AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #21 Skrevet 26. oktober 2012 Folk kan jo ha gode personligheter uten at dere automatisk passer som kjærester av den grunn. Du kan være forelska eller betatt av folk som du ikke passer sammen med og. Ser ikke hvorfor det skulle ha noe å si. Det er jo ikke snakk om at gutter her bare er venner med jenter de ville kunne vært i gode forhold med. Det er snakk om, som forskningen i åpningsposten påstår, at gutter finner jenter de er sammen med attraktive, eller mer riktig, mer attraktive enn hva jenter gjør. Anonym poster: 445076e5cc74f97298ffcc2619fff655
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2012 #22 Skrevet 26. oktober 2012 Kvinner skjønner ikke dette. Tydeligvis. Det er ingen grunn til å generalisere Det er tydelig at Lille-pus ikke forstår din måte å se på dette på. Ikke at ingen kvinner forstår at ingen menn kan ha noen kvinne som kun en venn uten å tenke med mer enn ett hode ad gangen. Så vet vi det. det er greit med at som er bevist
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2012 #23 Skrevet 26. oktober 2012 Det er ingen grunn til å generalisere Det er tydelig at Lille-pus ikke forstår din måte å se på dette på. Ikke at ingen kvinner forstår at ingen menn kan ha noen kvinne som kun en venn uten å tenke med mer enn ett hode ad gangen. Så vet vi det. det er greit med at som er bevist Du ække akkurat alene som kvinne når det gjelder å ikke (ville) forstå dette. Det er sikkert. Men det kan sikkert godt hende at det rett og slett passer kvinner å ha mannfolk tilgjengelig. Det ser jeg ikke bort ifra. Kvinner og deres behov for oppmerksomhet er som kjent et kapittel for seg.
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2012 #24 Skrevet 26. oktober 2012 Du ække akkurat alene som kvinne når det gjelder å ikke (ville) forstå dette. Det er sikkert. Men det kan sikkert godt hende at det rett og slett passer kvinner å ha mannfolk tilgjengelig. Det ser jeg ikke bort ifra. Kvinner og deres behov for oppmerksomhet er som kjent et kapittel for seg. Det står ikke på viljen til å forstå. Akkurat nå synes det som det er viljen til å forklare fra mannens ståsted som er litt mangelfull Mine venner betraktes ikke som potensielle 'reserve-knull' De er mine venner, mine kolleger. I et mijø som på sitt mest ekstreme bestod av 2000 mann og 3 kvinner så kan både romanser, tilnærmelser og vennskap oppstå. Been there, seen it, done it. Jeg kjenner dem alle, og har en ikke helt dårlig radar utviklet for å skille disse typene fra hverandre Min skulder har vært våt av kollegamannetårer i krisesituasjoner. Jeg er den som de har diskutert damer med (som menn diskuterer damer, aldeles uten filter) over glass nr. 4 med Calvados i en snobbete bar og dypt nede i en seidel med øl på en brun pub.klokken 5 minutter etter stengetid. Hvor kom påstanden om oppmerksomhetsbehov inn ? Menn er en like lite ensartet grupe som kvinner er. Individene er svært ulike, også på evne til å inngå vennskap med det motsatte kjønn Please explain. 2
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #25 Skrevet 27. oktober 2012 Altså med det å bli voksen innebærer også å forholde seg til mennesker av forskjellige slag. Selfølgelig kan det være platonisk og uten tiltrekning mellom to kjønn. Man flyr da ikke gatelangs og sikler etter alt som beveger seg av det annet kjønn. Når det gjelder vennskap det være seg samme og begge kjønn kan man komme til å møte utfordringer det være seg uvennskap ol. Okay, så det er tiltrekning fra en eller flere parter, men man trenger da ikke gi etter for alle impulser. Så å være moden innbærer å kunne gjøre voksne vurderinger av sine medmenneskelige forhold, og de kan forandre seg etterhvert som man blir eldre. Man kan ikke gjemme seg eller nekte andre frihet av frykt for at noe "fælt" kan skje, da lever man et ganske kjedelig liv etter min mening. Vet ikke om jeg fikk frem det jeg mente, men men....
