Gå til innhold

Limegrønt til jente?


Thorn

Anbefalte innlegg

Blir det feil å gi et limegrønt teppe i gave til foreldre som venter jente? Jeg hadde tenkt å strikke et limegrønt teppe med blå pynt til noen venner av meg som ventet gutt, men strikkingen tok myyyyye lenger tid enn tenkt, og gutten ble halvannet år før teppet ble ferdig... Nå har jeg noen venner som blir foreldre til ei jente om en måneds tid, og jeg lurer på å heller pynte teppet med rosa og gi det i gave til dem. Jeg er selv veldig glad i lime og cerise sammen, men hva tenker dere andre? Hadde dere reagert på å få grønt teppe til ei jente?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går kjempefint. Det er SÅ fint at noen tenker noe mere enn blått og rosa. :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blikk kjempeglad for å få et limegrønt teppe, jeg kjøpte et grønt teppe til frøkna mi fordi jeg liker grønt og jeg vil kunne bruke det til eventuelle søsken.

Anonym poster: cf8c6ca0137685aeff7c42f5dbf78ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke noe galt i å gi et grønt teppe til ei jente! Pass bare på at foreldrene har sansen for litt knallfargede ting, jeg hadde ikke blitt veldig glad for det til min lille jente, ikke fordi jeg er utakknemlig men rett og slett fordi jeg ikke kan fordra knallfarger på noe :fnise:

Anonym poster: 5db09be21be8c4dc917e725f921f75c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker i alle fall absolutt alle farger på jenta vår, unntatt høstfarger som oransje, kamelfarget og rustrød (liker ikke den typen farger selv, og vi kler ikke de fargene i vår familie). Limegrønt har vi på ei bukse hun har, og hun har ikke dødd av det. ;)

Anonym poster: 07c1ad430f70da8174f1fc229112a917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk ikke sikker på om de liker knallfarger, han går mest i mørke klær og hun går i vanlig type H&M-klær... Men siden flesteparten her er positive, tar jeg sjansen og håper de liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dere forresten helst hatt limegrønt og rosa eller limegrønt og hvitt? Med hvit pynt kan det jo brukes igjen til gutter, om det skulle bli aktuelt, og det er vel fortsatt søtt og yndig nok med limegrønt babyull og hvite satengbånd til at det kan brukes til jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å strikke kjønnsnøytrale ting, så de kan brukes av alle. Liker mye bedre tanken på at det blir brukt og holder noen varme framfor at de ligger i en skuff fordi de var feil farge. :)

Limegrønt og hvitt høres kjempefint ut, og om de ikke er så glad i sterke farger så ser jeg for meg at det hvite kan nøytralisere det litt mer enn rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! er litt imot det at jenter må ha rosa og gutter må ha blått. Det finnes så mye andre fine farger, som limegrønt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for hvitt tror jeg. Er veldig glad i limegrønt selv, og hadde blitt glad for å få et sånt teppe til mine jenter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Blir det feil å gi et limegrønt teppe i gave til foreldre som venter jente? Jeg hadde tenkt å strikke et limegrønt teppe med blå pynt til noen venner av meg som ventet gutt, men strikkingen tok myyyyye lenger tid enn tenkt, og gutten ble halvannet år før teppet ble ferdig... Nå har jeg noen venner som blir foreldre til ei jente om en måneds tid, og jeg lurer på å heller pynte teppet med rosa og gi det i gave til dem. Jeg er selv veldig glad i lime og cerise sammen, men hva tenker dere andre? Hadde dere reagert på å få grønt teppe til ei jente?

nei. limegrønt er perfekt og kjønnsnøytralt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...