Andreas8 Skrevet 27. oktober 2012 #41 Skrevet 27. oktober 2012 Det jeg vet er at det ikke er fornuftig å ha såkalte kompiser av det annet kjønn når man er i et parforhold. Det sier seg selv. Faktisk. Hva med kolleger?
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #42 Skrevet 27. oktober 2012 Hva med kolleger? Så lenge man har et profesjonelt forhold til kolleger så er det ikke noe problem. Men å utvikle et nært forhold til en kollega av det annet kjønn vil ikke være fornuftig for parforholdet.
Andreas8 Skrevet 27. oktober 2012 #43 Skrevet 27. oktober 2012 Så lenge man har et profesjonelt forhold til kolleger så er det ikke noe problem. Så du mener at det er mulig for deg å jobbe sammen med kvinner, du klarer bare ikke være venn med en kvinne?
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #44 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Det jeg vet er at det ikke er fornuftig å ha såkalte kompiser av det annet kjønn når man er i et parforhold. Det sier seg selv. Faktisk. Nå tar vi en dans dere! Ai låååv Kvinnegaiden! Endret 27. oktober 2012 av Cordelia
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #45 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Så du mener at det er mulig for deg å jobbe sammen med kvinner, du klarer bare ikke være venn med en kvinne? Jeg har ingen problemer med å jobbe sammen med samarbeidsvillige og dyktige folk av begge kjønn. Imidlertid blir det noe helt annet med udugelige og vanskelige folk. Helt uavhengig av kjønn. Endret 27. oktober 2012 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #46 Skrevet 27. oktober 2012 Nå tar vi en dans dere! Ai låååv Kvinnegaiden! På tide du innså litt fornuft hehe
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #47 Skrevet 27. oktober 2012 På tide du innså litt fornuft hehe Nope, det kalles avreagering. Cheers! 1
Andreas8 Skrevet 27. oktober 2012 #48 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har ingen problemer med å jobbe sammen med samarbeidsvillige og dyktige folk av begge kjønn. Selv om de er venninner av deg?
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #49 Skrevet 27. oktober 2012 Nope, det kalles avreagering. Cheers! Har mine egne meninger jeg vettu Men dette medfører visst fort at kvinner må avreagere, ja
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #50 Skrevet 27. oktober 2012 Selv om de er venninner av deg? Jeg har ingen venninner. Aldri hatt det og kommer aldri til å ha det heller.
Andreas8 Skrevet 27. oktober 2012 #51 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har ingen venninner. Aldri hatt det og kommer aldri til å ha det heller. Hvordan kan du da uttale deg om noe som helst i denne tråden? Da prater du jo ikke ut av erfaring men ut av rene fordommer. 3
PrimoFanten Skrevet 27. oktober 2012 #52 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har ingen venninner. Aldri hatt det og kommer aldri til å ha det heller. Nei ikke jeg heller ..noe annet ville blitt et skuespill.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #53 Skrevet 27. oktober 2012 Så lenge man har et profesjonelt forhold til kolleger så er det ikke noe problem. Men å utvikle et nært forhold til en kollega av det annet kjønn vil ikke være fornuftig for parforholdet. På seg selv kjenner man andre? Bare fordi det ikke er mulig for deg å være venn med en kvinne, betyr det ikke at det ikke er mulig for andre. Selv om du ikke klarer å kontrollere deg blant kvinner, så er det menn som klarer det. Anonym poster: 6a006187aefda4a761acd8eee8417b48 3
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #54 Skrevet 27. oktober 2012 Hvordan kan du da uttale deg om noe som helst i denne tråden? Da prater du jo ikke ut av erfaring men ut av rene fordommer. Jeg prater ut ifra hva jeg har observert, og dermed erfart, at andre har gjort.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #55 Skrevet 27. oktober 2012 På seg selv kjenner man andre? Bare fordi det ikke er mulig for deg å være venn med en kvinne, betyr det ikke at det ikke er mulig for andre. Selv om du ikke klarer å kontrollere deg blant kvinner, så er det menn som klarer det. Anonym poster: 6a006187aefda4a761acd8eee8417b48 Risikoen er for stor. Og dermed er ikke dette noe jeg hadde akseptert når det gjelder dama mi.