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #26 Skrevet 27. oktober 2012 Altså med det å bli voksen innebærer også å forholde seg til mennesker av forskjellige slag. Selfølgelig kan det være platonisk og uten tiltrekning mellom to kjønn. Man flyr da ikke gatelangs og sikler etter alt som beveger seg av det annet kjønn. Når det gjelder vennskap det være seg samme og begge kjønn kan man komme til å møte utfordringer det være seg uvennskap ol. Okay, så det er tiltrekning fra en eller flere parter, men man trenger da ikke gi etter for alle impulser. Så å være moden innbærer å kunne gjøre voksne vurderinger av sine medmenneskelige forhold, og de kan forandre seg etterhvert som man blir eldre. Man kan ikke gjemme seg eller nekte andre frihet av frykt for at noe "fælt" kan skje, da lever man et ganske kjedelig liv etter min mening. Vet ikke om jeg fikk frem det jeg mente, men men.... Man trenger ikke å være dum heller.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #27 Skrevet 27. oktober 2012 Det står ikke på viljen til å forstå. Akkurat nå synes det som det er viljen til å forklare fra mannens ståsted som er litt mangelfull Mine venner betraktes ikke som potensielle 'reserve-knull' De er mine venner, mine kolleger. I et mijø som på sitt mest ekstreme bestod av 2000 mann og 3 kvinner så kan både romanser, tilnærmelser og vennskap oppstå. Been there, seen it, done it. Jeg kjenner dem alle, og har en ikke helt dårlig radar utviklet for å skille disse typene fra hverandre Min skulder har vært våt av kollegamannetårer i krisesituasjoner. Jeg er den som de har diskutert damer med (som menn diskuterer damer, aldeles uten filter) over glass nr. 4 med Calvados i en snobbete bar og dypt nede i en seidel med øl på en brun pub.klokken 5 minutter etter stengetid. Hvor kom påstanden om oppmerksomhetsbehov inn ? Menn er en like lite ensartet grupe som kvinner er. Individene er svært ulike, også på evne til å inngå vennskap med det motsatte kjønn Please explain. Det vil være smart å ta visse forholdsregler. Og hovedregelen er da at man ikke tilbringer alene-tid i sammen med en såkalt kompis av det annet kjønn. Da tenker jeg altså på to"manns"hånd og utenfor offentlighetens lys, og speseilt i sammenheng med fest og fyll. Dette er rett og slett direkte dumt. Både å utsette seg selv for, og å utsette partneren for. Det blir nemlig fort problemer. Men det er jo rimelig åpenbart at mange enten ikke vil skjønne dette faktum, eller rett og slett ikke skjønner.
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #28 Skrevet 27. oktober 2012 Man trenger ikke å være dum heller. Man trenger å være og oppføre seg som et voksent menneske rett og slett. Verre er det ikke. 1
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #29 Skrevet 27. oktober 2012 Man trenger å være og oppføre seg som et voksent menneske rett og slett. Verre er det ikke. Det er menneskelig å feile. Og dette faktum må ALDRI undervurderes. TRO MEG!
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #30 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Det er menneskelig å feile. Og dette faktum må ALDRI undervurderes. TRO MEG! Og feiling må man regne med kan skje. Det er en sjanse man tar. Likesom det er et valg man må ta med å stole på folk hvis man skal ha et sunt forhold til sine medmennesker. Man kan ikke leve sitt liv ved på vente på at det verste skal skje. Det er ikke noe liv. Igjen et voksent og modent menneske må kunne møte og håndtere at slike situasjoner kan skje. Det er den hele og sure sannheten. Med andre ord; På tide og bli voksen! Endret 27. oktober 2012 av Cordelia 1
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #31 Skrevet 27. oktober 2012 Og feiling må man regne med kan skje. Det er en sjanse man tar. Likesom det er et valg man må ta med å stole på folk hvis man skal ha et sunt forhold til sine medmennesker. Man kan ikke leve sitt liv ved på vente på at det verste skal skje. Det er ikke noe liv. Igjen et voksent og modent menneske må kunne møte og håndtere at slike situasjoner kan skje. Det er den hele og sure sannheten. Med andre ord; På tide og bli voksen! Og som voksen så utsetter man ikke seg selv for dumme situasjoner. Skjønner?
