Gå til innhold

Jenter som bare venner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At dette ikke er åpenbart for alle som har passert 20 år er bare helt helt ubegripelig, og sier meg mer enn nok om disse rare dyra som insisterer på å ha såkalte "kompiser" av det annet kjønn.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i den artikkelen i det hele tatt.

• Liker 3
Skrevet

Hmh. I så fall må jeg være veldig unik. Jeg er en mann og jeg ser på mine venninner som venninner. For et år siden, sånn ca, var jeg hos en venninne av meg jeg har kjent siden barneskolen. I en eller annen sammenheng kom det opp at jeg ser på henne som en søster mer enn "bare" en venninne, med det også at jeg ikke tenker noe seksuelt om henne. Ansiktsuttrykket hennes var litt sånn paff blikk og litt irritert svarte hun kort tilbake, "ja, sånn ser jeg på deg også".

Andre venninner som jeg også har fortalt at jeg ikke tenker noe seksuelt om blir også skuffet.

For ordens skyld, jeg har ikke noe spesielt å se opp til av makt, rikdom eller annet overfladisk tull. Ei heller er jeg noen adonis.

Men for meg er sex bare for å ha sex meningsløst. Jeg kan gjøre ting bedre på egen hånd enn noen annen kan gjøre for meg. Sex, for meg, må være noe som skjer med følelser. Hvis ikke føles det tomt, meningsløst. Derfor ser ikke jeg på venninner som "potensielle knulledukker", men som venninner, personer jeg prater med om tanker, følelser, livet, alt mulig og ingenting.

Men som sagt, jeg tviler på at det med å se på venner/venninner som noe seksuelt kun skjer fra det ene kjønnets side. Forskningen kommer fra statene hvor det fortsatt er en veldig sterk "hore-madonna"-kultur. Jeg tror dette påvirker svarene i veldig sterk grad. "Nei, jeg ser ikke på han kjekke vennen min som noen jeg har... *sukk*... lyst på, nei nei, ikke i det hele... *sukk*... tatt".

Anonym poster: dce41c0aea287f39bb26045a822100f8

• Liker 2
Skrevet

Ja, har tenkt på jentevennene mine seksuelt, men det har jeg jo gjort med nesten alle jenter jeg har pratet med. Læreren var jo fortsatt bare lærer selv om jeg drømte om henne.

Regelen min er at en jetevenn ikke lenger bare er en venn om jeg prøver meg på henne.. At jeg har runket mens jeg tenkte på henne teller ikke.

Med min regel har jeg en del jentevenner som bare er venner.

Anonym poster: f17a923c5ea47d06e0f7d909de6e919e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å ha gutter kun som venner. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å ha gutter kun som venner. :)

Tingen er at gutter ikke ser det på samme måte. Hvis du får deg en ny guttevenn igjennom jobb, hobby, venner etc. så vil denne gutten garantert ha tatt en avgjørelse om han finner deg seksuelt attraktiv eller ikke. Det behøver ikke være slik at han prøver seg, men han vil heller ikke takke nei hvis han får sjansen om forholdene ligger til rette for det (han ikke har kjæreste eller du ikke er kjæresten til en av kompisene osv.)

Når man sier at gutter ikke ser på jenter som bare venner så betyr det ikke at alle dine guttevenner er forelsket i deg, men kanskje en av motivene for å være venner med deg er for å kanskje få litt sex en gang i blant.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Står det ikke i artikkelen at menn sjelden er venner uten baktanker, mens kvinner godt kan være "naive" venner? Isåfall kjenner jeg meg litt igjen, også på vegne av andre mannevenner :sjenert: .

Endret av MrSmith
Skrevet

Hmh. I så fall må jeg være veldig unik. Jeg er en mann og jeg ser på mine venninner som venninner. For et år siden, sånn ca, var jeg hos en venninne av meg jeg har kjent siden barneskolen. I en eller annen sammenheng kom det opp at jeg ser på henne som en søster mer enn "bare" en venninne, med det også at jeg ikke tenker noe seksuelt om henne. Ansiktsuttrykket hennes var litt sånn paff blikk og litt irritert svarte hun kort tilbake, "ja, sånn ser jeg på deg også".

Andre venninner som jeg også har fortalt at jeg ikke tenker noe seksuelt om blir også skuffet.

For ordens skyld, jeg har ikke noe spesielt å se opp til av makt, rikdom eller annet overfladisk tull. Ei heller er jeg noen adonis.