Gjest Lille-pus Skrevet 27. oktober 2012 #56 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Jeg prater ut ifra hva jeg har observert, og dermed erfart, at andre har gjort. Nei, nei, nei. Det gjør du ikke. Du snakker ut ifra din forståelse av noe du mener å ha observert. Det betyr ikke annet enn at du har sett noe som noen andre har gjort, og så tolket dette ut fra dine egne antagelse, forutsetninger, holdninger og erfaringer fra andre situasjoner. En erfaring krever at man selv har opplevd noe, trukket lærdom av det man opplevde, og benyttet denne lærdommen når en tilsvarende situasjon oppstår neste gang. Enkelte andre av oss snakker av egen erfaring Edit: Slightly corrected. Endret 27. oktober 2012 av Lille-pus 1
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #57 Skrevet 27. oktober 2012 Nei, nei, nei. Det gjør du ikke. Du snakker ut ifra din forståelse av noe du mener å ha observert. Det betyr ikke annet enn at du har sett noe som noen andre har gjort, og så tolket dette ut fra dine egne antagelse, forutsetninger og erfaringer. En erfaring krever at man selv har opplevd noe, trukket lærdom av det man opplevde, og benyttet denne lærdommen når en tilsvarende situasjon oppstår neste gang. Enkelte andre av oss snakker av egen erfaring Jeg snakker om saker som andre har fortalt meg at de har gjort. Det lærer man av. F.eks kan du jo da tenke deg at din mann fortalte deg at han hadde vært utro imot deg. Hadde ikke det vært en erfaring, syns du?
Gjest Lille-pus Skrevet 27. oktober 2012 #58 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg snakker om saker som andre har fortalt meg at de har gjort. Det lærer man av. F.eks kan du jo da tenke deg at din mann fortalte deg at han hadde vært utro imot deg. Hadde ikke det vært en erfaring, syns du? Det blir et tenkt tilfelle, men theory of mind er alltid interessant fordi det forteller hvor langt man klarer å strekke sin egen forståelse av andes valg. I det tenkte tilfellet så ville det gitt meg følgende erfaringer: Jeg ville erfart hvordan jeg som menneske reagerte basert på informasjonen jeg mottok og prosessen den satte i gang i meg. Men, jeg kunne ikke sagt som følger: Alle menn er utro drittsekker, eller at ingen mann er til å stole på.
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2012 #59 Skrevet 27. oktober 2012 Eg har vener som er menn, utan å sjå på dei som meir enn vener. Eg trur det er gjensidig. Eg kan heilt klart vurdere ein mann som potensiell kjærast når eg møter han. Men som oftast finner eg veldig fort ut om han er min type eller ikkje. Eg kan like han godt og han kan vera så kjekk han vil, men for at eg skal verte forelska, trengs eit eller anna udefinertbart, ein spesiell kontakt. Har me ikkje det, kan me fint vera vener. Eg kan for så vidt fint vera ven med ein mann eg er tiltrukke av og. Men då vil eg jo på eit eller anna tidspunkt prøve meg Men stort sett er menn eg er ven med, utelukkande vener som eg ikkje er seksuelt tiltrukke av. Har eit par lesbiske veninner au, og er ganske sikker på at dei ser på meg som utelukkande veninne
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #60 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Det blir et tenkt tilfelle, men theory of mind er alltid interessant fordi det forteller hvor langt man klarer å strekke sin egen forståelse av andes valg. I det tenkte tilfellet så ville det gitt meg følgende erfaringer: Jeg ville erfart hvordan jeg som menneske reagerte basert på informasjonen jeg mottok og prosessen den satte i gang i meg. Men, jeg kunne ikke sagt som følger: Alle menn er utro drittsekker, eller at ingen mann er til å stole på. Selvfølgelig er ikke alle menn utro drittsekker. Akkurat som at ikke alle kvinner er utro drittsekker. Men når man ser på undersøkelser som er gjort så er det faktisk ganske skremmende høy andel av utro drittsekker. Og dermed er det rimelig dumt/naivt å undervurdere problemet. Endret 27. oktober 2012 av Steinar40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå