Gå til innhold

Temperatur på soverom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan temperatur har dere på soverommet med et spedbarn? Vet at det blir anbefalt å ha 18-19 grader men jeg mistenker at det blir for kaldt for tulla mi. Hun sover veldig urolig og våkner hver halvtime. De siste dagene har jeg valgt å sette opp ovnen til ca 20-21 grader og plutselig så sover ho som en stein. ...men... Jeg har lest at varmt soverom øker faren for krybbedød og førstegangsmamma som jeg er så skremmer det meg nok til at jeg sover helt elendig og nå er det jeg som er oppe hver halvtime, for å sjekke på ho...

Hva tenker dere?

Anonym poster: 3e11b470607c246518f800c051ac3690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyer er like forskjellige som voksne. Sover barnet ditt bedre når det er 20 grader så la det bli sånn. Husk på at å være uuthvilt tær mere på helsa selv for barn. Humøret, hjertet,hjernen trenger sammenhengende god søvn for å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg du skal ha 20-21grader som hun trives best i:) Det er jo ikke veldig varmt akkurat. Du kan jo evt bruke mindre klær/ et tynnere teppe.

Anonym poster: c4b164a729f999590b97c8fb28f2f5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er akkurat som oss, sover best når det er kaldt. Vi prøvde med 18-19 grader, men da svetta vi alle tre... Så her er vinduet åpent så og si året rundt. (ikke fult så mye inne hos jenta vår, men nesten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er akkurat som oss, sover best når det er kaldt. Vi prøvde med 18-19 grader, men da svetta vi alle tre... Så her er vinduet åpent så og si året rundt. (ikke fult så mye inne hos jenta vår, men nesten)

TS her.

Jeg er en skikkelig frysepinne så 18 grader på soverommet gjør at jeg omtrent hakker tenner :-) Virker som om hun er lik meg der og heller vil ha det litt varmt. Bytta ut dyne med teppe og skrudde opp varmen på rommet, og hun sover som en stein. Velger å stole på mine egne instinkter og følelser jeg! Ifølge Dr.internett så gjør jeg alt feil uansett :-) takk for svar!

Anonym poster: 3e11b470607c246518f800c051ac3690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...