Gå til innhold

Koseklut over fjeset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri likt det når gutten min har fått klut eller annet over hele ansiktet, så har alltid tatt den bort om jeg har sett det. Som Tolly sier, tenker jeg at når det frarådes å ha teppe foran åpningen på vogna, kan ikke klut foran både nese og munn være noe særlig bedre. Man kan jo ikke vokte dem om natta pga dette selvsagt, men ville tatt den bort om jeg så at den dekket alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Den kan fint ligge inntil ansiktet uten å dekke til alle åpninger, bare å lirke litt på den. Synes det er bedre at filla ligger inntil nesa enn bamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å stappe dyna ned ved madrassen i fotenden slik at den er låst i lengden. Da klarer hun ikke å få den lenger opp og over fjeset. Finnes også sånne klyper man kan få kjøpt, men jeg syns dette fungerer fint.

Anonym poster: 9e32996edd844dbbcf7fecfa49aa100a

Lurt :)- takk for tips. Men da har du kanskje begynnt med større dyne? 100x140?

Tror må kjøpe slike klyper først som sist :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

venninnen min hadde koseDYNE, faren hennes måtte bære den rundt i en søppelsekk med en flik stikkende ut :laugh:

:laugh: Syns jeg ser det!

Dro opp igjen denne tråden fordi jeg lurer på det samme. Snuppis på 3 måneder drar gaskluten opp til nesa og sovner på flekken. Får hun den ikke blir hun bare urolig og får ikke sove. Kluten er jo veldig tynn, men jeg tør ikke la henne bruke den på natta da jeg også sover...

Anonymous poster hash: fe200...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så redd slike kluter. Jenta mi har smokk og ligger på en liten brettet dyne ,som skaper en kant rundt hodet. Den er kosen hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar min ha gaskluten til ansiktet (han drar den bate opp til munnen, aldri over nesa) på dagtid de gangene han ikke klarer å sove uten. Og at han sover i stua med meg tilstede. Ute i vogna og på natta sover han alltid uten, men da drar han i dyna i senga men den er festet så han ikke får den over hodet.

Anonymous poster hash: b3411...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange som synes at faren for krybbedød ikke er så fryktelig skummelt....

Barn skal ikke ha noe som dekker for pusten fordi det gir dem dårligere oksygenopptak. De skal heller ikke ligge på myke ting (som dyner), fordi det øker faren for krybbedød om barnet skulle klare å snu hodet ned mot underlaget.

Her i huset finnes ikke kosekluter, og bamser har aldri blitt stappet inntil ungene før de er store nok til å flytte på seg selv. De sovner da fint likevel, det med kosekluter er bare vanesak, en tullete vanesak som øker risikoen for krybbedød.



Anonymous poster hash: e6692...87f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange som synes at faren for krybbedød ikke er så fryktelig skummelt....

Barn skal ikke ha noe som dekker for pusten fordi det gir dem dårligere oksygenopptak. De skal heller ikke ligge på myke ting (som dyner), fordi det øker faren for krybbedød om barnet skulle klare å snu hodet ned mot underlaget.

Her i huset finnes ikke kosekluter, og bamser har aldri blitt stappet inntil ungene før de er store nok til å flytte på seg selv. De sovner da fint likevel, det med kosekluter er bare vanesak, en tullete vanesak som øker risikoen for krybbedød.

Anonymous poster hash: e6692...87f

Noen er født med den vanen, da isåfall! De ligger trangt i magen, og mi har i allefall alltid søkt etter noe å ha nær nesa da hun skal sove. Tenker det er bedre å bruke en tynn gasklut enn at hun kryper for å få nesa under dyna. Vet ikke hvordan hun får det til, men det gjør hun. Når hun ligger i senga med meg våkner jeg ofte av at hun har flyttet seg og ligger med nesa si inntill meg eller dyna. Hun VIL ha noe mot nesa.

Anonymous poster hash: fe200...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er riktig for mange koser med morkaka i magen, men man trenger jo ikke oppfordre barnet til å fortsette å dytte ansiktet sitt slik at det får dårlig oksygenopptak.

Anonymous poster hash: e6692...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør vi det så enkelt at hun tar den opp til ansiktet, så sjekker vi at den ikke er over nesa, og tar den vekk når hun har sovna. Funker fint for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minien her lå med nesen inntil morkaken på hver UL(hadde mange), men venner ham ikke til å måtte ha klut nær/på nesen pga dette med oksygenopptak.

Dog sovner han kjappere om jeg stryker han lett fra pannen og over nesen som jo er et tryggere alternativ for de babyene som ikke sovner fort av seg selv.

Derimot kunne jeg lagt gasklut kun over øynene for å skjerme mot inntrykk dersom jeg var der helt til han sovnet og den ikke kom over nesen(dog kun ved tidlig sovning når jeg selv ikke skal sove). Der er noe jeg har vurdert da ham blir utrolig distrahert av absolutt alle inntrykk og blir overtrøtt, selv i ganske mørkt rom.

Anonymous poster hash: 2a7d8...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...