutter du har oppdratt tidligere. Tror ikke du skal legge så stor betydning i de tankene som svever rundt i deg nå, det kan hende det kommer av en smule nervøsitet for å gå gjennom en ny småbarnsperiode med alt det det medfører. Du står jo foran en omveltning av livet ditt, det blir gjerne litt økt tankeaktivitet av det. La de være der og prøv å ikke la deg definere av de, eller la tankene definere denne nye situasjonen :klem1:

edit: skrivefeil

Endret av Kala
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naivitet lenge leve?

Nei, erfaring om du måtte lure. At du ikke lærer på veien og takler utfordringer som måtte komme burde du kanskje være forsiktig med å overføre til andre.

Ingen er da vel perfekte foreldre når barna våre kommer, men de fleste klarer seg helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Nei, erfaring om du måtte lure. At du ikke lærer på veien og takler utfordringer som måtte komme burde du kanskje være forsiktig med å overføre til andre.

Ingen er da vel perfekte foreldre når barna våre kommer, men de fleste klarer seg helt fint.

Ikke alle, husk på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får en jente så kommer hun til å få en flott flink mamma med masse erfaring, og to storebrødre som passer på og hjelper til.Om det blir en jente så vil hun bli fantastisk, fordi hun er din. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle, husk på det!

Les hva jeg skriver før du kommenterer: de fleste!

Hun har klart det med glans to ganger tidligere.

Men nå er det nok, gidder ikke svare deg mer, du kommer bare med irrelevant svada.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt og er gravid med nr to. Vi vet ennå ikke kjønnet, men jeg omtaler konsekvent babyen som han. Når jeg tenker på fremtiden ser jeg for meg to gutter. Gjør det meg til en dårlig mor? Jeg vet at jeg vil elske barnet uansett, selv om det i mitt hode er en gutt inntil det motsatte er bevist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...