Men for meg er sex bare for å ha sex meningsløst. Jeg kan gjøre ting bedre på egen hånd enn noen annen kan gjøre for meg. Sex, for meg, må være noe som skjer med følelser. Hvis ikke føles det tomt, meningsløst. Derfor ser ikke jeg på venninner som "potensielle knulledukker", men som venninner, personer jeg prater med om tanker, følelser, livet, alt mulig og ingenting.

Men som sagt, jeg tviler på at det med å se på venner/venninner som noe seksuelt kun skjer fra det ene kjønnets side. Forskningen kommer fra statene hvor det fortsatt er en veldig sterk "hore-madonna"-kultur. Jeg tror dette påvirker svarene i veldig sterk grad. "Nei, jeg ser ikke på han kjekke vennen min som noen jeg har... *sukk*... lyst på, nei nei, ikke i det hele... *sukk*... tatt".

Anonym poster: dce41c0aea287f39bb26045a822100f8

Om en gutt som jeg ser på som venn hadde fortalt meg at han ikke var tiltrukket av meg, hadde vært en lettelse. Det en en grunn til at han er en VENN og ikke noe mer.

Anonym poster: 6a006187aefda4a761acd8eee8417b48

Skrevet

Jeg har guttevenner som jeg vet ikke er interessert i noe mer enn vennskap. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så rart.

• Liker 3
Skrevet

Går fint, det. Har hatt flere jentevenner (har dem enda, men avstand gjør sitt til at man kanskje ikke har regelmessig kontakt), men jeg har bare sett på dem som venner, ikke noe mer.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

At dette ikke er åpenbart for alle som har passert 20 år er bare helt helt ubegripelig, og sier meg mer enn nok om disse rare dyra som insisterer på å ha såkalte "kompiser" av det annet kjønn.

Steinar, Steinar......

Jeg vet lite om hvilket miljø du går eller hvor du jobber. men en ting kan jeg si for sikkert; enten er Lille-pus nærmest uanstendig tiltrekkende (think not !), eller så eier hun den uvanlige evnen å være i stand til å knytte gode vennskap og å være kompis med den lille herskaren av menn som hun har knyttet vennskap med oppigjennom årene.

Utbruddet ditt forteller mest om en enkeltperson nå tror jeg.

• Liker 3
Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Jeg tror absolutt at vi kan bare være venner. Det funker for meg i hvertfall.

Endret av Snoken-
Skrevet

Hvorfor er man venner med folk en ikke finner tiltrekkende i utgangspunktet? Selv ser jeg egentlig ikke helt det store poenget med å ha venner som ikke er attraktive på en eller annen måte. Og om vennen da i tillegg er av det motsatte kjønn...

Anonym poster: 445076e5cc74f97298ffcc2619fff655

• Liker 1
Gjest Snoken-
Skrevet

Hvorfor er man venner med folk en ikke finner tiltrekkende i utgangspunktet? Selv ser jeg egentlig ikke helt det store poenget med å ha venner som ikke er attraktive på en eller annen måte. Og om vennen da i tillegg er av det motsatte kjønn...

Siden jeg er heterofil, synes du det er rart at jeg har guttevenner om jeg ikke synes dem er attraktive?
Gjest gressløk
Skrevet

Jeg skulle akkurat til å komme slengende med den. :laugh:

Skrevet

Siden jeg er heterofil, synes du det er rart at jeg har guttevenner om jeg ikke synes dem er attraktive?

Jeg regner med det er noe med dem som gjør at du henger med dem? Jeg mente ikke nødvendigvis fysisk attraktivitet. Jeg burde kanskje spesifisert det...

Gjest Snoken-
Skrevet

Jeg regner med det er noe med dem som gjør at du henger med dem? Jeg mente ikke nødvendigvis fysisk attraktivitet. Jeg burde kanskje spesifisert det...

Hovedsaklige felles interesser og god kommunikasjon er også viktig. I tillegg er kvinner og menn forskjellige, oppfører seg forskjellig og oppfatter verden litt forskjellig. Å ha litt variasjon og se ting fra andre perspektiver synes jeg er interessant og spennende.
Skrevet

Folk kan jo ha gode personligheter uten at dere automatisk passer som kjærester av den grunn.

Skrevet

Steinar, Steinar......

Jeg vet lite om hvilket miljø du går eller hvor du jobber. men en ting kan jeg si for sikkert; enten er Lille-pus nærmest uanstendig tiltrekkende (think not !), eller så eier hun den uvanlige evnen å være i stand til å knytte gode vennskap og å være kompis med den lille herskaren av menn som hun har knyttet vennskap med oppigjennom årene.

Utbruddet ditt forteller mest om en enkeltperson nå tror jeg.

Kvinner skjønner ikke dette.

Tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...