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #32 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Og som voksen så utsetter man ikke seg selv for dumme situasjoner. Skjønner? Som voksen takler man å slike situasjoner. Capisce?! edit:redigert. Endret 27. oktober 2012 av Cordelia 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #33 Skrevet 27. oktober 2012 Det går an å bare være venner om jeg ikke er fysisk tiltrukket av henne. Hvis jeg ikke har lyst på sex med henne, så har jeg ikke lyst. Om jeg har en veldig attraktiv venninne så kjenner jeg meg igjen i det å overvurdere interessen hun viser meg, hehe. Men hvis hun har kjæreste eller har sagt at hun bare vil være venner, så holder jeg slike tanker for meg selv, og da får hun aldri viet det. I all praksis så fortsetter vi da å være venner. Anonym poster: 6a5e315b8e74b2ca8b1dfc7dd3daf7a3
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #34 Skrevet 27. oktober 2012 Som voksen takler man å slike situasjoner. Capisce?! edit:redigert. Nei, det finnes ingen som helst garanti for at alle takler slike situasjoner. Det har jeg sett. Og hvorfor skal man sette seg selv i dumme situasjoner?
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #35 Skrevet 27. oktober 2012 Nei, det finnes ingen som helst garanti for at alle takler slike situasjoner. Det har jeg sett. Og hvorfor skal man sette seg selv i dumme situasjoner? Kjære Steinar for din egen skyld, ta et steg ut og vis litt mer tillit til de rundt deg. For din egen del, for oss andre har det fint lite å si hvor lenge du holder på dine bastante meninger. Men nå er det bare på vei til å bli en parodi. 2
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #36 Skrevet 27. oktober 2012 Kjære Steinar for din egen skyld, ta et steg ut og vis litt mer tillit til de rundt deg. For din egen del, for oss andre har det fint lite å si hvor lenge du holder på dine bastante meninger. Men nå er det bare på vei til å bli en parodi. Helt feil. Dette er sunn fornuft basert på erfaring. Man setter ikke seg selv i dumme situasjoner. Når du blir voksen så kan det kanskje hende at du innser det også hehe
Andreas8 Skrevet 27. oktober 2012 #37 Skrevet 27. oktober 2012 Nei, det finnes ingen som helst garanti for at alle takler slike situasjoner. Det har jeg sett. Og hvorfor skal man sette seg selv i dumme situasjoner? Altså, Steinar. Ærlig talt! Man kan fint være venn med kvinner. Er hun søt? Ja vel, så er hun en søt venninne. Er hun vakker? Ja vel, så er hun en vakker venninne? Men de er like fullt venninner. Hvis du tror at det ikke er mulig å ha venninner når man er mann så sier du med det også at det ikke er mulig å bli kjent med kvinner som mann. Man kan ikke gå i klasse med eller jobbe sammen med kvinner. For da sier du at man ser bare på dem som seksuelle objekt. Ikke som medmennesker. Vi har faktisk beveget oss litt lenger enn som så. 1
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #38 Skrevet 27. oktober 2012 Altså, Steinar. Ærlig talt! Man kan fint være venn med kvinner. Er hun søt? Ja vel, så er hun en søt venninne. Er hun vakker? Ja vel, så er hun en vakker venninne? Men de er like fullt venninner. Hvis du tror at det ikke er mulig å ha venninner når man er mann så sier du med det også at det ikke er mulig å bli kjent med kvinner som mann. Man kan ikke gå i klasse med eller jobbe sammen med kvinner. For da sier du at man ser bare på dem som seksuelle objekt. Ikke som medmennesker. Vi har faktisk beveget oss litt lenger enn som så. Helt feil. Vi har faktisk ikke beveget oss en millimeter lenger enn som så. Muligens kommer du til å innse det før eller senere også.
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #39 Skrevet 27. oktober 2012 Helt feil. Dette er sunn fornuft basert på erfaring. Man setter ikke seg selv i dumme situasjoner. Når du blir voksen så kan det kanskje hende at du innser det også hehe Pisspreik, og det vet du din påståelige stabeis! Vel,vel, your loss... 2
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #40 Skrevet 27. oktober 2012 Pisspreik, og det vet du din påståelige stabeis! Vel,vel, your loss... Det jeg vet er at det ikke er fornuftig å ha såkalte kompiser av det annet kjønn når man er i et parforhold. Det sier seg selv. Faktisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå