Gå til innhold

Gravid og arbeidsløs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg skulle få en fast 100% stilling på den jobben jeg nå er tilkalingsvikar, det fikk jeg vite i dag at jeg ikke får. Alt føles plutselig veldig håpløst. Jeg studerer dette semesteret 50% mens jeg tar på meg de vaktene jeg kan få. Nå er jeg altså akkurat blitt gravid og skal ha barn i juni (hvis alt går bra selvsagt). Jeg ble mer eller mindre tilbudt å jobbe 1,5 dager i uken fast på min nåværende jobb. Bør jeg ta i mot dette? Bør jeg fortsette å studere neste halvår? Eksamene er i slutten av mai, og teoretisk sett kan jeg ligge på fødestua da.

Vi har planlagt å få barn, men nå føler jeg meg dum som trodde dette skulle ordne seg. Hvis jeg studerer har jeg skjønt det sånn at mannen min ikke vil få permisjon, noe han veldig gjerne vil ha og har snakket mye om at han gleder seg til. Men ingen vil jo ansette en som er gravid og ikke har jeg fått noen av de andre jobbene jeg har søkt på i det siste heller.

Noen som har noen gode råd? Uff, alt er så ille nå, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og føler meg veldig alene.

Anonym poster: 0e997f4fb3dca612a7a8f9cafa1ab30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er student, 100%, så vil mannen din kunne ta ut permisjon.. Det er krav til at du skal være i aktivitet :)

Så hvis du har skoleplass videre til høsten 2013, så vil han kunne ta ut permisjon, med unntak av de ukene som alltid er forbeholdt mor. Videre er det ikke noe krav til at du skal stå på eksamen ol fra verken Lånekassen eller Nav.. Altså, så lenge du har skoleplass og han har rett på permisjon (jobbet 6 av de 10 siste mnd, minimum 1/2G) så går det i orden :)

Slik har jeg skjønt det..

Anonym poster: 8ae5cd89d5ea8755977b422469f0ac7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...