Gå til innhold

Når du har fått positiv test...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slo du deg da til ro med at "okey, nå er jeg gravid" og tok ikke noen flere tester.

Eller, måtte du ta flere tester for å "sjekke" at alt var greit? Og hvis du tok billigtester, sjekka du om streken ble sterkere etterhvert?

Eller CB med ukeindikator, tok du en hver uke for å se stigning?

Anonym poster: a828d13151e97c3baecce7cee02aead3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Jeg tok MANGE. Det er jo egentlig ikke noe vits, men jeg ville forsikre meg om at jeg ikke drømte ,)

Tok flere billig-tester, men bare en cb digital tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok først en billigtest, så clearblue digital med ukeindikator, men måtte sjekke mange ganger med billigtester etter dette, for det hele var så uvirkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok to på samme dag, men kjente det så godt på kroppen at jeg ikke følte behov for å ta flere. Det er ikke noe poeng i å ta tester for å sjekke om alt er i orden, da man fortsatt kan ha positive tester selv om ikke alt er i orden, dessverre. Er du veldig i tvil burde du heller ta et par hcg målinger hos legen :)

Anonym poster: 616f688609da1e36ab856fca72367c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ble gravid med førstemann tok jeg 7 tester første uka tror jeg. Måtte bare være helt sikker(hadde prøvd en stund). Avsluttet med en Clear Blue digital, bare sånn for å se det stå gravid svart på hvitt). Dette var før den med ukeindikator kom.

Det var ikke nødvendigvis fordi jeg var redd for at det skulle gå galt. Selv om jeg hadde hatt en SA tidligere, så følte jeg meg bare sikker på at denne graviditeten kom til å gå bra.

Når jeg ble gravid med nr 2 tok jeg bare to (med noen dagers mellomrom) en vanlig og en digital. Denne graviditeten var ikke helt planlagt, men absolutt velkommen.

Anonym poster: a3c5afbc63eec4f806f29118358fa85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den ene og synes det holdt. Man kan jo ha hcg i blodet lenge selv om det har gått skeis så ikke noe vits i å holde på å teste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok først en billigtest, og selv om legen mente jeg kunne stole på den, så tok jeg en digital en noen dager etter. Syntes det var lettere å forstå "gravid" framfor to streker. :fnise:

Anonym poster: cb74600db5219aaa039e11e8cced3346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte ei 2 pakning då eg mistenkte at eg var gravid, tok med en dag mellomrom, så var eg på UL 3 veke seinare for å vere 100% sikker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en, og det var nok. Kjente det ellers godt i brystene, og det å drive og teste hele tiden gjør ikke risikoen for SA eller andre problemer mindre.

Kanskje jeg hadde tatt en test til hvis den første var veldig svak og utydelig, men jeg var ganske så sikker på at den viste rett- så da ble det med den ene.

Anonym poster: 416576c1ebfc0f9419fd0d949cce6992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok billigtester med noen dagers mellomrom, men det er ikke så lurt for de blir ikke nødvendigvis sterkere etter hvert. Jeg ble unødvendig bekymret på grunn av dette! Ville heller tatt blodprøve hos legen for å se om stigningen er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle sjekke om jeg var gravid kjøpte jeg en to pk tester merke A1 på apoteket (husker ikke hvilket). Må jo være økonomisk.. Når første test viste to streker måtte jeg skvise ut litt mer tiss får og ta den andre også..

Syns den ene streken var så svak, så kjøpte en digital test og en ny dobbelpk. Tok den digitale testen på ettermiddagen og der stod det GRAVID :hoppendeglad:

De to siste tok jeg de to følgende dagene. Vi hadde også prøvd en stund, så jeg kunne ikke tro det var sant.

Og når jeg hadde første lege time måtte legen bare le av meg da hun spurte om jeg hadde fått en positiv test, og jeg svarte; ikke bare en.. FEM positive :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Jeg tok en test på natta før jeg dro på jobb. Følte egentlig at det var nok og hadde ikke tenkt å ta flere, men så dro jeg på besøk til mamma som ville at jeg skulle ta en til. Så totalt tok jeg to av de billigtestene man kjøper på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg tok flere ;) Sist gang var jeg nok "verre". Denne gangen har jeg bare tatt to ekstra fordi det er så gøy å se de to strekene :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en topakning med CB da vi begynte å prøve. Det klaffet litt raskere enn vi hadde trodd, så den siste testen ligger fortsatt i skapet. :) Streken var så sterk at det ikke var noe å tvile på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...